شنبه 22 خرداد 1395 | 11:59
سردار گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح:
پاسخ به سوالات مطرح شده در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت از سردار گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح (بخش اول)

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در راستای پاسخگویی به سوالات عزیزان پیشکسوت بسیجی در تاریخ 13 دی سال 1394 در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان که در سالن پنج آذر سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد، از  سردار گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح  دعوت شد، حاضرین در این مجمع سوالاتی را مطرح کردند که سردار گودرزی به سوالات حاضران پاسخ دادند که مشروح آن را در زیر مشاهده می نمایید:

 

1-به چه دلیل حقوق ماهیانه بعد از بازنشستگی 200 تا 250 هزار تومان کم می شود؟

این موضع به چند عامل بستگی دارد-برای بازنشستگان موقع محاسبه حقوق از میانگین 24 ماه حقوق آخر زمان اشتغال استفاده می شود که در هنگام محاسبه مقدار کاهش حقوق اتفاق می افتد به خصوص افرادی که در دو سال آخر خدمت تغییرات شغلی یا تغییر عوامل دیگر حقوق داشته باشند و بازنشستگان از حق مسکن که در زمان اشتغال دریافت می کنند بهره مند نیستند.

 

2- چرا کارت حکمت بعد از بازنشستگی مسدود می شود؟

فعال بودن کارت حکمت به طور طبیعی تابع اطلاعات ارسالی از سازمان های شاغلی و یا سازمان بازنشستگی ن.م می باشد. در سامانه حقوق و مزایای سازمان بازنشستگی ن.م این ظرفیت وجود دارد که همزمان با قطع حقوق شاغلی و ارسال اطلاعات به سابا حقوق بازنشستگی برقرار شود. اگر این اتفاق بیافتد حکمت کارت مسدود نمی شود فقط بایستی بروز رسانی شود ولی اگر بین قطع حقوق شاغلی و برقراری حقوق بازنشستگی فاصله باشد در این صورت حکمت کارت مسدود شده تا اطلاعات بازنشستگی به سامانه حکمت کارت ارسال شود و چنانچه فرد بازنشسته در زمان قطع حقوق شاغلی به حکمت کارت بدهی داشته باشد تا زمان برقراری حقوق بازنشستگی حکمت کارت فعال نخواهد شد.

 

3- چرا سوابق تحصیلی که ابلاغ شده عمل نمی شود؟

اصلاح کلیه اطلاعات خدمتی بازنشستگان توسط سازمان های شاغلی مورد بررسی و در صورت اشکال مورد بازنگری قرار گرفته و تغییرات آن طبق ضوابط و شرایط قانونی به سازمان بازنشستگی ارسال و اطلاعات افراد اصلاح می شود. لازم به توضیح است که در محاسبه حقوق بازنشستگی در فصل 13 قانون مدیریت خدمات کشوری تحصیلات هیچگونه تاثیری در محاسبه حقوق ندارد.

 

4-چرا مبلغ هدیه ازدواج در نیروهای مسلح نسبت به سایر سازمان ها کمتر است؟

مبنای کلیه پرداخت ها در قالب حقوق و مزایا قانون است و خارج از چارچوب قانونی هیچگونه پرداختی صورت نمی پذیرد. بر مبنای قوانین حاکم و جاری مبلغ قابل پرداخت بابت ازدواج فرزندان و سرپرست فقط یک بار با رعایت کلیه ضوابط قانونی 6500 برابر ضریب ریالی سال ازدواج می باشد که در سال 94 برابر است با 6500*1376=8944000ریال

 

5-چرا برای فرزندان بازنشستگان که ازدواج می کنند خود و همسرانشان که تحت تکفل سرپرست قرار می گیرند هزینه سرانه آزاد کم می شود؟

فرزندان ذکور تا سن 20 سال و در صورت تحصیل تا سن 25 سال تمام و فرزندان اناث تا زمان ازدواج یا اشتغال در کفالت سرپرست باقی می مانند که در این شرایط بحث درمان آن ها بصورت دولتی است اما جهت کمک و مساعدت صرفا در نیرو های مسلح افرادی که از تکفل خارج می شوند می توانند در صورت نداشتن سابقه و دفترچه بیمه با هزینه آزاد از خدمات درمانی بهره مند گردند.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.