دوشنبه 24 خرداد 1395 | 09:25
سردار گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح:
پاسخ به سوالات مطرح شده در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت (بخش دوم)
پاسخ به سوالات مطرح شده در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت  (بخش دوم)

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در راستای پاسخگویی به سوالات عزیزان پیشکسوت بسیجی در تاریخ 13 دی سال 1394 در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان که در سالن پنج آذر سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد، از  سردار گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح  دعوت شد، حاضرین در این مجمع سوالاتی را مطرح کردند که سردار گودرزی به سوالات حاضران پاسخ دادند که مشروح آن را در زیر مشاهده می نمایید:

 

6-چرا به شهرستان ها امتیاز تاسیس دفتر خدمات الکترونیکی داده نمی شود؟

دفاتر خدمات الکترونیک ساتا در راستای بحث برون سپاری و واگذاری امور غیر حاکمیتی به بخش خصوصی تشکیل شده است که از نظر مالی وابسته به درآمدهای خودش می باشد با توجه به این موضوع تشکیل دفاتر به پراکندگی جمعیت تحت پوشش سازمان بازنشستگی ن.م وابسته می باشد. لذا این محدودیت باعث شده تا در جاهایی مجوز تشکیل دفتر داده شود که از نظر کسب درآمد امکان ادامه فعالیت و استمرار آن وجود داشته باشد.

 

7- چرا دفترچه درمانی فرزندان اناث بعد از ازدواج قطع می گردد؟                                                                                         

فرزندان اناث بعد از ازدواج می توانند به همراه شوهر خود تحت پوشش سرپرست باقی مانده و از دفترچه درمانی بصورت هزینه آزاد استفاده نمایند. در صورتیکه دارای فرزند شوند فرزندان هم به تبع پدر و مادر خود بایستی تحت پوشش قرار بگیرند.(اصل همه یا هیچ ساخد) البته این خدمات جهت مساعدت با مشترکین تحت پوشش ارائه می شود و منحصر به نیروهای مسلح می باشد.

 

8- ماهیانه مبلغی از بازنشستگان در مرکز کانون و یا خدمات درمانی کسر می گردد و هیچ گونه خدماتی نمی دهند و بصورت پس انداز و احتساب نمی گردد؟

کانون بازنشستگی آجا، ناجا، سپاه، ودجا و ستاد کل همگی دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و دارای اساسنامه می باشد که بر اساس آن فعالیت های خود را انجام می دهند، لذا سازمان بازنشستگی ن.م نمی تواند در امور اجرایی آنها دخالتی داشته باشد. ضمنا مشترکینی که تمایل به ادامه عضویت در کانون ندارند می توانند با مراجعه به کانون و یا تقاضای کتبی از ادامه عضویت انصراف دهند و در خصوص سازمان خدمات درمانی ، در قبال دریافت کسور درمان متناسب با تعرفه های درمانی به جامعه هدف خدمات درمانی ارایه می نماید.

 

9 –منظور از حق عملیاتی در قانون چیست؟

منظور حق ایثارگری است که بر اساس قوانین مربوطه محاسبه و به ایثارگران پرداخت می گردد.

 

10 - چرا قانون جامع ایثارگران در ن.م در خصوص بازنشستگان اجرا نمی شود؟ (پرداخت حق ایثارگری به جانبازان)

حق ایثارگری طبق مصوبه ستاد کل ن.م به ایثارگران معزز پرداخت می گردد. شایان ذکر است که برای جانبازان قبل از 1/1/1386 که از خدمت رها شده اند، حق ایثارگری بطور جداگانه در آیتم های مشخص تعیین گردیده است ولی در مورد رها شدگان بعد از 1/1/1386 چون حق ایثارگری جزء عوامل کسور بازنشستگی می باشد ( کسور بازنشستگی از آن کسر می گردد) در داخل اطلاعات واصله به سابا از طریق نیروهای شاغلی لحاظ گردیده است، بنابراین از امتیازات مقرر در قانون و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح برخوردار می باشند. گفتنی است اجرای مصوبات مجلس و هیات دولت زمانی برای سازمان بازنشستگی الزامی خواهد بود که از سوی ستاد کل ن.م ابلاغ شود لذا چون قانون جامع ایثارگری تا کنون از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ نشده. لذا اجرایی نمی باشد.

 

11 –حق ایثارگری سالهای 86 و 87 کی پرداخت خواهد شد؟

مطالبات حق ایثارگری برای رها شدگان قبل از 01/01/1386 محاسبه شده که از تاریخ 01/04/1391 تا 01/10/1392 به مدت 18 ماه می باشد که سازمان پیگیر تامین اعتبار آن می باشد که در صورت تامین اعتبار به ذینفعان پرداخت خواهد شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.