جمعه 2 خرداد 1393 | 18:37
سردار کارگر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:
دفاع در خرمشهر سرنوشت دفاع مقدس را تغییر داد
دفاع در خرمشهر سرنوشت دفاع مقدس را تغییر داد
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دفاع در خرمشهر سرنوشت جنگ را دگرگون کرد به طوریکه شکست ارتش بعثی و زمین‌گیر شدن دشمن در نقطه خرمشهر ضربه بزرگی به استراتژی عملیاتی آنها وارد کرد بنابراین مدافعان خرمشهر حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سردار سرتیپ "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک روز سوم خرداد اظهار داشت: سوم خرداد روز آزادی خرمشهر است که همانطور که امام (ره) فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد که این آزادی دل امام و مردم را خرم کرد و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی نام گرفت.


وی ادامه داد: آزادی خرمشهر به دلیل مقاومت رزمندگان صورت گرفت و با پایداری مدافعان که از کمترین سلاح برخوردار بودند دشمن 34 روز در پشت دروازه‌های شهر زمین‌گیر شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نباید مقاومت در خرمشهر را دست کم گرفت تصریح کرد: مقاومت در خرمشهر به ارتش و سپاه فرصت داد تا با سازماندهی مناسب پیشروی دشمن به عمق خاک کشور سلب شود.

کارگر افزود: دفاع در خرمشهر سرنوشت جنگ را دگرگون کرد به طوریکه شکست ارتش بعثی و زمین‌گیر شدن دشمن در نقطه خرمشهر ضربه بزرگی به استراتژی عملیاتی آنها وارد کرد بنابراین مدافعان خرمشهر حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارند.

وی اظهار داشت: حفظ خرمشهر برای صدام جنبه حیثیتی داشت به طوریکه علاوه بر تقویت پدافندهای خود با ویران ساختن ساختمان‌ها و مین‌گذاری ها در شهر خرمشهر را به دژی نفوذناپذیر تبدیل کرده بودند و این درحالی است که عملیات بیت‌المقدس با هدف آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام در اول خرداد آغاز شد و پس از 578 روز اشغال این شهر آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران برفراز مسجد جامع شهر به احتزاز درآمد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مهمترین دستاورد عملیات بیت‌المقدس آزادی خرمشهر،‌ هویزه و بیش از 530 کیلومتر از مناطق اشغالی و کشته شدن بیش از 16هزار نفر و انهدام 56هزار هواپیما و بالگرد دشمن بود.

وی ادامه داد: ایمان و اعتماد به رهبر فرزانه انقلاب،‌ طرح ریزی دقیق و مدبرانه عملیات،‌ غافلگیری دشمن و به کارگیری توان و امکانات و حمایت همه جانبه مردم سرانجام موجب امنیت ملی و همینطور افزایش اعتبار جمهوری اسلامی ایران در چشم ناظران بین‌المللی شد.

کارگر افزود: مقام معظم رهبری آزادی خرمشهر را به عنوان یادبود و افتخار ملی و میهنی یاد کردند و بیان کردند که این آزادی حادثه‌ای بی‌نظیر است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: آزادی خرمشهر اثبات پیروزی خون بر شمشیر و غلبه حق بر باطل است که برای همه ملت‌های آزاده می‌تواند سرمشق باشد و امیدواریم شاهد تکرار حماسه‌های پیروزمندانه‌ای برای مردم باشیم.

منبع : بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.