سه شنبه 25 خرداد 1395 | 09:23
سردار گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح:
پاسخ به سوالات مطرح شده در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت (بخش سوم)
پاسخ به سوالات مطرح شده در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت (بخش سوم)

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در راستای پاسخگویی به سوالات عزیزان پیشکسوت بسیجی در تاریخ 13 دی سال 1394 در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان که در سالن پنج آذر سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد، از  سردار گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح  دعوت شد، حاضرین در این مجمع سوالاتی را مطرح کردند که سردار گودرزی به سوالات حاضران پاسخ دادند که مشروح آن را در زیر مشاهده می نمایید:

 

12 –چرا نظام هماهنگ حقوق پرداخت اجرا نمی گردد؟ و مبنای ارائه خدمات حقوقی نه بر اساس ضوابط لشکری می باشد نه کشوری؟

با اجرایی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری و تهیه دستورالعملهای لازم از طریق مبادی ذیربط از جمله ستاد کل نیروهای مسلح این قانون به اجرا گذاشته شده است، بنابراین از تاریخ ابلاغ ، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون نظام پرداخت هماهنگ از نقطه نظر قانونی منسوخ گردیده است و توضیح اینکه در قانون مدیریت خدمات کشوری و لشکری ملحوظ نظر قرار گرفته است و بر اساس آن حقوق جامعه تحت پوشش محاسبه و پرداخت می گردد.

 

13- چرا صدور دفترچه ها در تهران بیش از 5 ماه طول می کشد؟ و چرا هزینه درمان جانبازان را نه سپاه پرداخت می کند و نه بنیاد؟

هزینه درمان جانبازان معزز از کار افتاده کلی( مشمولین قانون حالت اشتغال) توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می شود و هزینه درمان جانبازان از کار افتاده غیر حالت اشتغال که دفترچه درمانی آنان دارای نشان می باشد توسط سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح پرداخت می گردد. ضمنا صدور دفترچه از طریق دفاتر الکترونیک می باشد.

 

14- چرا تمام برنامه و فعالیتهای علمی، آموزشی و فرهنگی مربوط به بازنشستگان و فرزندان آنها با موسسات خاص در تهران متمرکز شده است و چرا این برنامه ها در شهرستان ها به کانون ها واگذار نمی شود و همچنین وضعیت موسسات خاص علمی فرهنگی وابسته به سابا روشن نشده است.

عموم برنامه های علمی و فرهنگی در خصوص موضوع مطرح شده توسط موسسه توانمند سازی بازنشستگان که زیر مجموعه ساتا می باشد، با نظر سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، با عنایت به پراکندگی جمعیت بازنشستگان در سراسر کشور دارای شعبه می باشند و بازنشستگان عزیز با ارائه کارت حکمت می توانند از مزایای پیش­بینی شده استفاده نمایند. ضمنا بخشی از برنامه های فرهنگی نیز به کانون های محترم بازنشستگی واگذار گردیده است که در سراسر کشور با اولویت شهرهای دور از مراکز در حال اجرا می باشد، ضمنا برای اجرای برنامه بر اساس جمعیت بازنشسته در استان اعتبار واگذار شده و تفاوتی بین استان تهران و سایر استان ها نیست.

 

15- در خصوص پایین بودن حقوق بازنشستگان ن.م نسبت به سایر سازمان ها چه تدبیری اندیشیده شده است؟

در خصوص پایین بودن حقوق با مراجع ذی­ربط در دولت و مجلس شورای اسلامی مکاتبات و پیگیری های متعددی انجام شده است، که انشاء الله در اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری شاهد بازنگری قانون باشیم.

 

16- چرا کانون های شهرستان های آ.ش بدون مجوز فعالیت دارند که پس از پیگیری انجام شده اعلام داشته اند که مراجع بالادستی مجوز نمی دهند. تکلیف آنها چه می شود؟

کانون های مستقر در شهرستان ها عموما زیر مجموعه کانون های مربوطه حسب مورد(آجا، ناجا ، سپاه، ودجا) می باشند، بنابراین موضوع می بایست از طریق کانون های مربوطه پیگیری قرار گیرد، شایان ذکر است بر اساس قانون این سازمان هیچ دخالتی در تشکیل شعب کانون ها و نحوه اداره امور آنها ندارد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.