زندگی و مرامش علی وار بود

در دیدار با خانواده شهید منصور وطن پور
 زندگی و مرامش علی وار بود
همسر شهید منصور وطن پور: عاشق وطن و کشور بود، در خانواده و محل کار همه عاشقش بودند، زندگی و مرامش علی وار بود، زندگی اش حسین وار بود.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت شامل سردار افروز ، سردار صادقی ، برادر امیر آبادی و حرثی با خانواده سرلشکر شهید منصور وطن پور دیدار داشتند، که خلاصه این دیدار را  مشاهده می کنید:

همسر شهید منصور وطن پور، شهید را عاشق ایران و ارتش می دانست و گفت: عاشق وطن و کشور بود، در خانواده و محل کار همه عاشقش بودند، زندگی و مرامش علی وار بود، زندگی اش حسین وار بود. در همه کارها ی ارتش پیش قدم بود و به هر آرزویی که داشت رسید و شهید شد.

 

 

 

زندگینامه خلبان شهید سرلشگر منصور وطن‌پور

تاریخ تولد: ۱۳۱۷

تاریخ شهادت: ۹/۷/۱۳۵۹

یگان: هوانیروز

محل تولد: اراک

محل شهادت: جنوب (حمیدیه)

محل دفن: تهران (بهشت‌زهرا)

 

در شهرستان اراک دیده به جهان گشود. تحصیلات را تا اخذ دیپلم به پایان برد و در سال ۱۳۳۸ وارد دانشکده افسری شد. دوران سخت آموزش‌های نظامی و فنون رزم و علوم استراتژیک را در مدت سه سال به پایان رساند و با درجه ستوان دومی فارغ‌التحصیل شد. ستوان وطن‌پور از افسران ممتازی بود که برای آموزش خلبانی بالگرد انتخاب و به آمریکا اعزام گردید. او در دانشکده پرواز آمریکا نیز درخشان ظاهر شد و با دریافت گواهینامه خلبانی به ایران بازگشت و در هوانیروز به خدمت پرداخت.

اولین واحد خدمتی او پایگاه هوانیروز کرمانشاه و آخرین یگان، پایگاه آموزش هوانیروز اصفهان بود که بعد از شهادت، به اسم خودش پایگاه سرلشکر منصور وطن‌پور نام‌گذاری شد.

دراین پایگاه شایستگی و لیاقت را به جایی رساند که بعد از افتخار استاد خلبانی با درجه سرهنگ دومی معاون پایگاه شد. قلم زدن در رثای استادخلیان و سومین شهید هوانیروز در دوران دفاع مقدس بسیار مشکل است. او فرمانده‌ای دانا، انسانی مؤمن، استادی با معلومات وسربازی باغیرت و وظیفه‌شناس بود. کارمند خلبان وطن‌پور دریایی از صفات برجسته است.

تلاش پرثمر در ایام انقلاب، مأموریت‌های بی‌شمار در جنگ ومردم‌یاری و حس وظیفه‌ شناسی از خصلت‌های بارز او بود که قابل توصیف نمی‌باشد. خلبان وطن‌پور در ایام انقلاب وجنبش‌های مردمی فرمانده گردان تک هوانیروز کرمانشاه با درجه سرگردی بود. وقتی از او می‌خواهند نیروهای گردان خود را جهت مقابله با مردم شهر گسیل کند، با شجاعت در مقابل دستوردهنده می‌ایستد و می‌گوید:

پرسنل گردان من برای روزهای جنگ و مقابله با دشمن برون مرزی آموزش دیده اند، نه برای جنگ با هموطنانشان.

در آغاز جنگ استاد خلبان هوانیروز وطن‌پور فرمانده اولین تیم پروازی بود که شتابان به جبهه‌ پرواز کرد. او تا نهمین روز جنگ در مقابل تانک‌ها و نیروهای تا دندان مسلح دشمن ایستاد و پیشروی آنها را در پل کرخه سد کرد و شهادتی شیرین را برای خود رقم زد.

خلبان منصور وطن‌پور با درجه سرلشکری در آمار شهدای هوانیروز و جنگ منظور شده و مزارش در بهشت‌زهرای تهران می‌باشد.

 

منبع: راهیان معراج

 

تهیه و تنظیم: امین حرثی