حمله پهپادهای انتحاری انصارالله این بار به فرودگاه جیزان

حمله پهپادهای انتحاری انصارالله این بار به فرودگاه جیزان
انقلابیون یمن در ادامه حملات خود به مراکز حساس نظامی و اقتصادی ائتلاف سعودی، این بار آشیانه جنگنده‌های سعودی در فرودگان جیزان را هدف حملات پهپادهای انتحاری خود قرار دادند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل ازروزنامه کیهان

سرویس خارجی

یگان پهپادی ارتش یمن برای چهارمین بار طی یک هفته گذشته، فرودگاه‌های جنوب عربستان را هدف حمله پهپادی قرار داد. مشرق در این باره به نقل از شبکه خبری المسیره یمن نوشته این حمله به فرودگاه جیزان که در جنوب غرب عربستان (شمال غرب یمن) قرار دارد رخ داده است. شبکه المسیره صبح یکشنبه خبر داد که یگان پهپادی ارتش موفق شد عملیات تهاجمی جدیدی با پهپاد «قاصف کی2» علیه فرودگاه جیزان انجام دهد. طبق این گزارش، آنچه در این فرودگاه هدف قرار گرفته، آشیانه جنگنده‌های سعودی است که از این پایگاه علیه یمن عملیات انجام می‌دهند. این حمله پس از حمله پهپادی انصارالله به آشیانه جنگنده‌های سعودی در «نجران» رخ می‌دهد.
فرودگاه جیزان یا «فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالله»، بر خلاف نامش، منطقه‌ای است و بین‌المللی نیست. این فرودگاه در سه کیلومتری مرکز شهر جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده و سال ۱۹۸۱ تأسیس و آغاز به کار کرده است. فرودگاه جیزان اکنون برای عملیات‌های نظامی علیه یمن استفاده می‌شود.
حمله یکشنبه، چهارمین حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاه‌های جنوبی عربستان در یک هفته گذشته محسوب می‌شود. در هفته گذشته نیز فرودگاه نجران هدف سه حمله دقیق قرار گرفت؛ از جمله یک حمله به آشیانه هواپیماها و همچنین برای نخستین بار، یک حمله به سامانه پدافندی «پاتریوت» مستقر در آن. تاسیسات نفتی عربستان در نزدیک ریاض نیز پیش از این حملات، توسط هفت پهپاد انتحاری انصارالله هدف قرار گرفته بود. وزارت دفاع یمن اخیرا بانک اهدافی شامل 300 نقطه حیاتی متجاوزان را برای حمله اعلام کرده است. تاکنون 5 نقطه حیاتی هدف حملات پهپادی قرار گرفته و 295 نقطه دیگر هنوز باقی مانده است.
کودک کشی سعودی‌ها ادامه دارد
از سوی دیگر، صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد، در درگیری‌های خشونت‌آمیز 10 روز اخیر در یمن 27 کودک کشته و زخمی شده‌اند. سازمان یونیسف در بیانیه‌ای تاکید کرد، در صنعا که اخیراً در معرض حملات هوایی قرار گرفته و در استان تعز واقع در جنوب غرب یمن جایی که به دنبال حمله به یک پمپ بنزین غیرنظامیان هدف گرفته شدند، کودکان کشته و زخمی شده‌اند. «یونیسف» در این بیانیه خواستار توقف حملات سعودی به زیرساخت‌های مدنی شده و اعلام کرد، کودکان یمن مکان امنی ندارند، آنها در خانه‌ها، مدارس و محل بازی‌شان نیز در معرض حملات قرار دارند.