نتانیاهو تاریخ‌ساز شد!

نتانیاهو تاریخ‌ساز شد!
در پی ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه، پارلمان رژیم صهیونیستی پس از گذشت تنها ۵۰ روز از برگزاری انتخابات سراسری در این رژیم، رای به انحلال خود و برگزاری مجدد انتخابات داد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل ازگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در پی ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس حزب راستگرای لیکود، در ائتلاف با احزاب دیگر برای تشکیل کابینه، پارلمان این رژیم  پس از گذشت تنها ۵۰ روز از برگزاری انتخابات سراسری، رای به انحلال خود و برگزاری مجدد انتخابات داد.

این برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی است که حزب پیروز موفق به تشکیل کابینه نمی‌شود؛ اتفاقی که ممکن است رونمایی از "معامله قرن" آمریکا را نیز به تعویق بیندازد.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در آخرین ساعات روز چهارشنبه پس از رای به انحلال خود اعلام کرد انتخابات جدید روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار خواهد شود.

در پی این رخداد، «بنی گانتز» رهبر نمایندگان احزاب مخالف در جلسه پارلمان، نتانیاهو را «شکست‌خورده» توصیف کرد. نتانیاهو نیز پس از روشن شدن نتیجه رأی‌گیری، با بیان اینکه «تمام تلاشم را برای تشکیل کابینه انجام دادم»، وعده داد در انتخابات پیش رو نیز «کارزاری قدرتمند» ایجاد کرده و بار دیگر به پیروزی برسد.

نتانیاهو در انتخاباتی که فروردین سال جاری برگزار شد توانسته بود تنها با اختلاف یک کرسی، حزب آبی و سفید به رهبری «بنی گانتز» را شکست دهد؛ انتخاباتی که به زعم بسیاری، پیروزی نتانیاهو در آن مرهون حمایت سیاسی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از او بود.

نتانیاهو همچنین پس از منحل شدن پارلمان جدید رژیم صهیونیستی، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب راستگرای «اسرائیل بیتنا» را مقصر اصلی ناکامی‌اش در تشکیل کابینه ائتلافی معرفی کرد و گفت لیبرمن اکنون به «سیاستمداری چپگرا» تبدیل شده است.

لیبرمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، که از متحدان سابق نتانیاهو به شمار می‌آید، پیوستن به کابینه را به تحقق خواسته‌هایی مشروط کرده بود که نتانیاهو نتوانست به آن‌ها عمل کند و روند تشکیل کابینه شکست خورد.

تصمیم به برگزاری انتخابات سراسری مجدد در فلسطین اشغالی در حالی اتخاذ شد که صهیونیست‌ها کمتر از دو ماه قبل انتخابات پیش از موعد برگزار کردند و نتانیاهو به عنوان رهبر حزب پیروز، مأمور تشکیل کابینه شد. مهلت قانونی تشکیل کابینه اما چهارشنبه شب به پایان رسید و اختلافات شدید میان احزاب راستگرا مانع از آن شد که نتانیاهو کابینه ائتلافی تازه‌ای تشکیل دهد.

نکته جالب آنکه دولت آمریکا به امید ادامه حضور نتانیاهو در قدرت و استقرار کابینه جدید، قرار بود بعد از ماه رمضان از طرح به اصطلاح صلح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کند. حالا اما رژیم صهیونیستی دستکم تا سه ماه دیگر کابینه جدیدی نخواهد داشت و این امر ممکن است رونمایی از این طرح را بار دیگر به تعویق بیندازد.

دو روز پیش با افزایش احتمال عدم تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، ترامپ در اقدامی که برخی رسانه‌ها آن را «مداخله در روند انتخابات» رژیم صهیونیستی و تلاشی برای نجات نتانیاهو توصیف کردند، گفت امیدوار است که کابینه جدید [با محوریت نتانیاهو] تشکیل شود تا «ائتلاف میان آمریکا و اسرائیل قدرتمندتر از همیشه» شود.