بیانیه سازمان بسیج پیشکسوتان به مناسبت روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان

سازمان بسیج پیشکسوتان به مناسبت روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان بیانیه صادر کرد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سازمان بسیج پیشکسوتان به مناسبت روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان بیانیه زیر را صادر کرد:

 

                                                                         «بسم الله الرحمن الرحیم»

 

«موضوع بازنشستگی به معنای رایج آن، اصلاً در اسلام و انقلاب معنی ندارد ... غفلت از بازنشستگان غفلت از سرمایه های معنوی است ... دوران بازنشستگی دوران انزوا و خانه نشینی محسوب نمی شود، بلکه دوران بالندگی و افتخار و استفاده از تجربیات آنان می باشد».

                                                                                                               (مقام معظّم رهبری حَفَظَهُ الله)

حمد و سپاس بی پایان خداوند سبحان را که توفیق قدردانی از زحمات ایثارگران و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس را بر ما ارزانی داشت.

25 ذی الحجه سالگرد شأن نزول آیه هل اتی در سوره مبارکه ی انسان است که در اهمیت جایگاه خانواده و استحکام      پایه های آن نازل شده است.

از این رو در تقویم رسمی کشورمان این روز به عنوان «روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان» نام گذاری شده است.

«خانواده» در بین نهادهای اجتماعی اثرگزارترین نهاد تربیتی و از بزرگترین پشتوانه های تعالی و توسعه ی جوامع محسوب می شود که ارکان این نهاد را بازنشستگان تشکیل می دهند ، همچنین توجه و تکریم آنان در آیین مقدس اسلام به صورت ویژه، مورد تأکید قرار گرفته است.

در فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، ایرانی نیز پیوند بین آحاد بازنشستگان و خانواده و همچنین از منظر عاطفی با رویکرد نقش الگویی آنان در انتقال تجارب و راه و رسم زندگی، بر کسی پوشیده نیست.

به دیگر سخن، امروزه درمان گسست نسلی در پرداختن به اهمیت جایگاه این پیوند عمیق نهفته است.

به فرمایش پیامبر گرامی اسلام (صلوات الله علیه): «کسی که پیران ما را مورد تکریم و احترام قرار ندهند، از ما نیست».

به همین منظور با گرامیداشت این روز مهم و تاریخی، پیشکسوتان جهاد و شهادت کشورمان که «دیروز خون خویش را برای عزت و امنیت کشور اهداء می کردند مصمم هستند تا در روز 25 مرداد ماه امسال که مصادف با روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان می باشد، با مراجعه به پایگاه های انتقال خون و مشارکت در عمل خدا پسندانه و رسم نیکوی اهدای خون، مهر پر رنگی از حضور همیشگی خود را برای امنیت و سلامت مردم مؤمن و صبور میهن اسلامی بر پیشانی تاریخ بنگارند».              

 

   

                                                                              سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت