اخبار ویژه

اخبار ویژه سایر رسانه را مشاهده فرمایید.

 

راهبردافزایش قیمت!!

در یکی دو سال اخیر اتفاقاتی افتاده کسانی ارز را با نرخ دولتی به اسم واردات کالاهای ضروری دریافت کردند، اما یا اصلاً کالا وارد نکردند، یا وارد کرده اما به قیمت آزاد فروختند و یا کالاهای غیرضروری دیگر وارد کردند. در این زمینه نیز سوء‌مدیریت دولت در زمینه عدم نظارت روشن است. در حقیقت، دولت از جیب مردم یارانه هنگفت پرداخت کرد که کالاها با قیمت ارزان به دست مردم برسد اما اغلب این اتفاق نیفتاد.
اتفاق دیگر در ادامه همین سوء مدیریت، حذف بی‌سروصدای ارز دولتی از برخی کالاهای دولتی و در عین حال واگذاشتن بازار به نحوی است که در 10 ماه گذشته موجب چند بار - و نه یک بار- گران شدن کالاهای مختلف مانند روغن و برنج و حبوبات و شکر، لاستیک و چای و... است. هم این حذف ارز دولتی غیرقانونی بود و هم افزایش چندباره قیمت‌ها. در حالی که حتی اگر بنا بر حذف ارز دولتی و آزادسازی قیمت‌ها بود، این اتفاق باید یک بار اتفاق بیفتد نه این که قیمت‌ها، سه چهار بار افزایش پیدا کند

________________________________________

رئیس مجلس:700هزارمیلیاردتفاوت ارز باید به جیب مردم برود

رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از پژوهشگران برترمرکز پژوهش های مجلس: اگر به اعداد و ارقام نگاهی بیندازیم چند ده میلیارد دلار(هزینه شده) رفته است و می‌خواهم بگویم تا مهرماه سال ۱۴۰۰ به‌طور دقیق با همین شرایط سخت ارزی 4/2 میلیارد دلار به نهاده‌های دامی ‌اختصاص یافته است پس مرغ باید با احتساب سالن اجاره‌ای مرغداری، دارو، واکسن، و همه این مسائل، کیلویی حدود ۱۰ هزار تومان یعنی باید یک و نیم دلار باشد، اما مرغ را درحال حاضر کیلویی ۲۵ هزار تومان به مردم می‌دهید، این سؤال وجود دارد که مابه‌التفاوت این ارز کجا رفته است؟
قالیباف می‌گوید مجلس در این فکر است که کاری انجام دهد تا 700 هزار میلیارد تومان مابه‌التفاوت ارز به جیب مردم رفته و مشکلات آنها را حل کند نه اینکه خرج شرکت‌های دولتی شود.
قالیباف اظهار داشت: مابه‌التفاوت ارز بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که باید به جیب مردم رفته ومشکلات آن راحل کند و مجلس حتماً این کار را انجام می‌دهد. ما در مجلس توجه به سلامت، معیشت، محرومیت‌زدایی و تولید و‌ اشتغال را در دستور کار قرار داده‌ایم.
یکشنبه5/11/99

___________________________________________

باافزایش هزینه ها نسبت به درآمدها در بودجه ،دولت از جیب مردم خرج می کند

قالیباف با‌ اشاره به برخی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: در بودجه‌ای که دولت ارائه کرده است هزینه‌ها به نسبت سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته، در مقابل میزان افزایش درآمد ۱۰ درصد بوده است که این یعنی ۳۶ درصد گپ ایجاد شده است در واقع قرار است در جیب مردم برداشته شود از این رو اعتقاد داریم سیاست‌های مالی غلط دولت در سیاست پولی اثرگذار بوده و تورم را بالاتر می‌برد.
وی اظهار داشت: درلایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده ۴۶ درصد هزینه‌ها و ۱۰ درصد درآمدها افزایش یافته وبه معنای آنست که دولت برای هزینه‌های خود دست در جیب مردم می‌کند.یکشنبه5/11/99