بیانیه سازمان بسیج پیشکسوتان آذربایجان غربی به مناسبت روز قدس

سازمان بسیج پیشکسوتان آذربایجان غربی به مناسبت روز قدس بیانیه صادر کرد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  سازمان بسیج پیشکسوتان استان آذربایجان غربی به مناسبت روز قدس بیانیه زیر را صادر کرد: 

بسمه تعالی

إِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ ﴿92﴾ «سوره مبارکه انبیاء»

این طریقه شما آیین یگانه (و پاک اسلام) است و من یکتا پروردگار و آفریننده شما هستم،
پس تنها مرا پرستش کنید.

روز قدس، یادآور یکی از ابتکارات امام راحل عظیم الشأن و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از مظلومان عالم به ویژه فلسطین مظلوم و اعلام برائت از جبهه استکبار و در رأس  آن رژیم صهیونیستی است.

هر ساله در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، دعوت عارف و سالک حق، حضرت امام خمینی «قدس‏سره» در گوش جهانیان طنین‏انداز می­گردد که:

«من از عموم مسلمانان جهان و دولت­های اسلامی می­خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می­کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می­تواند تعیین­کننده­ی سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین­المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند» (صحیفه امام، ج‏9، ص 267).

ظلم، جنایت، ترور و انواع توطئه­های آشکار و پنهان نظامی، اقتصادی، سیاسی و رسانه­ای، همزاد رژیم اسرائیل بوده و هست و در این میان، آمریکای بدنام نه تنها از هیچ حمایتی در قبال اقدامات این رژیم فروگذار نکرده بلکه هویت ذلت بار خود در برابر صهیونیست­ها را با طرح­های ننگینی چون تغییر پایتختی رژیم اشغالگر قدس و معامله قرن بیش از پیش آشکار نموده است؛ امروز به جرأت می­توان گفت هر اقدام ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه و در کشورهایی مثل عراق و سوریه، معطوف به یک اصل و سیاست کلی است و آن حفظ و حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی و کمک به اجرای نقشه های شوم سلطه جویی این رژیم است.

اکنون در میان ملت­ها، ملت ایران و در میان دولت­ها، دولت جمهوری اسلامی، به عنوان پرچم­دار دفاع از حقوق ملت مظلوم، مقاوم و آواره فلسطین در جهان شناخته شده و این افتخاری بس بزرگ برای ایرانیان پیرو مکتب اهل بیت علیهم­السلام است. ایستادگی چهل و سه ساله ملت ایران در کنار ملت فلسطین و کمک به جریان مقاومت، نشانه‌های رهایی قدس شریف را بیش از پیش آشکار ساخته است. اگر تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان سازش به یک تفکر غالب در دولت‌های عربی و گروه‌های فلسطینی تبدیل شده بود، با انقلاب اسلامی مسیر تاریخ عوض شد و اینک، جریان مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه غرب آسیا، حرف اول را می‌زند. صهیونیست‌هایی که روزی به دنبال تشکیل حکومت نیل تا فرات بودند، اینک نگران بقا و ادامه حیات ننگین و تداوم حکومت غاصبانه خود هستند. جمهوری اسلامی به رغم توطئه ها، فشارها، فتنه انگیزی‌ها و برپایی جنگ‌های نیابتی از سوی جبهه استکبار طی چهل و سه سال گذشته، به قدرت برتر و اوّل در منطقه راهبردی غرب آسیا تبدیل شده است. این قدرت تعیین­کننده با هم افزایی ملت­ها، گروه‌ها و جریان‌های فعال در محور مقاومت، فلسطینی‌ها را برای آزادی سرزمین فلسطین و رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست­ها، بیش از پیش مصمم و امیدوار ساخته است.

در آستانه روز قدس سال 1400 هستیم، همچون تمام کشورهای دنیا در حال مقابله با ویروسی نوظهور و پیچیده می­باشیم، و به تشخیص متخصصان امر، برپایی راهپیمایی­ها در سطح شهرها از باب وجوب حفظ سلامتی منع گردیده است، به جای حضور فیزیکی در راهپیمایی، با تمام وجود، چشم و گوش می­شویم تا سخنان سخنران ویژه روز قدس را با جان و دل شنوا باشیم، یقینا روز قدسی متفاوت رقم خواهد خورد وقتی همه سرباز گوش به فرمان جانشین بر حق امامی باشیم که خواهد آمد و در بیت المقدس اقامه نماز خواهد کرد انشاالله.

بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه شهداء استان آذربایجان­غربی از همه اقشار بویژه پیشکسوتان و وابستگان نیروهای مسلح را دعوت میکند ادای دین شرعی نسبت به فریضه روز قدس امسال را به جای قدم­ها بر روی سنگفرش خیابان­ها، با قلم و بیان در فضای مجازی به جا بیاورند چنان که لرزه بر اندام دشمن اندازد، و روح امام راحل(ره) و بزرگ مرد مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی را شاد گرداند.

والعاقبه للمومنین

سازمان بسیج پیشکسوتان  جهاد و شهادت سپاه شهداء استان آذربایجان غربی