تبدیل تهدید به فرصت درایجاد «جبهه مقاومت» در منطقه

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  موئلفه های قدرت در هر نظامی نگه دارنده نظامند مولفه های سیاسی ،اقتصادی ،نظامی،فرهنگی واجتماعی،که با شروع انقلاب برای نابودی آن مورد تهاجم شدیددشمن قرارگرفتند.حضرت امام خمینی (ره)برای مقابله باتهاجمات وتهدیدات باتوجه به آیه ولو قاتلکم الذین کفروالولوالادبارثم لا یجدون ولیًاولا نصیرا سنتً اله التی قدخلت من قبل ولن تجد لسنته الله تبدیلا(سوره فتح آیه22و23)مقاومت باتدابیراساسی برای مقابله باتهدید برگزیدند که نه تنها تهدیدات رابرطرف نمودند بلکه به فرصت تبدیل شدندموردی اساسی ایجاد جبهه مقاومت بودکه در مقابل تهدیدی بسیار عظیم یعنی جبهه استکبار قرارگرفت.«جبهه مقاومت» برای همه اعضای آن، از جمله ایران یک «سرمایه» زایاوماناوبا تأثیرات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است. دقیقاً به همین دلیل جبهه مقابل ایران با محوریت آمریکا سال‌هاست بیشترین فشار خود را برای از هم گسیختن و از میان برداشتن قدرت «جبهه مشاء مقاومت» وارد کرده است و تا به این هدف نرسد، هیچ امتیاز دیگری او را آرام نمی‌کند ودقیقاً به همین دلیل آمریکایی‌ها در متن و ذیل هر سند دیگر و در توضیح هر موضوع مورد اختلاف دیگری که با ایران یا با عراق یا با حزب‌الله لبنان دارند، موضوع «مقاومت منطقه‌ای» را مطرح می‌کنند و طرف مقابل را برای عقب نشاندن از آن تحت فشار قرار می‌دهند. با این وصف قدر و اهمیت جبهه مقاومت و نقش و موقعیت ایران در آن در داخل کشور به توجه بیشتر نیازمند می‌باشد. خطاب‌هایی که حضرت امام خمینی - قدس سره - با عباراتی مثل «هان ‌ای مستضعفین بپاخیزید...» یا «اسلام سنگرهای کلیدی دنیا را فتح می‌کند» و «ما به دنبال راه سومی ـ در مقابل راه غرب و راه شرق ـ در دنیا هستیم» و«باید حزب مستضعفین را تشکیل دهیم» که فراوان هم بودند و در طول حیات نورانی امام استمرار داشتند، ناظر به همین معنا بودند. در دوره حضرت امام،مفهومی به نام جبهه مقاومت شکل گرفت وفرهنگ آن تولیدو وارد ادبیات جهانی هم شد. بعضی جریانات منحرف درایران دراین دوره با ادبیات یا اقدامات خاص تلاش کردند تا چهره‌ای انحرافی ازمقاومت و جریان مقاومت نشان دهند که موفقیت چندانی نداشتند. در واقع به نظر می‌آید آمریکایی‌ها برای آنکه تشکیل جبهه مقاومت را در نطفه خفه کنند، به این جریانات نزدیک شده و در‌صدد برآمدند از ظرفیت و نفوذ آنان برای متوقف کردن روند شکل‌گیری جبهه مقاومت استفاده کنند. واما، در نقطه مقابل هیچ‌گاه لزوم تشکیل چنین جبهه‌ای از زبان و قلم حضرت امام خمینی نیفتاد. کما اینکه خط تشکیل جبهه مقاومت در بیانیه‌های پرشور حضرت امام(ره) در اسفند 67 و فروردین 68، بسیار پررنگ و حماسی بود. بنابر‌این در زمان حیات مبارک و نورانی حضرت امام خمینی-س- در «تولید ادبیات» که اهمیت ویژه‌ و بنیادی در ایجاد جبهه مقاومت داشت، گام‌های اساسی و محکمی برداشته شد.
همان‌طورکه گفته شدجبهه مقاومت برای همه اعضای آن وازجمله برای ایران یک سرمایه‌گذاری چندسویه کوتاه‌مدت تابلندمدت وتاکتیکی تااستراتژیکی است و تا اینجا هم برای ایران و بقیه اعضای آن منافع بسیار زیادی داشته است. اگر جبهه مقاومت نبود امروز اثری از دولت‌های ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و... نبود. اگر جبهه مقاومت نبود، تحریم‌های شدید اقتصادی، به احتمال خیلی زیاد ایران را از پای درمی‌آورد و امروز نمی‌توانست امور اقتصادی مردم را اداره کند. اگر جبهه مقاومت نبود اقتصاد عراق و سوریه نیز از هم پاشیده بود. کما اینکه آمریکایی‌ها با پیگیری مجدانه تحریم‌های اقتصادی برای هر یک از اعضای جبهه مقاومت، برنامه منسجمی برای فروپاشی اقتصادی آنان دنبال کرده‌اند.
جبهه مقاومت امروزتوانسته‌ است درنهادهای تصمیم‌گیرامنیتی واقتصادی و سیاسی بین‌المللی حضورمستقیم یاغیرمستقیم داشته باشد وضمن ممانعت از شکل‌گیری تصمیمات ضدمقاومتی، افق‌های موفقیت اقتصادی، سیاسی و... را به روی اعضاء خود باز کند.به طور قطع ویقین طبق کلام حق روزی بنیان ظلم را به فرماندهی امام حی عج الله برخواهدداشت.ان شاء الله

 

بسیجی پیشکوت محمد صادقی