فضا‌سازی درجهت فرارازمسئولیت

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  روزنامه آفتاب یزددرگزارشی به جلسه اخیررئیس جمهور با علی اکبر ولایتی، کمال خرازی و سعیدجلیلی پرداخت ونوشت:همنشینی وهم‌اندیشی با شخصیت‌های سابقاً مسئول، سنتی است نیکو و همیشگی و قابل تقدیراما،درجلسه‌ای که ازولایتی و لاریجانی تا خرازی و سعید جلیلی حاضربوده‌اند وظریف وعراقچی غایب، لابد حرف و حدیث‌هایی به وجود خواهد آمد که در سایه برخی حساسیت‌ها و رخدادهای اخیر، با معنا و چه بسا نگران‌کننده نیز باشد!
در ادامه مطلب آمده است: حضورعلی لاریجانی،مسئول پیگیری تفاهم‌نامه راهبردی 25 ساله ایران و چین، ولایتی، وزیر امور خارجه دولت سازندگی، خرازی، وزیر امور خارجه دولت خاتمی و نیز سعیدجلیلی،دبیرشورای عالی امنیت ملی دردولت احمدی‌نژاد حکایت از آن دارد که ترکیب میهمانان، فراگیروبرگرفته از طیف‌ها و سلیقه‌های مختلف سیاسی بوده و اما بازهم جای خالی ظریف وعراقچی به خودی خود،همراه خواهد شد با اماواگرهایی که حداقل جامعه نخبگانی آن را نخواهد پذیرفت.سوال:اماواگر های جامعه نخبگان چیست؟ آقایان ظریف وعراقچی در طول مدت ریاست ومسولیت خود در وزارت خارجه چه کردند؟ جواب سوال؟ازبعد نتیجه ای:هیچ (مسولین مختلف اذعان کردندهیچ دستاوردی برجام که (ماحصل) تلاش وزارت خارجه خود تحریم وضرروزیان مادی ومعنوی سنگین.ازبعد فرآیندی:سیربرنامه برجام توسط استکبار امریکا واروپا تهیه ووزارت خارجه جمهوری اسلامی برای مدت مدیدی توجیه می شد که توجیه نشد؟
آفتاب یزد نوشت: چه این جلسه مهم بوده یا نشستی ساده، چه این نشست در حوزه سیاست خارجه بوده یا در حوزه‌های مختلف و متعدد، قطعاً توضیحاتی می‌طلبد که با سکوت برگزار کردنِ آن مسئله‌ای حل وعوض نخواهد شد که منطقی‌تر آن است که سخنگوی دولت به سادگی از فحوای جلسه و عدم دعوت از ظریف و عراقچی بگوید هرچند همچنان معتقدیم نشست با ظریف و عراقچی را به فرصتی مغتنم‌تر و با حضور وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده موکول کرده‌اند موضوعی که اگررنگ حقیقت به خودبگیردآن گاه بسیاری ازدیدگاه‌ها و نقطه نظرات نیزتغییراتی اساسی به خود دیدزیراهم اصولگرایان هم اصلاح‌طلبان وهم سیدابراهیم رئیسی که خود را فردی مستقل و بیرون از دایره اصلاحات و اصولگرایی می‌داند بر این باور هستند که عبور و چشم‌پوشی از ظریف و عراقچی نه شدنی است نه عاقلانه!
مطالبات مردی هم عبور ازظریف وعراقچی عاقلانه نمی دانند اگر قرار باشد مسولین جوابگو عملشان نباشند قطعاً نظام دیگر نظام مردم سالاری دینی نمی شود.مدعیان اصلاحات گویا از کره دیگری آمده و با بینش و منش محمدجواد ظریف آشنا نیستند! آنها درحالی از عدم حضور (و یا عدم دعوت) ظریف درجلسه رئیس‌جمهورو آقایان خرازی و لاریجانی و ولایتی نگران شده‌اند و او را برای مشورت صالح می‌دانند که وزیرخارجه قبلی بعداز 8 سال مذاکره که رهاوردی جزخسران وتشدید تهدیدها وتحریم‌ها نداشت، گفت که نمی‌دانسته در برجام کلمه «لغو» آمده یا «تعلیق!». اکثرهم ظننا ان ظن لایغنی من الحق شیئا(قرآن مجیدآیه36 ). پیسکوت بسیجی محمد صادقی