تحریم ها در حال بی اثر شدن

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  جلوگیری از بی اثر شدن تحریم ها توسط امریکا ی جنایتکار امکان پذیر نیست «جو بایدن به جای حفظ توافق هسته‌ای با ایران، عملاًً از موضع ‌ترامپ حمایت می‌کند. به همین خاطر، توافق در آستانه فروپاشی کامل قرار دارد و تقصیر آن هم دقیقاًً متوجه بایدن است».
پایگاه آمریکایی اینترسپت ضمن انتشار تحلیل فوق می‌نویسد: بایدن سزاوار سرزنش برای نابودی برجام است. برای اطمینان از احیا نشدن توافق با ایران، دونالد ‌ترامپ یک قرص سمی معرفی کرد، اما بایدن کسی است که از ایران می‌خواهد آن را ببلعد.
ناتوانی بایدن در دستیابی به هدف اساسی خود برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران نبود شجاعت است.‌ترامپ در سال ۲۰۱۸، از توافق با ایران خارج شد. بایدن در ابتدا کارزار انتخاباتی خود را با تعهد به بازگشت به توافقی که برنامه هسته‌ای ایران را در ازای لغو تحریم‌ها تحت کنترل‌های سخت‌گیرانه قرار می‌دهد، آغاز کرد. با این حال، با گذشت بیش از یک سال از ریاست، بایدن به‌طور کامل در یافتن راه بازگشت به توافق شکست‌خورده است. بایدن به جای حفظ یکی از دستاوردهای دیپلماتیک مهم دولت اوباما، که در آن معاون رئیس‌جمهور بود، عملاًً از موضع ‌ترامپ حمایت کرد. توافق هسته‌ای اکنون در آستانه فروپاشی کامل است و تقصیر آن دقیقاًً متوجه بایدن است.
با توجه به توافقی که ایالات متحده با متحدانش امضا کرده بود و در نقضی آشکار ‌ترامپ از آن خارج شد، دولت بایدن به راحتی می‌توانست پس از ورود به کاخ سفید به آن بازگردد. اما آمریکا سردرگم شد. اکنون تحریم هادرحال بی اثر شدن است وحال آنکه دولت اوباما سرمایه دیپلماتیک و سیاسی قابل توجهی را برای جلوگیری از آن صرف کرده بود. قسمت غم‌انگیز برای امریکا این است که امکان جلوگیری از بروز چنین وضعیتی(بی اثری) ممکن نیست.گردآوری بسیجی پیشکسوت محمد صادقی