یکشنبه 24 فروردین 1393 | 11:56
با عنوان "مثل خمینی" منتشر می‌شود
روایتی جدید از سبک زندگی رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب
روایتی جدید از سبک زندگی رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب
"مثل خمینی" با محوریت روایت خاطرات از علما و شخصیت‌های سیاسی در رابطه با سبک زندگی رهبر انقلاب به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی در نمایشگاه کتاب توزیع می‌شود.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی، نویسنده کتاب "مثل خمینی"، از انتشار این کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد و گفت: این اثر به ارائه خاطرات علما و شخصیت‌های سیاسی از رهبر معظم انقلاب می‌پردازد. در این اثر سعی شده تا از زاویه نگاه دیگران، سبک زندگی رهبر انقلاب در وجوه مختلف بیان شود.

وی ادامه داد: اثر ادامه "پرتوی از خورشید" است که چندی پیش منتشر شده بود. اساس و مبنای کتاب بر خاطراتی است که از دیگران در مورد ایشان نقل شده است. خاطرات این کتاب جامع‌تر بوده و به‌ شکل موضوع‌بندی دسته‌بندی و تدوین شده است. خاطرات کتاب طی چند سال گذشته جمع‌آوری و تدوین شده است.

به‌صورت معمول در انتهای تمامی کتاب‌هایی که در قالب خاطرات نوشته شده‌اند، عکس‌هایی نیز ارائه می‌شود تا سندیت سخنان را اثبات کند و به‌نوعی جزو اسناد به شمار می‌آیند. در این اثر برای نخستین‌بار تصاویری جدید از رهبر انقلاب نیز ارائه شده است که دیدن آنها نیز برای مخاطبان جالب است.

این نویسنده یادآور شد: بارها در مورد شیوه زندگی رهبر معظم انقلاب سخن رفته است. در این اثر وجوه مختلف زندگی ایشان اعم از سیاسی، فرهنگی و... از زبان افراد مختلف بیان می‌شود. این خاطرات جمع‌آوری و تدوین شده و قرار است در نمایشگاه کتاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی پیش از این کتابی با عنوان "پرتوی از خورشید" با محوریت خاطرات علما از زندگی مقام معظم رهبری را تدوین و منتشر کرده بود که با استقبال خوبی از سوی کتابخوانان مواجه شد. بیان خاطرات از زبان نزدیکان و شخصیت‌های سیاسی و علمی یکی از ویژگی‌های این اثر بود که توانست نظر مخاطب را به خود جلب کند.

در بخشی از کتاب به نقل از آیت‌الله مصباح یزدی آمده است: "هوش و فراست فوق‌العاده مقام معظم رهبری، از دوران کودکی زبانزد خاص و عام بود. ایشان از همان روزهای نخست زندگی، در مقاطع مختلف تحصیلی، امتیازاتی داشتند که آثار آن را امروز در تصمیم ها و تدبیرهای معظم‌ٌله به عیان می‌بینیم.

ایشان از همان روزها علاقه شدیدی به تحصیل داشتند؛ به طوری که با گذشت زمانی کوتاه بین استادان خود موقعیت خاصی پیدا کردند و مورد توجه و حمایت آنان قرار گرفتند. یکی از استادهای ایشان ـ درحوزه علمیه قم ـ آیت‌الله حائری یزدی رضوان الله تعالی علیه بود که مهر و لطف وی به مقام معظم رهبری در آن روزها برای همگان روشن بود.

بعضی وقت‌ها آیت الله حائری ساعت‌ها وقت خود را صرف پاسخ دادن به سؤالات مقام معظم رهبری و بحث و گفت‌وگو با ایشان می‌نمودند. گاه قبل از درس عمومی استاد، بحث علمی - در جلسه ای خصوصی - به درازا می کشید که از ساعت شروع کلاس می گذشت و آیت الله حائری یزدی، هوش و استعداد فوق‌العاده ایشان را عذری برای تأخیر قرار می دادند.

همه اینها عواملی بودند که نبوغ فکری و علمی مقام معظم رهبری را نهان کردند و ایشان قبل از اینکه به بیست سالگی برسند، به مقام بالایی از علم و فقاهت رسیدند و در آغاز جوانی درجه اجتهاد را دریافت نمودند."

 

منبع : سپاه نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.