یکشنبه 18 خرداد 1393 | 19:32
بسیجیان بازوهای اصلی و توانمند ما در هفته تکریم مساجد خواهند بود
بسیجیان بازوهای اصلی و توانمند ما در هفته تکریم مساجد خواهند بود
رییس ستاد دهه تکریم و غبارروبی مساجد گفت: همچون سالیان گذشته بسیجیان بازوهای اصلی و توانمند ما در هفته تکریم مساجد خواهند بود.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"حجت الاسلام و المسلمین حمید آقایی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد و رئیس ستاد دهه تکریم و غبارروبی مساجد در حاشیه نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج گفت: در آستانه فرارسیدن ماه ضیافت الهی،  همچون سالیان گذشته خواهران و برادران بسیجی کشورمان، بازوهای اصلی و توانمند ما در هفته تکریم مساجد خواهند بود.

وی در ادمه گفت: از جمله اهدافی که در راستای آن دهه غبار روبی صورت می‌گیرد تبیین و معرفی کارکردهای مساجد در جامعه اسلامی، فرهنگ‌سازی و اصلاح نگرش مطالبات عموم مردم برای حرکت به سمت مسجد تراز اسلامی، الگوسازی و قدرشناسی از فعالان خدمت‌گزار، توجه به اهمیت تقویت بنیان خانواده با محوریت مسجد، به رسمیت شناختن حضور کودکان و نوجوانان و روش‌های جذب و تربیت این گروه سنی و جلب توجه افکار عمومی به خدمت و آبادانی خانه خدا است.

وی در ادامه سخنانش به بررسی برخی از رویکردها و سیاستهای کلی این دهه پرداخت و گفت: انتقال دغدغه گرامیداشت مساجد و فرهنگ‌سازی در خصوص دهه تکریم یکی از رویکرهای برگزاری این دهه است، همچنین ما باید به تقویت انس و الفت امام جماعت به عنوان مدیر مسجد با هیئت امنا و کانون‌های فرهنگی و هنری و پایگاه‌های بسیج توجه کنیم. نمایش اتحاد و انسجام یاوران نظام جمهوری اسلامی در اصلی‌ترین پایگاه از جمله سیاستهای این دهه است همچنین می‌توانیم فعالیتهای فرهنگی جمعی را در مسجد تمرین کنیم و به مشارکت در الگوسازی مسجد برای مردم، جوانان و سایر اقشار سنی بپردازیم.

حجت‌الاسلام آقایی افزود: از دو سال قبل بر اساس آسیب‌شناسی فعالیت‌های دو دهه قبل در رابطه با غبارروبی مسجد به این نتیجه رسیدیم که در بحث توجه به مسجد تنها نباید به بحث تطهیر ساختمان مسجد توجه شود بلکه بحث غبارروبی از کارکرد مسجد هم باید مورد توجه باشد زیرا محدودکردن مسجد به بحث عمران آن ظلم و جفا به مسجد است. مقام معظم رهبری فرموده‌اند که آنچه که ما از مسجد از صدر اسلام سراغ داریم جدای از بحث معبد و کلیسای دیگر ادیان است و در واقع اسلام تاکید بر این مسئله دارد که مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت است و باید در مسجد کسانی که انجام به کار خیر می‌کنند، جوانان و نوجوانان نخبه مسجدی که در مسجد فعالیت دارند باید مورد تشویق قرار گیرند و تنها نباید به بحث عمران ظاهری مسجد توجه شود به همین دلیل از سال 91 تاکنون در کنار غباروبی مسجد به بحث تکریم مسجد هم توجه شده است تا در راستای توجه به کارکرد مسجد گامی برداشته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه سخنانش افزود: ما برنامه‌ریزی‌ها و جلسات بررسی فعالیتهای این دهه را از آذرماه سال 92 شروع کردیم. طی این جلسات با مدیران نواحی 18‌گانه استان، ائمه جماعت و دستگاه‌های ذیربط رایزنی کرده و به آسیب‌شناسی برنامه‌ها پرداختیم. شعار امسال برای مرکز رسیدگی به امور مساجد با عنوان «مسجد و کودک و نوجوان» در نظر گرفته شده است. دهه تکریم و غبارروبی با توجه به نام‌گذاری و شعار امسال و همچنین نام‌گذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری از 28 خردادماه مصادف با 20 شعبان آغاز شده و تا 6 تیرماه ادامه خواهد داشت. بنا بر فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده شیوه‌نامه‌ای را به مساجد و ائمه جماعات ابلاغ کردیم که حاوی اهداف، سیاستها و برنامه‌هایی بود که قرار است طی این مدت انجام گیرد.

منبع :خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.