سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 | 11:24
همزمان با آغاز به کار شهرآفتاب با حضور رئیس جمهور
بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد
بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور در شهرآفتاب رسما افتتاح شد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از فارس، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ساعت 9 و 30 دقیقه امروز سه شنبه 14 اردیبهشت ماه با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهور کشور افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشور، نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور فرهنگی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سید عباس صالحی رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جمعی از مسئولان کشوری، ناشران و اهالی رسانه حضور دارند.

رییس جمهور همچنین از بخش ملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب و غرفه روسیه که به عنوان میهمان ویژه در این نمایشگاه حضور دارد بازدید کرد.

آئین گشایش نمایشگاه کتاب همزمان با افتتاحیه مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب صورت می گیرد و شهرآفتاب در اولین تجربه میزبان یارمهربان است. بر طبق اعلام شهرداری تهران از این پس تمام نمایشگاه‌ها در این مجموعه برپا خواهد شد و نمایشگاه کتاب در واقع افتتاح کننده شهرآفتاب است.

بر اساس این گزارش، مراسم افتتاحیه نمایشگاه در سالن ملل مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب مقابل میدان فرهنگ در حال برگزاری است.

در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران در بخش ناشران داخلی تعداد یک هزار و 423 ناشر در بخش عمومی، 512 ناشر در بخش دانشگاهی، 324 ناشر در بخش کودک و نوجوان و 136 ناشر در بخش آموزشی حضور دارند. در بخش بین‌الملل نیز 46 متقاضی موزع کتاب‌های لاتین و 84 متقاضی موزع کتاب‌های عربی ثبت شده است؛ این میزان علاوه بر ناشرانی است که در بخش بین‌الملل ثبت نام کرده‌اند.

گفتنی است امسال تعداد 118 هزار عنوان کتاب انگلیسی در نمایشگاه عرضه می‌شود که عمده آنها در حوزه علوم انسانی نوشته شده‌اند. براساس آمارهای اعلام شده در بخش علوم انسانی 42 هزار عنوان، در بخش هنر 31 هزار عنوان، در بخش فنی و مهندسی نیز 14 هزار عنوان بیشترین تعداد کتاب‌ها را به ترتیب به خود اختصاص داده‌اند.

در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران ناشران بزرگی از سوریه و مصر نیز حضور دارند. البته مهمان‌ ویژه نمایشگاه امسال «روسیه» است که با تدارک ویژه به تهران آمده است و هیاتی از نویسندگان و متفکران این کشور در نشست‌هایی به معرفی آثار روسیه می‌پردازند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

ساعت برگزاری نمایشگاه کتاب طبق اعلام از 10 صبح تا 20 عصر خواهد بود.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.