شنبه 10 مهر 1395 | 09:50
گزارش مشروح اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت
نصرالله: حضور چشمگیر اصحاب هنر در جبهه مقاومت بیشتر احساس می‌شود/ نقدی: هنرمندان شریف با مقاومت و ایستادگی راه هجوم دشمن را بسته‌اند/ پرستویی: جنگی که بر این کشور تحمیل شد بخشی ماندگار از تاریخ میهن‌مان است/ رهبر انصارالله یمن چهره مقاومت سال 2016 +اس...
نصرالله: حضور چشمگیر اصحاب هنر در جبهه مقاومت بیشتر احساس می‌شود/ نقدی: هنرمندان شریف با مقاومت و ایستادگی راه هجوم دشمن را بسته‌اند/ پرستویی: جنگی که بر این کشور تحمیل شد بخشی ماندگار از تاریخ میهن‌مان است/ رهبر انصارالله یمن چهره مقاومت سال 2016 +اس...
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به جشنواره مقاومت گفت: با توجه به هجمه زیاد دشمن علیه جبهه مقاومت امروز حضور چشمگیر اصحاب هنر و رسانه بیشتر احساس می‌شود.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از فارس، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در سالن مرکز همایش های برج میلاد تهران آغاز شد.

سردار نقدی در مراسم اختتامیه جشنواره مقاومت با خواندن داستانی کوتاه از حضور رسانه در فضای مقاومت به مکتب آزادیخواهی در ایران اشاره کرد و گفت: ما این مکتب را از اباعبدالله الحسین(ع) و رهبر انقلاب آموختیم. مقاومت خشونت نیست، دفع خشونت است. انسان آزاد آفریده شده و خداوند پیامبران را برای پاسداری از انسان‌ها خلق کردند، پیامبران آمدند تا زنجیرهای بردگی را از پای انسان بگسلند، اما انسان‌های زیاده‌خواه، متجاوز به حقوق دیگران قانع نیستند و تلاش می‌کنند حقوق دیگران را برای خود مصادره کنند.انسان‌های شریف در دنیا از اهل‌بیت(ع) آموختند و راه مقاومت را انتخاب کردند.

 

*‌پرچم‌های اباعبدالله الحسین(ع) نشانه شکست فرهنگی دشمن

وی در ادامه گفت:‌ اباعبدالله الحسین(ع) آزادگی را به ما آموخت و مرگ باعزت را. خداوند ما را به مقاومت و دفاع از آزادی و حریم حق فرمان داده است و ملت ما این راه را انتخاب کرد. در مقابل سرنیزه‌ها، کودتاها، ترورها و جنگ تحمیلی که 10 سال بر ما روا داشتند، استقامت کرد و در این معادله نابرابر، معجزه‌گون ملت ما پیروز شد. این پیروزی را در فرهنگ ما یافتند و عملیات دیگری را برای غلبه بر اراده ملت تدارک دیدند، این‌بار ارتش هالیوود به جنگ ما آمد، لشکر ترجمه کتاب‌های فاسد، شبکه‌های ماهواره‌ای مخرب و ضداخلاق، باندهای فساد مواد مخدر، شبکه‌های اجتماعی زائل‌کننده اخلاق، ادب و تربیت و مروج دروغ و تهمت و شایعه فراهم آوردند. اگر جنگ سخت‌افزاری 10 سال به طول انجامید، 3 دهه است که جنگ نرم‌افزاری به راه انداختند،‌ اما در این عرصه نیز شکست خوردند و نتوانستند فرهنگ منحط خود را غالب کنند. گواه این مدعا پرچم‌های برافراشته اباعبدالله الحسین(ع) است که شکست آنها را به نمایش می‌گذارد.

سردار نقدی ادامه داد: آثاری که خلق کردند به گرد پای هنرمندان شریف ایران نرسید و سریال‌هایی چون یوسف پیامبر و مختارنامه، همچنین فیلم‌های آژانس شیشه‌ای، غلاده‌های طلا، اخراجی‌ها و محمد رسول‌الله(ص) بر فعالیت آنها سبقت گرفت. ترجمه کردند اما نورالدین پسر ایران و کتاب دا موردتوجه قرار گرفت. زمزمه مردم، خمینی ای امام و آمریکا مرگ به نیرنگ تو شد و هیچ‌گاه به گرد پای حمید سبزواری و قیصر امین‌پور در عرصه هنر و ادب نرسیدند و همیشه مبارزان راه آزادی پیشتاز بودند؛ چراکه به منابع غنی قرآنی و روایات، شاهنامه، مثنوی معنوی و مقاومت مردم دست دارند. هنرمند امروز حقیقت انسانی شهید گنجوی را به تصویر می‌کشد و شهید شهریاری که فعالیت علمی و تحقیقی خود را بدون چشمداشت در کشور خود ارائه داد. 

رئیس سازمان بسیج خاطرنشان کرد: شهید عباس آبیاری که در حرم حضرت ابوالفضل عهد بست که آب ننوشد و به جبهه مدافعان حرم اعزام شود، روحانی، شهید تمام‌زاده که اجازه حضور در جبهه مقاومت نداشت، اما گذرنامه‌اش را افغانستانی گرفت تا به جمع نیروهای مقاومت بپیوندد. اسطوره‌هایی ازاین‌دست کم نیستند،‌هنرمند غربی قهرمان و عظمت کشورش را باید در تصویر کشتار کودکان فلسطینی، یمنی و سوری روایت کند. هنر دولتش را در زندان گوانتانامو،‌ ابوغریب و خون مظلومان و مردمان بی‌دفاع به تصویر بکشد. هنرمند فرانسوی، سوزاندن مسلمان آفریقایی را باید تصویر کند، غرب در این میدان شکست می‌خورد.

وی در ادامه تأکید کرد: بعد از سه دهه تهاجم به سراغ هنرمند ایرانی رفتند تا شخصیت او را از بین ببرند با وعده‌های وسوسه‌انگیز و فعالیت در شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای، جایزه، فرش قرمز، هنرمندان را تشویق به حضور در عرصه‌های دیگر می‌کنند. اگر هنرمند مقاومت کند، به سراغ خانواده‌اش می‌روند و با شبکه‌های مجازی شخصیتش را مورد هجوم قرار می‌دهد، اما تاریخ نشان می‌دهد مردان عرصه فرهنگ و هنر، بزرگ‌قامتانی هستند که فریب خدعه و نیرنگ نمی‌شوند. این جشنواره یکی از نشانه‌های پیروزی مردان هنرمند کشور است.

وی در خاتمه تأکید کرد: سینمای مقاومت، فیلم مقاومت فریاد بلند آزادیخواهی علیه ظالمان و جباران خارجی است. جای خالی بزرگ‌مردان عرصه هنر چون سلحشور سینمای ایران، زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور و مرد سخت‌کوش تئاتر و سینما داود رشیدی را پای می‌نهیم.

 

اجرای نمایش در ابتدای مراسم

 

محمدرضا شهیدی‌فرد اجرای این برنامه را بر عهده دارد و پس از اجرای نمایشی با موسیقی به مهمانان خیر مقدم گفت.

* ایوبی: امیدواریم شرایط اکران مطلوب رستاخیز فراهم شود

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی قبل از آغاز مراسم اختامییه درباره رستاخیز و شرایط اکران آن گفت: اراده ما بر اکران فیلم در شرایط مطلوب است و امیدوارم هرچه زودتر شرایط اکران فیلم هرچه سریعتر فراهم شود.

* دختر شهید مدافع حرم در مراسم اختتامیه

نرگس خانزاده شهید مدافع حرم به همراه پدر بزرگش به روی صحنه آمد و در کنار محمد خزایی که سوالش را از ایشان پرسیده بود (که چه کسی فیلم پدر من را می‌سازد) به عنوان نماینده همه بچه هایی که پدرانشان در دفاع از دست دادند از شمال به جشنواره مقاومت آمدند.

خزایی خطاب به وی گفت: همه افرادی که در سالن هستند آمدند به شما تبریک و خیر مقدم بگویند شما تنها نیستید.

نرگس خانزاده هم خود را این‌گونه معرفی کرد: دختر شهید مدافع حرم اسماعیل خانزاده هستم.

*خزایی: صندوق حمایت از فیلمسازان حوزه مقاومت نیاز امروز است

خزایی از تاخیر آغاز برنامه عذرخواهی کرد و گفت خوشحالیم توانستیم پایگاهی را فراهم کنیم تا فیلم های فیلمسازان مستقل به نمایش در آید. از مسولین که در این مراسم حصور دارند فیلمساران توقع حمایت در تولید و اکران دارد فیلمسازان خارجی فضای نمایش مناسب می طلبند و صندوق حمایت از فیلمسازان حوزه مقاومت نیاز امروز است
خزایی ادامه داد: اگر امروز تلالویی از فیلم‌های خوب مقاومت می‌بینیم بدانید آینده مال بچه حزب‌اللهی‌هاست زیرا ما عمار داریم.

خزایی تاکید کرد برای حمایت از اکران پنج فیلم هیهات، اروند، عین شین قاف، پری دریایی و سیانور 20 میلیون تومان از سوی انجمن سینمای انقلاب و مقاومت به این پنج فیلم اهدا می‌شود.

بعد از سخنان دبیر جشنواره حامد زمانی قطعه «عمار داره این خاک» را اجرا کرد و بعد از آن عبدالملک حوثی رهبر انصارالله یمن به عنوان چهره برتر مقاومت در سال 2016  اعلام شد.

 

 سرلشکر محمدعلی جعفری، سردار نقدی و مهدی چمران برای اهدای جایزه وی به روی صحنه آمدند که عبدالله مروانی به نمایندگی وی این جایزه را دریافت کرد.

*فیلم های مقاومت نقش بسیار بزرگی در نمایش حقایق در دنیا دارد
عبدالله مروانی بعد از دریافت لوح تقدیر عبدالمالک حوثی گفت: تشکر می‌کنم برای دعوت از ما و باعث افتخار است در این جشنواره مبارک شرکت کنیم. همانطور که از همه فعالان این عرصه تشکر می‌کنم کسانی که در آشکارساز حقایق نقش بزرگی دارند در این زمانه رسانه به دنبال خوار کردن مردم هستند و دشمن اصلی را به جای جلاد قربانی نشان دهند در حالی که نمایندگان امریکا و اسراییل هستند.

وی ادامه داد: مردم مظلوم را به عنوان جلاد نشان نمی دهند. ایمان داریم نقش فیلم‌های مقاومت نقش مهمی در ارایه مظلومیت مردم یمن دارند. از دعوت شما سپاسگزارم.

*پیام سیدحسن نصرالله به جشنواره مقاومت

شیخ علی ظاهر معاون فرهنگی حزب الله لبنان پیام سید حسن نصرالله را خواند.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در این پیام با سلام و درود به عزیزان حاضر هنرمندان و مسولین گفت: با توجه به هجمه زیاد دشمن علیه جبهه مقاومت امروز حضور چشمگیر اصحاب هنر و رسانه بیشتر احساس می‌شود. تولیدات در این عرصه می تواند حقانیت این مسیر را به اثبات برسانند از اهالی هنر خواستار توجه بیشتر به جبهه مقاومت و معرفی آن هستم.

*تقدیر از مادر چهار شهید سوری

در این بخش سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و سردار نقدی رئیس سازمان بسیج به همراه نماینده حزب‌الله لبنان و سردار جباری و خانم لاله افتخاری برای در تقدیر از مادر شهید حاضر شدند.
در این بخش مادر شهید ام الغیاث از سوریه تقدیر شد. مادری که چهار فرزندش را کمتر از دو سال از دست داد.

ام الغیاث بعد از تقدیر گفت: به همه مادران شهدا سوریه عراق لبنان و ایران سلام و درود می فرستم از ایران برای همه کارهایی که انجام داده تشکر می‌کنم.

در ادامه مراسم از حاج ابراهیم فرهات مدیر شبکه المنار توسط سردار نقدی و محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت تقدیر به عمل آمد.

حامد زمانی بعد از اجرای قطعه امروز دیروز فردا آن را به بزرگواران جنگ نرم تقدیم کرد کسانی که زمین خوردند تا این پرچم بالا بماند. او همچنین قطعه سپر به ساحت مقدس شهدای حرم و مدافعان حرم تقدیم کرد.

 

فاطمه مغنیه در این مراسم گفت: عطر شهادت در بین ما می‌پیچد می توان گفت ارزو می کنم حضورشان را حس کنیم. به همه امت اسلامی تلاش ها را تبریک می گوییم و از ایران و امام خامنه‌ای تشکر می کنم. از خانواده های مقاومت تشکر می کنم که اینگونه تلاش می کنند و از دست اندرکاران تشکر می کنم.

باسل خطیب بعد از دریافت جایزه گفت: افتخار دارم جایزه از ایران بگیرم جنگی که درگیر آن هستیم تنها با گلوله و توپ نیست. با هر حربه ای به جنگ ما امدند تصویر و رسانه و ما در برابر امریکا و رژیم صهیونیستی مقاومت می کنیم.


درویش در پاسخ به اکران رستاخیز گفت : انشالله با عنایت صاحب رستاخیز که حضرت امام حسین است مشکلات حل خواهد شد و همه سازندگان از صاحب ان مدد می جوییم نیت مدیران محترم در سال اقدام و عمل جامه عمل بپوشد و در ایران و خارج شاهد نمایش باشیم

*اهدای جوایز فیلم داستانی کوتاه
 

دیپلم افتخار برگزیده سوم به حسام اسلامی برای فیلم «نخجیر»

دیپلم افتخار برگزیده دوم امید شمس و سیدپوریا پیشوایی برای فیلم «گذر» 

دیپلم افتخار برگزیده اول به سعید روغنی ها برای «گازور» 

جایزه ویژه به همراه تندیس به محمد اسفندیاری برای فیلم قضاوت

*اهدای جوایز فیلم‌های کوتاه داستانی و پویانمایی

دختر شهید شاطری به همراه داوران این بخش و حبیب ایل بیگی و سید نطام موسوی برای اهدای جایزه روی صحنه امدند.

دیپلم افتخار پویانمایی به امید خوش نظر برای «تمام زمستان‌هایی که ندیدم»

دیپلم افتخار برگزیده سوم به رضا زهتاب چیان به فیلم کوتاه «خانه» از ایران

دیپلم افتخار برگزیده دوم را به صدام وحیدی برای فیلم «تو امریکایی نیستی» از افغانستان اهدا کرد.

تندیس برگزیده اول به ملیکا زعیری از فرانسه اهدا شد برای فیلم «محمد نام اول»

در این بخش لوح یادبود به فرزند شهید شاطری اهدا شد.

معرفی برگزیدگان فیلم‌های مستند سینمای ایران:

سردار افشار، سردار آزادی رضا برجی،محمد حسین جعفریان و مصطفی رزاق کریمی برای اهدای جوایز بخش مستند چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت به روی سن آمدند.

دیپلم افتخار برگزیده سوم اهدا شد به حمید عبدالله زاده برای فیلم «ایرانی‌های مرتد»

دیپلم افتخار برگزیده دوم اهدا شد به بهروز نورانی‌پور برای فیلم «A 157»

دیپلم افتخار برگزیده اول اهدا شد به امیر حسین نوروزی برای فیلم «پل»

جایزه ویژه به ناصر نادری برای فیلم «سفیر» اهدا شد با موضوع جانباختگان منا

جایزه ویژه به جهت روشنگری عادلانه نسبت به مسایل روز به فیلم عادل نقوی برای فیلم «برادران»

در این بخش دیپلم افتخار به محمد عجوری فرزند مبارز فلسطینی اهدا شد.

*معرفی برگزیدگان فیلم‌های مستند سینمای بین‌الملل:

لوح تقدیر به خانم دز چندلر برای فیلم «شیرین» از استرالیا اهدا شد.

دیپلم افتخار برگزیده سوم به وحید فرجی برای «خاطرات نارنجی» از ایران اهدا شد.

دیپلم افتخار برگزیده دوم به تام هینز به «دو خط آبی» از امریکا اهدا شد.

تندیس برگزیده اول به محمد المغنی برای فیلم «شجاعیه» از فلسطین اهدا شد.

همچنین در این بخش لوح تقدیر به فرزند شهید آبشناسان تقدیم شد.

فرزند شهید آبشناسان در سخنانی کوتاه گفت: در این ایام در حال جنگ هستم با ناراستی هایی که انسان مدرن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی درگیر آن شده اند، از بسیاری از عزیزان نظام می خوام که فاصله خود را از برخی فضاهایی که راه تهمت و افترا را در پیش گرفته اند حفظ کنند.
 

*اعلام برگزیدگان بخش جلوه گاه نور(آثار با موضوع خانواده شهدا) 

شهیدی فر مجری برنامه اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت؛ یدالله صمدی و انسیه شاه حسینی را برای اهدای جوایز بخش جلوه گاه نور دعوت کرد.

جوایز بخش مردمی: 

لوح تقدیر به علی کاکایی به خاطر فیلم «مسافر آسمان» که جوان‌ترین فیلمساز مقاومت امسال بود.

دیپلم افتخار دوم و جایزه نقدی به محسن جهانبانی برای فیلم «قاصدی از بوی عشق»

تندیسربرگزیده و جایزه اول به فیلم «مادرخوانده» ساخت حامد کشانی اهدا شد.

جوایز بخش حرفه‌ای:

دیپلم افتخار سوم بخش حرفه ای جلوه گاه نور به ساسان فلاح فر برای فیلم «مادرانه» تعلق گرفت.

دیپلم برگزیده دوم بخش حرفه ای جلوه گاه نور به علی محمد خانیکی و محمد صادق رمضانی مقدم برای فیلم یک روز یک زندگی اهدا شد.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار اول این بخش به کارگردان فیلم بی بی ساخته حسین طالبی مقدم تعلق گرفت.

* برگزیدگان بخش عماد مغنیه(فیلم‌های درباره شهدای مدافع حرم):

در این بخش علاوه برا داوران فاطمه مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه و زینب سلیمانی فرزند سردار سلیمانی به روی سن اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت آمدند.
حاضران سالن این دو بانوی بزرگوار را ایستاده تشویق کردند.


از راست زینب سلیمانی دختر سردار قاسم سلیمانی و فاطمه مغنیه دختر شهید عماد مغنیه

 

دیپلم افتخار به عباس لاجوردی برای فیلم جشن تولد

لاجوردی با پرچم متبرک با پرچم حرم حضرت زینب و رقیه به روی صحنه امد. او جایزه فیلم به مدافعان حرم اهدا کرد.

دیپلم افتخار دیگر عماد مغنیه به هادی مقدم دوست برای روایت چهارم فیلم سینمایی هیهات اهدا شد.

تندیس ویژه عماد مغنیه برای روح الله رفیعی بابت ساخت فیلم مستند «فرمانده جواد»

*فیلم های سینمای بین الملل:

فرزند شهید بخاطی و همسر شهید امتیاز حسین از فرماندهان زینبیون روی صحنه آمدند.


تندیس بهترین فیلمنامه به می المصری برای فیلم 3000 شب از لبنان اهدا شد

تندیس بهترین کارگردانی به مارکو نابرسینک برای فیلم جنگل ها هنوز سبزند از اتریش تعلق گرفت 

تندیس بهترین فیلم به حبیب والی نژاد برای فیلم "ایستاده در غبار"

جایزه ویژه هیات داوران به فیلم سوریون به کارگردانی باسل الخطیب

جایزه ویژه به فیلم مزار شریف به کارگردانی محمد حسن برزیده

اعلام برگزیده بهترین فیلم سینمای ایران از نگاه خانواده شهدا:

جایزه به بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا اهدا شد و فرزندش آن را دریافت کرد.

جایزه بهترین نقش آفرینی در بخش بهترین فیلم از نگاه خانواده شهدا، تعلق گرفت به علیرام نورایی برای بازی در فیلم یتیم خانه ایران.

علیرام نورایی هم در این بخش گفت: دریافت جایزه برای بازی در یتیمخانه ایران جایزه ارزشمندترین جایزه خواهد بود. حال خوبم را به شهدای سرزمینم به خصوص شهدای مدافع تقدیم می کنم.

پدر شهید احمدی روشن هم در این مراسم گفت: لازم می دانم از مواضع انسان دوستانه برادرم طالبی قدردانی کنم. ایشان انگشتری شان را به این هنرمند تقدیم کردند.

برگزیدگان بخش سینمای ایران:

دیپلم افتخار جلوه های ویژه به ابراهیم کرمیان برای ایستاده در غبار

دیپلم افتخار جلوه های بصری به احمدرضا معتمدی برای مزار شریف 

لوح تقدیر به سیده ساره نورموسوی برای فیلم نفس 

لوح تقدیر به علیرضا والدی برای فیلم بدون مرز

تندیس بهترین بازیگری زن به مریلا زارعی برای ماهی سیاه کوچولو 

تندیس بهترین بازیگری مرد به پرویز پرستویی

 

بهترین فیلمنامه به محمد حسین مهدویان برای ایستاده در غبار 

تندیس بهترین کارگردانی به ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم بادیگارد 

جایزه ویژه هیات داوران به ابوالقاسم طالبی برای یتیمخانه ایران

تندیس بهترین فیلم به حبیب والی نژاد برای فیلم ایستاده در غبار 

جایزه ویژه هیات داوران با موضوع انقلاب به نرگس آبیار برای نفس

جایزه ویژه هیات داوران به حسن برزیده برای مزار شریف

جایزه نگاه مردم به بادیگارد اهدا شد
 

***

مریلا زارعی بعد از دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن گفت: مردم ایران همگی شایسته دریافت این تندیس مقاومت هستند هم کارگر که به مردم خدمت می کند و هم مدافعان حرم. اینکه جایزه از دست استاد نصیریان جایزه بگیریم لذت جایزه را دو چندان می کند. تندیس قبل جشنواره را برای چ و شیار گرفتم گفتم از الفت خداحافظی می‌کنم تا نقش های دیگر را بازی کنم. ماهی سیاه کوچولو بعد از خداحافظی الفت بود که گروه بسیار خوبی بود و کارگردان خوب که اولین کارشان بود.

پرویز پرستویی بعد از دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد گفت: دفاع مقدس در حقیقت پاسخی بود در برابر تهاجمی بیگانه. دفاع و مقاومت در برابر هر تهاجمی که صلح و حریم انسانی کشوری را به خطر بیندازد. حق شمرده می شود و دفاع از هر حقی مقدس و تلفیق دفاع مقدس و سینما همیشه برای من ارزشمند و قابل احترام بوده است. زیرا به مردم اجازه مشاهده و فرصت تفکر و اندیشه درست درباره این جنگ نابرابر و آنچه نسل طلایی جوانان این دوره از زمان انجام داده اند را مشخص می کند.
وی با بیان این که هنوز رزمندگان و شهدای زنده یعنی جانبازان در بین ما نفس می کشند، افزود: هنوز مردمی که از نزدیک با جنگ زندگی کرده اند در کنار ما راه می روند. هنوز مادران شهید در هر کوچه پس کوچه این شهر زندگی می کنند و شاهدان واقعی هستند. ما در برابر تک تک انسان های صاحب این دوران مسئولیم. به عنوان یک هنرمند، یک سینماگر و به عنوان راوی این دوران امانتی در دست ماست و در برابر حفظ و نگهداری آن مسئولیم. ما در برابر نوجوانان شهید مسئولیم.
وی همچنین ادامه داد: در برابر جانبازانی که جانشان را برای این مقاومت به بازی گرفتند و قسمتی از آن را به بقای مرزهای ایران بخشیدند. ما مسئولیم در برابر مادری که هنوز چشم انتظار نشانی از فرزند خود هستند. در برابر نفس دردناک جانبازان شیمیایی در برابر جانبازان اعصاب و روان که یادگارهای زنده آن دوران اند و هر روز صدا و ویرانی جنگ را در ذهن خود مرور می کنند.
بازیگر فیلم «بادیگارد» در پایان گفت: فراموش نکنیم جنگی که روزگاری بر مردم این کشور تحمیل شد و بخشی ماندگار از تاریخ میهن مان است، چنان رشادت ها و فداکاری هایی را به خود دیده که هنوز آنچه ما از امنیت و آسایش این دوران آن هم میان غوغای جنگ های منطقه داریم مدیون خون ها و ایثارگری های هشت ساله مردان مرد ایران و بیشه شیران است.

در این مراسم شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشور چون سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار جباری مدیر بنیاد فرهنگی روایت،  حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، عبدالحسن برزیده، علی غفاری، پروانه مرزبان، بهرام عظیمی، یدالله صمدی، حجت الاسلام مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، جمال شورجه، مهدی فیوضی، رضا برجی، کامران ملکی، محمد حسین مهدویان، کاوه سماک باشی، حبیب ایل بیگی، علی نصیریان، احمدرضا درویش، علی بزرگ‌نیا، سعید راد، مریلا زارعی، پرویز پرستویی، حبیب اله کاسه‌ساز، مریلا زارعی، نرگس آبیار، علی رویین‌تن، محمدرضا عباسیان، شهریار بحرانی، صادق صادق دقیقی، حبیب والی‌نژاد و ... حضور دارند.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.