پنجشنبه 21 بهمن 1395 | 08:11
از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر ۴ کتاب دفاع مقدس رونمایی شد
عنایت رهبر معظم انقلاب به کتب نویسندگان و رزمندگان همدانی
عنایت رهبر معظم انقلاب به کتب نویسندگان و رزمندگان همدانی
تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌های «دختر شینا»، «گلستان یازدهم»، «وقتی مهتاب گم شد» و «آب هرگز نمی‌میرد» رونمایی شد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از فارس،  ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با رونمایی از 4 تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌های دفاع مقدس در همدان برگزار شد.

 

*تقریظ رهبر معظم  انقلاب بر کتب دفاع مقدس توجه ایشان بر حفظ ارزش‌ها است

ایمان عطارزاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب ضمن درود به پیشگاه مردم ولایتمدار و مجاهدان دارالمومنین همدان اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای این دیار آیت‌الله مدنی، آیت‌الله قدوسی، آیت‌الله مفتح و شهدای مدافع حرم را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه موسسه حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر با رونمایی از تقریظ‌های رهبری بر کتاب‌های «پایی که جا ماند»، «نورالدین پسر ایران»، «لشکر خوبان» و «آن 23 نفر» با حضور مقامات کشوری و لشکری تحت عنوان ویژه برنامه‌های با عنوان پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت به گسترش فرهنگ جهاد دامن زده است.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) گفت: تقریظ رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس توجه به سیره معظم‌له و نگاه مطالبات ایشان در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

*ماجرای تلاش‌های شهید همدانی برای معرفی حاج احمد متوسلیان

سردار حمید حسام از نویسنده‌های دفاع مقدس با بیان اینکه معتقدم شهید همدانی اکنون در این مراسم حاضر است و در اینجا ایستاده است، با اشاره به تلاش‌های این شهید بزرگوار اظهار کرد: شهید همدانی بسیار تلاش کرد تا حاج احمد متوسلیان کمی به مردم معرفی شود.

وی با تأکید بر اینکه باور ما این است که دست و پا زدن‌های دنیایی بی‌فرجام برای رسیدن به یک قله نتیجه ندارد، گفت: حرکت در مسیر شهدا، گمنام بودن به شیوه شهدا و شناخت مظلومیت و حماسه‌های آنها همه به این برمی‌گردد که خود آنها بخواهند و ما هم نیز با همدل آنها باشیم.

نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» که در این اثر به خاطرات علی خوش‌لفظ جانباز دوران دفاع مقدس پرداخته است، گفت: خوش‌لفظ شاگرد علی چیت‌ساز است و معتقدم حرف یکی از ما در این کتاب‌ها به معنای حرف همه ماست.

وی با بیان اینکه حرف بچه‌های جنگ حرف عاشورا و اباعبد‌الله(ع) بود، به ایثار شهدای همدان به ویژه سردار همدانی اشاره کرد و افزود: هرچه داریم به خاطر شهرت‌گریزی و کارهایی بود که این شهید بزرگوار انجام داد.

حسام با اشاره به اینکه از همه کسانی که با حضور در این مراسم مرا شرمنده کردند تشکر می‌کنم، با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری بر کتابش گفت: خدا را شاکرم این رزق از ناحیه بزرگمرد جهان اسلام که با نور باطن حقایق دیده می‌شود حاصل شد.

در ادامه این مراسم با حضور آیت‌الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان، سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه کل پاسداران، استاندار همدان و رئیس حوزه هنری از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «دختر شینا» رونمایی شد. دختر شهید سردار ستارابراهیمی و بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب نیز بر روی سن حاضر شدند.

*مردم همدان ثابت کردند انقلابی هستند

دختر شهید ستارابرهیمی با قدردانی از حضور گرم مردم انقلابی همدان در این مراسم اظهار کرد: مردم بار دیگر ثابت کردند انقلابی هستند و انقلابی خواهند ماند.

وی با بیان اینکه امروز خوشحالم چراکه روح پدر و مادرم با تقریظ رهبری شادمان شدند، افزود: خدا را شاکرم که خانم ضرابی‌زاده با هدیه «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» به ادبیات مقاومت و جهاد بار دیگر حق شهدا را به جا آوردند.

دختر شهید ستار ابراهیمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری حق پدری را بر این کتاب‌ها به جا آوردند و نشان دادند چه بخوانم و چگونه بخوانم، اظهار کرد: بسیار از ایشان سپاسگزارم. در این مراسم از بهناز ضرابی‌زاده و دختر شهید ستار ابراهیمی قدرشناسی شد.

متن تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختر شینا» که خاطرات خانم قدم‌خیر محمّدی‌کنعان از همسر شهیدش (سردار حاج ستار ابراهیمی هژیر) و به قلم بهناز ضرابی‌زاده است، به این شرح است:

«بسمه‌تعالی

رحمت خدا بر این بانوی صبور و با‌ایمان؛ و بر آن جوان مجاهد و مخلص و فداکاری که این رنج‌های توان‌فرسای همسر محبوبش نتوانست او را از ادامه‌ جهاد دشوارش باز دارد.

جا دارد از فرزندان این دو انسان والا نیز قدردانی شود.»

همچنین متن تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «وقتی مهتاب گم شد» که روایتی عاطفی از خاطرات جانباز سرافراز علی خوش‌لفظ، هم‌رزم حاج احمد متوسلیان به قلم حمید حسام است، در این مراسم رونمایی شد:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادعا؛ یاران حسین(ع)؛ یاوران دین خدا ... و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور و... و آنگاه فضای معنویت و معرفت؛ دل‌های روشن، همت‌ها و عزم‌های راسخ؛ بصیرت‌ها و دیدهای ماورائی .. این‌ها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه‌ این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذت می‌کند و آتش شوق را در آن سرکش‌تر می‌سازد.

راوی، خود یک شهید زنده است. تن بشدت آزرده‌ او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد، و الحمدلله رب العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همه‌ آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان‌شاء‌الله.

درباره‌ نگارش این کتاب، آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از این‌ها است. مقدمه‌ کتاب یک غزل به تمام معنی است.»

همچنین در ادامه با حضور مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری، آیت‌الله موسوی اصفهانی عضو مجلس خبرگان رهبری در استان، محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، وهب همدانی فرزند سردار شهید همدانی، زهرا پناهی‌روا همسر شهید چیت‌سازیان و محمد‌علی چیت‌سازیان فرزند شهید رونمایی شد.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «گلستان یازدهم» که خاطرات زهرا پناهی‌روا از همسر شهیدش (سردار علی چیت‌سازیان) به قلم بهناز ضرابی‌زاده است،‌ بدین شرح است:

«بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

این روایتی شورانگیز است از زندگی سراسر جهاد و اخلاص مردی که در عنفوان جوانی به مقام مردان الهی بزرگ نائل آمد، و هم در زمین و هم در ملأ اعلیٰ به عزت رسید... هنیئاً له.

راوی -شریک زندگی کوتاه او - نیز صدق و صفا و اخلاص را در روایت معصومانه‌ خود به روشنی نشان داده است.

در این میان، قلم هنرمند و نگارش آکنده از ذوق و لطف نویسنده است که به این همه، جان داده است. آفرین بر هر دو بانو؛ راوی و نویسنده‌ کتاب.95/10/21»

متن تقریظ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» که روایت دوران حضور جانباز سرافراز سردار میرزامحمد سلگی در دوران دفاع مقدس در کسوت فرماندهی گردان 152 حضرت اباالفضل در لشکر انصارالحسین(ع) همدان و به قلم حمید حسام نوشته شده، به این شرح است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

سلام بر یاران حسین (ع) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی چون سلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعت‌های خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم / لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم

هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران / که ره چون می‌توانم یافتن سوی درون من هم ...

در میان کتاب‌های خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند.

کتاب خانم ضرابی در شرح حال شهید عالی‌مقام علی چیت‌سازیان نیز دارای همین برجستگی‌ها است. این دو نفر از ستارگان اقبال همدانند. بهمن 95»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.