سه شنبه 6 تیر 1391 | 08:06
به بهانه سالگرد ترور مقام معظم رهبري؛
مسجد ابوذر خاطره آن روز تلخ را از ياد نمي‌برد
مسجد ابوذر خاطره آن روز تلخ را از ياد نمي‌برد
مسجد ابوذر در ششم تير سال 60، شاهد حادثه تلخي بود که هرگز از حافظه تاريخ انقلاب پاک نمي شود.

 

بسیج پیشکسوتان

سال 60 را مي توان مهمترين سال از دهه آغازين انقلاب دانست، که رويدادهاي مهمي از تاريخ انقلاب را در خود جاي داد که فرار خفت بار رجوي و بني‌صدر، ترور نافرجام آيت‌الله خامنه‌اي، انفجار دفتر حزب جمهوري، انفجار نخست وزيري، درگيري‌هاي خياباني مسلحانه و لطمات جنگ ناجوانمردانه که بر ملت وارد مي شد، همه وقايعي بودند که مقاومت ملت ايران را به رخ جهانيان مي کشيد.

در ماه‌هاي اوليه سال 1360 با مشخص شدن تدريجي ماهيت بني‌صدر، بين وي و نيروهاي انقلاب فاصله افتاد که منجر به اعلام عدم کفايت سياسي بني‌صدر از سوي نمايندگان مجلس و عزل وي از فرماندهي كل قوا از سوي حضرت امام (ره) شد.

در مجلس آيت‌الله خامنه‌اي سخنراني بسيار مستند و غرايي در مورد كارشكني‌ها و نقش منفي بني‌صدر در روند وقايع سياسي كشور و نيز در جريان جنگ ايراد كردند كه بسيار نافذ و موثر واقع شد.

منافقين از ابتداي امر و قبل از بركناري بني‌صدر از درگيري‌ها و ترور به عنوان يك راه حل فكر مي‌كردند؛ زيرا تا آن زمان توانسته بودند بسياري از مهره هاي خود را به دستگاه هاي مهم نظام نفوذ داده دهند.

منافقين به سرکردگي مسعود رجوي و بني صدر قبل از اينكه به صورت رسمي از سوي نظام طرد شوند به شكلي مخفي و مرموز به فكر ترور ترور ‌آيت‌الله خامنه‌اي بودند و به دفعات متعدد در مسير تردد ايشان به عنوان امام جمعه تهرن بمب گذاشتند که هر بار به لطف الهي توطئه خنثي مي‌شد.

در سال هاي 58 و 59 آيت الله خامنه اي هر هفته شنبه‌ها بين نماز ظهر و عصر در مسجد حاج ابوالفتح در ميدان قيام تهران براي جوانان برنامه سخنراني و پاسخ به سوالات داشتند و گاهي اوقات هم اين برنامه در دانشگاه برگزار مي‌شد.

به پيشنهاد برخي آقايان اين جلسات سخنراني در مکان هاي مختلف برگزار شد، تا تعداد بيشتري از جوانان بتوانند از وجود ايشان استفاده كنند و قرار شد اولين جلسه در مسجد ابوذر برگزار شود كه 2 هفته برگزاري آن به تاخير افتاد.

علت تاخير هفته‌ اول اين بود كه به آيت‌الله خامنه‌اي خبر برگزاري جلسه را درست نداده بودند، جلسه دوم هم مصادف شد با برنامه رسيدگي به عدم كفايت سياسي بني صدر در مجلس.

همين تغيير محل جلسه و عدم برگزاري آن، در طول 2 هفته فرصتي را در اختيار منافقين قرار داد تا بتوانند به خوبي براي 6 تيرماه برنامه‌ريزي كنند.

هفته سوم وقتي آيت‌الله خامنه‌اي در حال پاسخ دادن به سوالات جوانان بودند، فردي (يك دقيقه قبل از انفجار) ضبط صوتي "آيوا" كه حالت استوانه داشت و طوسي رنگ بود، را آورد و روي تريبون گذاشت و كليد آن را فشار مي دهد.

بعد از رفتن اين فرد، كليد ضبط صوت بالا زند و به حالت اول برگشت كه موجب تعجب محافظين آقا شد كه چطور به اين زودي نوار اين ضبط تمام شد؟ به يكباره انفجار رخ داد.

بمب در يك مكعب مستطيل چدني گذاشته شده و مواد منفجره را در درون آن جاسازي كرده‌ بودند.

بعد از انفجار آيت‌الله خامنه‌اي را به بيمارستان رساندند يك سري كارهاي اوليه براي جلوگيري از خونريزي انجام دادند، و بعد آقا را به بيمارستان قلب شهيد رجايي منتقل کردند.

منافقين براي اتمام کار حتي با نفوذ در بيمارستان قلب سعي کردند با ايجاد اختلال در سيستم برق بيمارستان،‌ مانع روند درمان آيت الله خامنه اي شوند.

هر چند آن روز به لطف خداوند منافقين کوردل نتوانستند مقتداي جهان اسلام را به شهادت برسانند، اما فرداي آن روز در يك حادثه غم‌انگيز در دفتر حزب جمهوري اسلامي و شهادت دكتر بهشتي و 72 تن از ياران با وفاي ايشان به دست گروه فرقان شيريني ناکامي ترور رهبر عزيز انقلاب به تلخي مبدل شد.

انتهای خبر/ع1

منبع:/yjc

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.