یکشنبه 14 اسفند 1390 | 12:39
استاد اخلاق حوزه علمیه تهران:
حضرت معصومه‌ مظهر فضائل و اخلاق کریمه است
استاد اخلاق حوزه علمیه تهران با بیان این‌‌که حضرت معصومه‌ مظهر فضائل و اخلاق کریمه بوده است، از ایشان به عنوان تالی تلو معصوم یاد کرد.

بسیج پیشکسوتان: آیت‌الله روح الله قرهی با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه‌(س) به بیان سخنی از حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی‌(ره) در وصف این بانوی کریمه پرداخت و گفت: حضرت فاطمه معصومه‌(س) تالی تلو معصوم است و مقام ایشان به اندازه‌ای برجسته است که اگر قرار بود معصومی غیر از حضرت فاطمه‌ زهرا‌(س) باشد، ایشان حتما جزو معصومین بودند.

وی با اشاره به ویژگی‌های علمی و اخلاقی حضرت فاطمه معصومه‌(س) اظهار داشت: جمعی از شیعیان به قصد دیدار امام موسی بن جعفر‌(ع) به مدینه منوره مشرف شدند و چون وجود مقدس حضرت در مسافرت بودند، پرسش‌های خود را به حضرت معصومه‌(س) که در آن زمان کودکی بیش نبودند تحویل دادند تا پاسخ پرسش‌ها را امام هفتم شیعیان مرقوم فرمایند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه تهران افزود: وقتی فردای آن روز برای گرفتن پاسخ‌ سؤالات به منزل امام موسی کاظم‌(ع) عزیمت کردند، متوجه شدند که حضرت هنوز از سفر برنگشته‌اند، از این‌رو و به ناچار پرسش‌های خود را پس گرفتند تا در مسافرت بعدی به خدمت امام‌(ع) رسیده و پرسش‌ها را در خدمت ایشان مطرح کنند، غافل از این‌که وجود نازنین حضرت معصومه‌(س) جواب پرسش‌ها را مرقوم فرموده بودند.

آیت‌الله قرهی با بیان این‌که شیعیان با دریافت پاسخ‌ پرسش‌ها که سؤالات مهمی هم بود، بسیار خوشحال شده و قصد ترک شهر مدینه را داشتند، گفت: وقتی امام موسی بن جعفر‌(ع) را در بین راه ملاقات کردند ماجرا را برای ایشان عرضه داشتند و وقتی آن حضرت پاسخ پرسش‌ها را مطالعه کردند سه بار فرمودند «پدرش به فدایش» که این دلالت بر مقام علمی آن بانوی مکرمه دارد.

وی تصریح کرد: شیعیان برای گرفتن پاسخ پرسش‌های بسیار مهمی از راه دوری برای دیدار حضرت امام موسی کاظم‌(ع) به مدینه آمده و راه بسیار طولانی را هم طی کرده بودند تا پاسخ را از زبان امام‌(ع) بشنوند، اما حضرت معصومه‌(س) در دوران کودکی جواب سؤال‌ها را آن‌گونه می‌دهند که وجود مقدس امام هفتم شیعیان سه مرتبه می‌فرمایند «پدرش به فدایش».

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) تهران با بیان این‌که حضرت فاطمه معصومه‌(س) مظهر فضائل و اخلاق کریمه بوده است، با اشاره به روایتی از امام صادق‌(ع) ابراز داشت: امام ششم شیعیان فرمودند که «آگاه باشید برای ذوالجلال والاکرام حرمی وجود دارد و آن مکه است، برای پیامبر اکرم‌(ص) حرمی وجود دارد و آن مدینه است، برای امام علی‌(ع) حرمی وجود دارد و آن کوفه است و بدانید که حرم من و فرزندانم پس از من «قم» است».

وی اضافه کرد: امام صادق‌(ع) با تصریح بر این نکته که «قم» کوفه کوچک ما است، و با تأکید بر این‌که «بهشت دروازه دارد که سه تای آن به سوی قم است» می‌فرمایند «بانویی از فرزندان من به نام فاطمه‌(س) دختر موسی‌بن جعفر‌(ع) در قم رحل اقامت می‌گزیند که با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند و در آنجا به دیدار حق می‌شتابند».

آیت‌الله قرهی همچنین با اشاره به مکاشفه حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی‌(ره) در عالم خواب با میرزای قمی‌(ره) ادامه داد: آیت‌الله مرعشی نجفی‌(ره) در عالم مکاشفه از میرزای قمی سؤال می‌کند که آیا حضرت معصومه‌(س) می‌تواند شفاعت همه اهل قم را بکنند که میرزای قمی پاسخ می‌دهد «این چه سؤالی است، من به تنهایی می‌توانم اهل قم را شفاعت کنم و حضرت معصومه‌(س) می‌تواند همه عالم را شفاعت کنند».

وی درباره فضیلت زیارت بی بی فاطمه معصومه‌(س) اظهار داشت: سعد بن سعد به محضر مقدس امام رضا‌(ع) مشرف می‌شوند که امام خطاب به وی بیان می‌کنند «ای سعد از ما در نزد شما قبری است»، سعد می‌گوید که فدایت شوم آیا قبر فاطمه‌(س) دختر موسی‌بن جعفر‌(ع) را می‌فرمایید که حضرت پاسخ می‌دهند «آری هرکس او را زیارت کند در حالی که به حق او آگاه باشد بهشت از آن او است».

این استاد اخلاق حوزه علمیه تهران با بیان این‌که در روایتی آمده است که زیارت حضرت معصومه‌(س) هم تراز و همسنگ بهشت است، تصریح کرد: زیارت حضرت فاطمه معصومه‌(س) مانند زیارت حضرت زهرا‌(س) است که آیت‌الله مرعشی نجفی‌(ره) در این‌باره می‌فرمود «هرگاه دلم برای مادرم زهرای اطهر‌(س) تنگ می‌شود به زیارت حضرت معصومه‌(س) می‌روم و می‌دانم که قبر گمشده مادرم، حضرت زهرا‌(س) را زیارت کرده‌ام».

 

 

منبع: رسا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.