جمعه 26 اسفند 1390 | 14:03
کشف سه گور جمعی در اردوگاه منافقین
کشف سه گور جمعی در اردوگاه منافقین
شهرداری بخش "الخالص" استان دیالی عراق از کشف سه گور جمعی در داخل اردوگاه گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه اشرف خبر داد.

به گزارش بسیج پیشکسوتان : به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم،"عدی الخدران " شهردار بخش خالص در گفت وگو با پایگاه خبری "الاستقامه" وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: در سه گور جمعی که در داخل اردوگاه اشرف در 45 کیلومتری شمال غربی بخش الخالص کشف شده، اجساد زیادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: گروهک تروریستی منافقین زمین های کشاورزی زیادی را در اختیار خود گرفته بود که مالکیت این زمین ها متعلق به کشاورزان عراقی است و آنها اسناد مربوط به آن را در اختیار دارند.

الخدران افزود: شهرداری بخش الخالص و شیوخ عشایر این بخش به شدت خواهان اخراج عناصر باقی مانده گروهک تروریستی منافقین از استان دیالی هستند.

ریاست پلیس استان دیالی نیز از وجود احکام بازداشت مسئولانی در گروهک تروریستی منافقین به جرم قتل و آدم ربایی خبر داد و گفت که مسئولان قضایی استان دیالی این احکام بازداشت را از پلیس بین الملل "اینترپل" دریافت کرده اند.

وی افزود: این احکام بازداشت مشمول گذر زمان نمی‌شود و عراق حق پیگیری آنها را در کشورهای دیگر حتی بعد از اخراج اعضای گروهک تروریستی منافقین  از خاک عراق تا پایان سال جاری میلادی دارد.

در همین حال، " صادق الحسینی " نایب رئیس شورای استان دیالی گفت: حدود 70 حکم بازداشت عناصر گروهک تروریستی منافقین صادر شده است.

براساس این گزارش، عناصر گروهک تروریستی منافقین درگذشته اقدامات تروریستی زیادی از جمله قتل، ترور و آدم ربایی شهروندان ایرانی و عراقی و خرابکاری در خطوط لوله نفت، انفجار و حملات علیه نهادهای دیپلماتیک در بیش از 10 کشور جهان مرتکب شده اند.

اعضا و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین در سرکوب انتفاضه شعبانیه مردم عراق در سال 1991 میلادی شرکت داشتند و با حمایت رژیم بعث جان ومال مردم عراق را مورد تعرض قرار دادند.

انتظار می رود که 400 عنصر گروهک تروریستی منافقین امروز جمعه از اردوگاه اشراف به پایگاه لیبرتی در نزدیک فرودگاه بغداد منتقل شوند.

سومین مجموعه از عناصر گروهک تروریستی منافقین قرار بود هفته گذشته از اردوگاه اشرف منتقل شوند اما وقت کشی و بهانه تراشی های واهی آنها روند انتقال را به تاخیر انداخت.

گروهک تروریستی منافقین از دهه هشتاد قرن گذشته اردوگاه اشرف در ناحیه العظیم در شمال شهر بعقوبه درمرکز استان دیالی را به عنوان مقر خود انتخاب کرده است.

تاکنون 800 عنصر گروهک تروریستی منافقین به پایگاه لیبرتی منتقل شده اند.

دولت عراق 25 دسامبر گذشته توافقنامه ای را با سازمان ملل با هدف بستن پرونده اردوگاه اشرف از طریق انتقال عناصر منافقین به یک پایگاه انتقالی موقت (لیبرتی) به عنوان مقدمه ای برای اخراج آنها از عراق امضا کر.

منبع :فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.