چهارشنبه 9 بهمن 1392 | 13:08
مسئول بسیج پیشکسوتان استان قم:
عزیزان پیشکسوت باید نقش خود را پیدا کنند
عزیزان پیشکسوت باید نقش خود را پیدا کنند

 

 

 

 

 

*با عرض خیر مقدم به جنابعالی در سومین مجمع عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت ، لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.

بسم ا... الرحمن الرحیم

با سلام و درود به روح مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام رضوان ا... تعالی علیه و روح شهدای گرانقدر انقلاب و با درود و سلام به محضر مبارک فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه ای. بنده سید مهدی رضویان مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه علی ابن ابی طالب استان قم هستم.

*دیدگاه شما در خصوص تاثیر مجامع عالی در پیشرفت امور سازمان چیست ؟

خوشحالیم توفیق پیدا کردیم بار دیگر در مجمع بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در سازمان بسیج حضور پیدا کردیم الحمدا... و المنه خدا توفیق داد بعد از دوران بالغ بر 32 سال خدمت در نظام جمهوری اسلامی ارتباطمان را با تشکیلات سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت دنبال کنیم.

*میزان اهمیت تشکیل بسیج پیشکسوتان در ساختار سازمان بسیج مستضعفین را چگونه ارزیابی می کنید؟

فکر می کنم یکی از اقدامات بسیار بسیار خوب و موثری که برای پاسداران ما ،نیروهای مسلح ما ،بعد از بازنشستگی ، سازمانی است که ایجاد شد و زمینه ای که فراهم شد برای خدمتشان همین سازمان بسیج پیشکسوتان باشد.

واقعا جای بسیج پیشکسوتان خالی بود. در همه رده ها و صنف ها در سطح جامعه خصوصا بعد از جنگ رده ی تخصصی در بسیج داشتند ولی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت رده تخصصی نداشت.با تشکیل این سازمان این رده تخصصی ایجاد شد تا عزیزان پیشکسوت نیروهای مسلح بتوانند در سازمان ارتش 20 میلیونی جایگاه خودشان را هم برای مجموعه خودشان و هم برای خدمات دهی و بهره دهی به دیگر رده های بسیج فراهم کنند. در طی چند سالی که این سازمان تشکیل شده الحمدا... مجامع شهرستانی مجامع استانی و شوراهای بسیج پیشکسوتان در سطح شهرستان ها و استان ها، هیئت های قرآنی در سطح محلات و هم در سطح رده های تخصصی شکل گرفته است.

*چنانچه از جلساتی که در استان ها و شهرستان ها در قالب حلقه های صالحین و ... تشکیل می شود مواردی را ذکر کنید موجب تشکر خواهد بود.

جلسات خوبی برگزار می شود ، پیشکسوتان عزیز به صورت هفته ای ،2 هفته یکبار دور یکدیگر جمع می شوند در گروه های 10،15،20 نفره و با بحث های قرآنی ،مرور فرمایشات حضرت آقا ،وصیت نامه حضرت امام، تحلیل سیره شهدا ، از مطالب و کتاب دینی و اعتقادی بهره مند می شوند مسائل سیاسی روز را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهند اطلاعاتشان را تقریبا به روز می کنند و آن خلا عدم ارتباط با تشکیلات سازمان را مرتفع می کنند، ضمن این که در مجامعی که به صورت فصلی هم در نواحی هم در استان تشکیل می شود ارتباط این عزیزان با فرماندهان محترم سپاه برقرار می شود و از نزدیک تعامل و تجدید دیدار دارند و می توانند در این زمینه کمک خوبی برای نسل جوان ،سازمان، سپاه و نیروهای مسلح باشند و تجربیات گرانقدر و گرانبهایی را که در طول سالهای سخت انقلاب اسلامی ، سالهای دفاع مقدس ، سالهای مبارزه با ضد انقلاب ، سالهای مشکلات عدیده کشور به دست آورده اند این تجربیات را به نسل جوان انقلاب انتقال بدهند، خصوصا بحث کارگروه هایی که امسال برگزار شد در داخل شوراها . درکارگروه ها و موضوعات خاص پیشکسوتان ارائه می شود و نظرات نخبگان ما، پیشکسوتان ما، عزیزانی که استخوان خرد کرده اند در تاریخ انقلاب اسلامی و تجربیات گرانبهایی  را دارند تجربیات را با مباحثی که در جلسات تشکیل می دهند و مطالبشان را منتقل می کنند و این ها جمع بندی می شود، قطعا اگر بهره برداری بشود این مطالب مورد بهینه سازی سازمان قرار گرفته و استفاده از آن تجربیات گرانبها خواهد شد.

من لازم می دانم به نوبه خودم از ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین که واقعا در توسعه بسیج و تشکیل رده های تخصصی بسیج گام های اساسی را برداشتند که یکی از این ها بحث بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت بود صمیمانه شکر بکنم که این زمینه را فراهم کردند.

*چه پیشنهادی برای تقویت سازمان از نظر ساختاری و با توجه به سطح گسترده مخاطبان دارید؟

 به نظر می رسد ساختاری که برای اداره ی این مجموعه کلان جمعیت عظیم پیشکسوتان جهاد و شهادت در سطح شهرستان ها و در سطح استان ها پیش بینی شده سازمان مناسبی نیست نمی تواند این مجموعه عظیم را برنامه ریزی، هدایت، پشتیبانی و سازماندهی بکند و مطابق با آن چه که انتظار نظام و انتظار انقلاب هست باشد  که این عزیزان هم در صحنه باشند و هم نقش خودشان را پیدا بکنند بتوانند منسجم تاثیر بگذارند در سطح جامعه این زمینه با این وضعیت سازمانی یک مقدار مشکل به نظر می آید چرا که اصلی ترین کار در این هست بحث کانون های پیشکسوتان جهاد و شهادت در سطح نواحی مقاومت هست باید جایگاه مدیر این تشکیلات و سازمان معین شود.

*در صورتی که شما اقدامی برای فعالیت عزیزان پیشکسوت در قالب بسیج پیشکسوتان انجام داده اید ذکر نمائید.

 ما تلاش می کنیم، پیشکسوتان را متقاعد می کنیم با انگیزه مشغول کار  شوند ولی به هر حال در این سن و سال با مشکلاتی که وجود دارد توقع دارند توجه لازم بشود، پشتیبانی لازم بشود تا خود به خود از گردونه خارج نشوند.

این آسیبی است که برای سازمان وجود دارد مگر می شود در داخل یک شهرستان1000 نفر، 1300 نفر پیشکسوت را بخواهید جذب کنید آموزش بدهید سازمان دهی بکنید به کارگیری کنید حلقه های هفتگی داشته باشید برای متربیان برای سرگروه ها ،15 روز یکبار یا ماهی یکبار برای مربیان به همین شکل جلسات با سرمربی را تعیین کنید، مجامع فصلی 3 ماه یکبار را دشته باشید و ماموریت های جانبی در زمینه های فرهنگی و سیاسی و اعتقادی و بصیرتی پیش بینی شده است ، خوب این ها بدون ساختار منسجم و قوی که حداقل پایه ی کار است سخت انجام می شود و دست و پا شکسته ولی آن شکلی که انتظار هست که همه ی پیشکسوتان را بتواند آسیب شناسی کند در سازمان بیاورد در این برنامه هایشان استفاده بکند قطعا محقق نخواهد شد.انشاا... که با آسیب شناسی ها و اقدامات موثری که دوستان انجام می دهند از این فرصت ها حداکثر بهره برداری را در جهت پاسداری از انقلاب اسلامی تا ظهور انقلاب اسلامی تا ظهور انقلاب آقا امام زمان (عج ا... تعالی فرجه و شریف) داشته باشیم.

با تشکر از جنابعالی که وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید.

من هم تشکر می کنم و برای شما عزیزان تقاضای سلامتی و موفقیت دارم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.