یکشنبه 25 اسفند 1392 | 08:49
اختصاصی / پیشکسوت بسیجی حسین زنده بودی
ماموریت پیشکسوتان روشن ، واضح تهیه و تدوین گردد.
ماموریت پیشکسوتان روشن ، واضح تهیه و تدوین گردد.

 

 

 

 

 

خیر مقدم و خوش آمد گویی  داریم برای حضور درسومین مجمح عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.

 

((بسم الله الرحمن الرحیم  الحمدالله رب العالمین))

بنده حسین زنده بودی هستم از پیشکسوتان سپاه امام صادق استان بوشهر.

تاسیس بسیج پیشکسوتان را چگونه ارزیابی می نمایید؟

پاسداران عزیز بازنشسته تحت عنوان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت سرمایه های زی قیمتی هستند که می شود از پتانسیل و تجربه این عزیزان استفاده کرد. ولی متاسفانه بعد از بازنشستگی مرجعی نبود که این جمعیت صاحب  تجربه و با انگیزه را دریک مجموعه گرد هم جمع آوری کند  و درقالب یک سازمان منسجم در راستای اهداف  نظام اسلامی به خدمت بگیرد .

ولی بحمدالله با تدبیر مدبرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) این خلاء پیشامده و فاصله ایجاد شده از بین رفت و این سرمایه های عظیم مجدداً با این فرمان به موقع و مناسب بازگشت و سپاه شروع کرد به جذب عزیزان پیشکسوت در قالب سازمان بسیج پیشکسوتان کار بسیار بجا و شایسته و مطلوبی بود.تشکیل سازمان بسیج پیشکسوتان  باعث انسجام  و عمق بخشی در جمعیت جامعه هدف میشود  بحمدالله با مجموعه ای از علاقه و هم تجربه و هم روحیه تکلیف مدارانه درمجموعه اعضای پیشکسوت مواجه هستیم .که می شود اینها را با تعریف ماموریتی که در چها چوب رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که همان دفاع از انقلاب اسلامی است . از این انرژی و سرمایه خوب استفاده بهینه برد.

شما موفقیت  سازمان بسیج پیشکسوتان را درچه ارزیابی می گنید  ؟

سازمان بسیج پیشکسوتان، در حال  تثبیت سازماندهی و ساماندهی قراردارد .لذا برای تحقق تدابیر  و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) در این سازمان تازه تاسیس باید از همان ابتدای امر  افق دیدمان را وسیع درنظر بگیریم یعنی در تدوین اهداف و راهبرد ها نگاه عمقی به برنامه ها داشته باشیم و برای بکارگیری پیشکسوتان در ماموریت ها  براساس توانمندی و علاقه سازماندهی گرددو باید ماموریت پیشکسوتان روشن و واضح تهیه , تدوین گردد.

یکی از برنامه هایی که می توان پیشکسوتان را در آن مشارکت داد ، مشاوره در امور فرماندهی و هدایت سازمان می باشد. زیرا تجربه پیشکسوتان در کنار دانش کلاسیک فرماندهان جوان میتواند مکمل خوبی برای هدایت مجموعه های نظامی و مدیریتی در سپاه  باشد .  استفاده از طرح مشاور پیشکسوت در کنار فرماندهان جوان میزان آزمون و خطا را کاهش میدهد. امید وارم این طرح  در بین فرمانهان نهادینه گردد.

از علایق ما سلیقه ما کجاها استفاده می شود؟ اینها سوالاتی هستند که بنده به عنوان نماینده استان بوشهر عرض کردم.و حتما در 32 استان کشور ما سوالاتی از این تیپ خواهیم داشت.

طرحی که مدتی هست ذهن من را به عنوان خدمتگزار پیشکسوتان بوشهر به خودش  مشغول کرده، طرح مشاوره قرار دادن پیشکسوتان نخبه در مجموعه سپاه است.که این طرح خدمت فرماندهی سپاه استان خودمان دادیم که از پیشکسوتان نخبه ای که می تواند موثر باشد در مجموعه سپاه ار سر تا ذیل سپاه خصوصاً معاونتهای موضوعی که مسئولینشان بازنشسته شده اند کنار مسئولین جدید و پر انرژی بگذاریم که هم هزینه سپاه کاهش پیدا کند و هم آزمون و خطا هامون مقبولیت بهتری پیدا کند و هم انرژی بیشتری به مجموعه سپاه منتقل خواهد شد. بخاطر اینکه این افراد مدیریت بحران را طی کرده اند کارهای سخت و نفس گیر سپاه که در زمان جنگ بوده را لمس کرده اند. و می توانند به راحتی این مجموعه را اداره کنند و اگر تجربه پیشکسوتان در کنار علم و آگاهی به دانش عزیزان جوانمان یک تلفیقی ایجاد بشود، من فکر می کنم که ماموریت سپاه به نحو شایسته و بایسته قطعاً انجام خواهد شد.

اگر بحث مشاوره گرفتن پیشکسوتان در مجموعه سپاه انشاءالله نهادینه شود تقاضای که ما از مسئولین مافوق داریم این است که از این انرژی استفاده شود.

تجمع فی نفسه کار خوبی است ولی اگر از این نیرو و تجربه استفاده نشود یک موجی از دلسردی را به وجود می آوردو ممکن است نیروهای ما در مجمع رو به کاهش رود. به عنوان مثال در بوشهر 5/99 درصد از اشخاصی که بازنشسته شده بودند جذب خود سپاه شدندو دوباره بکارگیری شدند و آماده هستند که در همایش ما شرکت کنند.

در پایان عرض می کنم کار خوب و شایسته ای انجام گرفت؛ من تقاضایی دارم از مسئولین که رسالت سپاه ماموریتی برای این پیشکسوتانی که جذب شده ان را تعریف کند هم برای نخبگان و هم غیر نخبگان نباید بگذاریم حتی یک نفر هم ریزش داشته باشد. به همین خاطر تعلل و غفلتی در این زمینه نباید انجام بگیرد.

والسلام علیکم و الرحمة الله و برکاته

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.