چهارشنبه 20 فروردین 1393 | 18:12
پیشکسوت بسیجی برادر بهرام جمال پور
ما باید بتوانیم از تعهد ، توانمندی و استعداد عزیزان پیشکسوتد بهره مناسب ببریم .
ما باید بتوانیم از تعهد ، توانمندی و استعداد عزیزان پیشکسوتد  بهره مناسب ببریم .

 

 

 

 

* ضمن عرض سلام  و خیر مقدم به  جنابعالی  برای حضور درسومین مجمح عالی " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

 لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

بنده بهرام جمال پور هستم از سپاه محمد رسول ا... (ص) تهران بزرگ

*ارزیابی خود را از تشکیل بسیج پیشکسوتان را بیان نمایید؟

با نکته سنجی و درایت مقام عظمای ولایت امام خامنه ای (مد ظله العالی) که با ریزبینی ایشان در رابطه با عزیزان بازنشسته نیروهای مسلح - جمعی از نیروهای مسلح خدمت ایشان بودند- اشاره ای به این موضوع داشتند که عزیزانی که خدمت خود را طی نموده  و بازنشسته شده اند چه تدبیری کرده اید که همین کلام حضرت آقا جرقه ای بود برای متولیان امر در سپاه به آنان فکر ایجاد چنین سازمانی افتادند که الحمدالله سازمان در طول سه  سال گذشته در اکثر استانها شکل گرفته است  

* چه اقداماتی برای پیشبرد اهداف و گسترش سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه تهران بزرگ انجام گرفته است؟

الحمدالله ما توانستیم در 32 نقطه در 22 منطقه شهر تهران کانون های بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت را ایجاد نموده ایم  و یک کانونی هم به عنوان کانون نخبگان در ستاد سپاه  سپاه تهران تشکیل داده ایم  و عزیزان  پیشکسوت جذب این سازمان شده اند  و فعالیتهای متنوعی را برگزارشده است  .

*به نظر شما چگونه می توان تجربه و توان پیشکسوتان را در راستای اهداف انقلاب به خدمت

گرفت؟

ما باید بتوانیم از تعهد ، توانمندی و استعداد عزیزانمان که 30 سال از عمر شریفشان در طول سالهای سخت در دوران 8 سال دفاع مقدس در عرصه جنگ سخت و بعد از آن هم در جنگ نرم ، فتنه 88  کسب نموده اند ، بهره های مناسب را ببریم.

و همچنین با توجه به تغییر نسلی که در مجموعه تشکیلات سپاه  دارد شکل می گیرد بسترهایی ایجاد کنیم تا جوانها بتوانند از وجود موثر این عزیزان استفاده کنند ، که اگر نیروی جوان در کنار این تجربه ارزشمند پیشکسوت قرار بگیرد موجب پویایی سازمان می شود.

* برنامه خود را برای حفظ انسجام پیشکسوتان بیان نمائید؟

برنامه های متنوع ای  در طول سال برای عزیزان بسیج پیشکسوت جهاد و شهادت به اجرا گذاشته و برای آینده در نظر داریم هم  به صورت مسائل فرهنگی ، سرکشی از خود خانواده های بسیج پیشکسوت جانباز، مسابقات فرهنگی ، ورزشی می باشد . و همچنین مراسم هایی برای بصیرت افزایی و آشنایی با مسائل روز که عزیزان پیشکسوت جهاد و شهادت با آن در ارتباط هستند انجام می گیرد .

از دیگر اقدامات  کارگروههای فرهنگی ، دفاعی ، و امنیتی تشکیل شده است ، که بر اساس علاقه در هر کدام از پیشکسوتان عضو آن  می شوند و تجربیات خود را به فرماندهان که در حال حاضر در راس کار هستند تبادل می نمایند.

*به نظر  شما برای مناسب تر شدن برنامه ها و فعالیت سازمان بسیج پیشکسوتان چه تدبیری را اتخاذ نماید ؟

 انتظار است باکسب تجربه از سالهای گذشته قالب و چارچوب فعالیتها مناسب روان واجرایی  باشد.

برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی علمی به خصوص در شهرهای مذهبی مانند مشهد مقدس ، شهر قم و برگزاری برنامه های فرهنگی و سخنرانی با استفاده از اساتید و سخنرانی ها که موجب  بصیرت افزایی و آگاهی شود در طول سال انجام گیرد بسیار مناسب است .

*برای تکریم از پیشکسوتان در سطح سپاه و بسیج چه پیشنهادی دارید؟

فرماندهان محترم نواحی باید توجه ویژه ای به نوع برخورد با پیشکسوتان داشته باشند به هر حال برخوردهایی که با آنها می شوند باید رعایت پیشکسوتی انها شود ، این عزیزان سالیان زیادی خدمت کرده اند وقتی وارد سازمان هایی که خدمت کرده اند می شوند نباید  احساس غریبی و  تلخ کامی داشته باشند.  ایجاد فضا برای استفاده  مجموعه های فرهنگی ، ورزشی ، رفاهی که در سطح کل استان وجود دارد و متعلق به سپاه است باعث ایجاد انگیزه و شادابی آنان خواهد شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.