یکشنبه 2 آذر 1393 | 12:55
مصاحبه / پیشکسوت بسیجی برادر قادر رستمی
پیشکسوتان وظیفه دارند تا آخرین نفس برای حفظ انقلاب تلاش نمایند
پیشکسوتان وظیفه دارند تا آخرین نفس برای حفظ  انقلاب  تلاش نمایند
بسیج زیباترین ، جذاب ترین و دوست داشتنی ترین، عنوان است که در طول تاریخ بریک نهاد انقلابی و مردمی نهاده شده است.

 

 

به مناسبت هفته  بسیج ،"پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" گفتگویی با پیشکسوت بسیجی برادر قادر رستمی  ترتیب داده شده است که متن آن به شرح ذیل است:

1 . هدف از تشکیل بسیج پیشکسوتان چیست؟

در سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بسیج مستضعفین تشکیل گردید. از اهداف مهم آن جذب و سازماندهی اقشار مختلف در عرصه ها ی مختلف در بسیج بود. طبیعتاً در درون بسیج مستضعفین  یکی از قشرها ، بسیج پیشکسوتان است که با هدف جذب بازنشستگان نیروهای مسلح  که می تواند زمینه بسیار خوبی باشد تا بازنشستگان نیروهای مسلح بعد از  خدمت 30 ساله بتوانند  در سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت عضویت پیدا کنند و نقش ارزنده ای را ایفاء نمایند. و تشکیل بسیج پیشکسوتان می تواند ارتباط معنوی و سازمانی را با بازنشستگان برقرار کند.

2. حضور پیشکسوتان در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی چگونه است ؟

در طول سی و پنج سال از عمر انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس  کارکنان نیروهای مسلح اعم از سپاه –ارتش –انتظامی نقش مهم و اساسی در تحقق اهداف نظام داشته و امروز که بازنشسته شده اند نباید اینگونه فکرکنندکه بی تفاوت  ازکنار موضوعات بگذرند ،نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تلاش این عزیزان به پیروزی رسید پس پیشکسوتان وظیفه دارند تا آخرین نفس برای حفظ  انقلاب  تلاش نمایند . لذا دوران بازنشستگی  نمی تواند  جلوی خدمت به نظام را  از آنان (پیشکسوتان )بگیرد و برای تحقق فرمایش حضرت امام خامنه ای که فرمود:

موضوع بازنشستگی  به معنای رایج آن اصلاً   در اسلام و انقلاب معنی ندارد. و تا زمانیکه توان دارند با حضور در بسیج به مأموریتهای نظام جمهوری اسلامی  خواهند پرداخت و از انقلاب اسلامی و دستاوردهای  آن پاسداری خواهند کرد.

3. ضرورت راه اندازی بسیج پیشکسوتان را   چطور می دانید؟

سازمان بسیج مستضعفین ، اقشار مختلف را در خود سازماندهی  و بکارگیری کرده ، در واقع  تمامی اقشار جامعه به نحوی با بسیج مرتبط شده اند . از  4 سال قبل ، بازنشستگان نیروهای مسلح در سازمان بسیج مستضعفین جایگاه مستقلی نداشته ولی با تأکیدات فرمانده معظم کل قواحضرت امام خامنه ای و لزوم توجه خاص به  حفظ ارتباط سازمانی و معنوی با بازنشستگان باعث شد تا ضرورت تشکیل و راه اندازی بسیج پیشکسوتان در مجموعه سازمان بسیج مستضعفین توسط سردار فرمانده محترم کل سپاه  به سازمان بسیج ابلاغ شد ، بدینوسیله بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت  در سطح استان و شهرستانها راه اندازی شد.

4. تفکر بسیج و چشم انداز آن در بسیج پیشکسوتان را چگونه می دانید؟

تفکر بسیجی نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) و اشاعه این فرهنگ در جمهوری اسلامی باعث موفقیت نظام در عرصه های مختلف علمی  –   دفاعی –   نظامی –   فرهنگی –   اقتصادی و سازندگی شده است. و پیشکسوتان جهاد وشهادت که در طول خدمت صادقانه  در سازمانهای مختلف باعث شد تا تجربیات گرانقدر ی را داشته و اکنون با ورود به بسیج پیشکسوتان بتوانند خدمات قابل توجهی را در عرصه های مختلف به نظام جمهوری اسلامی ارائه نمایند .

5. عملکرد سازمان بسیج پیشکسوتان را چگونه ارزیابی می کنید و چه کارهایی صورت گرفته است؟

به حول قوه ی الهی و همکاری مخلصانه مدیران و پیشکسوتان بسیجی در طول 4 سال گذشته عملکرد این نهاد نوپا روبه رشد می باشد. در طول این مدت کوتاه توانسته از بازنشستگان سپاه –ارتش –نیروی  انتظامی  - وزارت دفاع –بسیجیان بالای 36 ماه جبهه و جانبازان 70% را جذب نماید و آنها را در قالب مجامع –شوراها –کمیته های تخصصی و هیئت های قرآنی سازماندهی نماید و در سطح استان گیلان 15 ناحیه مجمع شهرستانی و یک مجمع استانی  و 15 شورای مجمع شهرستانی و یک شورای مجمع استانی تشکیل شده و علاوه بر آن برای حفظ ارتباط و استفاده از نظرات و تجربیات پیشکسوتان نسبت به تشکیل کمیته های دفاعی امنیتی –فرهنگی –سازندگی –ورزشی –امربه معروف و نهی از منکر –تألیف کتاب و ثبت تجاری با حضور پیشکسوتان عزیز در سطح شهرستانها ی استان  اقدام نماید.

6. آینده بسیج پیشکسوتان را چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به ماهیت شغلی و سابقه خدمتی پیشکسوتان در سازمانهای نظامی  و حضور بی بدیل آنان در دوران  سخت دفاع مقدس و کسب تجربیات گرانقدر و ضرورت بهره مندی از توانائیهای آنها در بسیج پیشکسوتان و انگیزه ای که وجود دارد سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت بتواند ازتجربه های ارزشمند و گرانقدر مدیریتی آنها در عرصه های مختلف بسیج دهها میلیونی استفاده نماید و آینده ای کاملاً روشن پیش بینی می شود و این سازمان بهترین جایی است که می تواند پیشکسوتان جهاد وشهادت را جمع نماید.

 

 

7- در یک جمله کوتاه بگویید بسیج و بسیجی یعنی چه:

به نظر بنده بسیج زیباترین ، جذاب ترین و دوست داشتنی ترین، عنوان  است که در طول تاریخ  بریک نهاد انقلابی و مردمی نهاده شده است ، این نام دربردارنده ی همه خوبی ها است.مقام و منزلت بسیجی بقدری است که بنیان گذار جمهوری اسلامی در این باره فرموده اند :

" من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیان محشورم گرداند چرا که  در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام "

8- ازنظر شما فرهنگ بسیجی چه چیزهایی می توان باشد

بسیج با فرهنگ غنی و نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) باعث تثبیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف شده است. در واقع فرهنگ بسیجی در حیات بسیج معنا پیدا می کند.

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ عشق به خدا

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ بندگی در مقابل خداوند متعال

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص)

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ مقابله با جهاد نفس

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ اطاعت پذیری محض ازاوامر ولی فقیه

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ اخلاق مداری

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ پاسداری از اصول و ارزشهای اسلامی

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ عشق به شهدا

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ صدور انقلاب اسلامی به جهان

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ دوستی و برادری

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ انسانیت

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ مقابله با ظلم و ستم

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ حمایت از مظلومان

 فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ وحدت و انسجام

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ مبارزه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ دشمن شناسی

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ مقابله با فتنه  و فتنه گری

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ سلحشوری و ایثارگری

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ تشخیص خودی و غیر خودی

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ مبارزه با منکرات در ابعاد مختلف

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ مقابله با استکبار و صهیونیسم جهانی

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ مقابله با هرگونه تفرقه و تشتت

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ پایداری و مقاومت

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ مبارزه با تفکرات التقادی و انحرافی

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ مبارزه ها با زشتی ها

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ یاری وکمک کردن به مردم

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ محبت و مهرورزی

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ اقتدار

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ عفت و پاکدامنی

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ مقابله با بد حجابی

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ مقابله با بی عدالتی

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ کمک رسانی و امدادگری

 

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.