دوشنبه 4 مرداد 1395 | 09:15
شهید سعید مهتدی :
خدای من! من آن کسی هستم که تو فرمانش دادی و از فرمان تو سرپیچی کرد
خدای من!  من آن کسی هستم که تو فرمانش دادی و از فرمان تو سرپیچی کرد

خدای من!

من آن کسی هستم که تو فرمانش دادی و از فرمان تو سرپیچی کرد من آن کسی هستم که تو او را از کاری بازداشتی او رفت و دست به آن زد.  ای وای بر من! اگر زمین از گناه من خبر داشت، مرا در خود  فرو می‌برد و مرا می خورد... (بخشی از وصیت نامه شهید مهتدی)

مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‏ هاى سرداران شهید استان تهران در تاریخ 17/2/1376 بیان کردند : گاهى رنج و زحمتِ زنده‏ نگهداشتن‏ خون‏ شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سى‏ ساله‏ ى امام سجّاد علیه الصّلاه و السّلام و رنج چندین‏ ساله‏ ى زینب کبرى علیها سلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ‏ى ائمّه علیهم‏ السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‏ اى داریم.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت این بیان ارزشمند مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده و این بار مهمان خانواده شهید سعید مهتدی از سرداران و فرماندهان دوران جنگ تحمیلی شد.

روایت اول :

همسر شهید :

شهید مهتدی 4 تا وصیت داشت که یکی از آنها عمومی بود. امروزه شاهد این هستیم که بحث شهدا و مادیات را باهم تلفیق می کنند و علت شهادت و جهاد در راه خدا را مسائل پولی و مادی قلمداد می کنند.

شهید مهتدی در یکی از این وصیت نامه هایش اشاره به این مورد داشت که برای بنده سعی شود پوستری چاپ نشود که در آن مسئولیت های من عنوان شده باشد، و بر روی قبر من عناوین مسئولیتی نوشته نشود، هر جا که قرار است اسمی از من برده شود به عنوان یک بسیجی نام ببرید.

همسر شهید مهتدی درباره اینکه شهید مهتدی دوست نداشت که اسمی از او برده شود ابراز داشت: در بخشی از وصیت نامه ای که به طور خاص برای من به یادگار گذاشت، توصیه ای دارند که من نیز بعد از شهادتش، در تمام لحضات سخت زندگی راه گشا و نصب العین قرار داده ام و عین مطلب را بازگو می کنم : " از شما می خواهم که صبور باشید و جمله ای را که امام حسین (ع) به خواهرشان حضرت زینب (س) فرمودند را به شما خاطر نشان می شوم : لَا یَذْهَبَنَّ بِحِلْمِكِ الشَّیْطَانُ ، شیطان حلم و بردباری شما را نگیرد."

روایت دوم :

علاقه به امام

شهید سعید مهتدی علاقه بسیار زیادی به حضرت امام و حضرت آقا داشتند و هر زمانی که حضرت آقا سخنرانی داشتند از گفته های ایشان یادداشت بر می داشت و سعی می کرد مواردی را که مربوط به خودش می شود را به مرحله اجرا برساند حتی می توانم بگویم که هر زمان حضرت آقا توصیه ای در رابطه با خانواده داشتند از فردای آن روز همه آن موارد را در زندگی شخصی اش پیاده می کرد. یادم هست ماه رمضان بود و اولین بار بود که برنامه شب های آفتابی را در لشکر پیاده می کردند، حاج سعید با آن همه مشغله ای که داشت می آمد خانه افطار می کرد و بعد دوباره برگشت به محل کار تا 12 –11 شب.

فرزند شهید مهتدی

حاج سعید آن قدر رفتار عادی داشت که بعضی مواقع یادم می رفت که جانبازی دارد و حتی احساس می کردم که سلامتی همسرم بیشتر از من هست .

روایت سوم:

خلاصه ای از زندگی

ما سال 62 عقد کردیم و اوایل سال 63 به دزفول رفتیم و در عملیات بدر بود که مجروح شد خاطرم هست که ما چند سال را در زمان تحویل سال در بیمارستان بودیم.

در عملیات کربلای 1 به شدت مجروح شد و 50 روز روی تخت بود، 100 تا ترکش در تمام بدن حاج سعید جا خوش کرده بود در تمام این مدتی که روی تخت بیمارستان بود حتی یک بار هم اظهار پشیمانی نکرد و تنها ناراحتی که از زبانش شنیدم این جمله بود " که چرا من در عملیات ها نیستم و نمی توانم شرکت کنم" تنها سرگرمی این 50 روز بستری حاج سعید در بیمارستان خواندن قرآن بود و این هم یکی دیگر از ویژگی های حاج سعید است.

خانوم دهقانی در مورد صبر و استقامت شهید افزود: از لحظه مجروحيت تا زمان شهادتش يادم نمي آيد يك بار هم از وضعيت جسماني خود شكوه و شكايتي كرده باشد. هيچ گاه نفهميدم درد كشيد يا نكشيد؛ بس كه صبر و آرامش داشت. گاهي حتي براي من كه همسرش بودم باور 65 درصد جانبازي و تحمل آن همه درد و رنج و لحظه اي دم نزدن، بسيار سخت بود. طوري كارهايش را انجام مي داد كه انگار از همه ما سالم تر بود.

 

گفتني است سردار شهيد سعيد مهتدي متولد ۱۳۳۷در سال ۵۹با شروع تهاجم دشمن عليه ايران اسلامي وارد سپاه شد و تا پايان جنگ دوران طولاني 113ماه حضور در جبهه را در كارنامه پرافتخار خود ثبت كرد. وي در طول دفاع مقدس در مسووليت هاي خطيري چون مسوول عمليات، جانشين دوم و مسوول اطلاعات لشكر ۲۷حضرت رسول صلي الله عليه و آله و معاون عمليات نيروي زميني سپاه توفيق خدمت يافته بود. تحصيلات خود را در مقطع كارشناسي در رشته شيمي گذراند و به واسطه حضور در خطوط مقدم نبرد تا ميزان ۶۵درصد جانبازي مجروح شده بود و در آخرين مسووليت خود فرمانده لشكر ۲۷حضرت رسول (ص) در پي سانحه سقوط هواپيماي فالكن سپاه پاسداران در اروميه همراه با ياران دلاور و همسنگرانش به فيض شهادت نايل شد.

قابل ذکر است که به رسم یاد بود لوح تقدیر و هدیه ای ناقابل به خانواده شهید سعید مهتدی از طرف سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت اهدا گردید

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.