پنجشنبه 7 بهمن 1395 | 15:22
دیدار جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با خانواده شهید دکتر محمد علی فیاض بخش
عدم دریافت هزینه از نیازمندان / برگزاری هفته ای جلسات مذهبی / تشویق فرزندان به نماز با خرید عمامه
عدم دریافت هزینه از نیازمندان / برگزاری هفته ای جلسات مذهبی / تشویق فرزندان به نماز با خرید عمامه
همسر دکتر محمد علی فیاض بخش: دکتر به آگاهی مذهبی خانواده اهمیت ویژه ای می داد و هفته ای یک جلسه 3 ساعتی استاد روحانی از بیرون می آمد و تفسیر قرآن ، نهج البلاغه ، احکام و ... را آموزش می داد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت شامل سردار افروز جانشین سازمان، سردار صادقی، سردار کریم پور مدیر مسئول نشریه سازمان، ، و برادر امیر آبادی با خانواده شهید دکتر فیاض بخش دیدار داشتند، که خلاصه ای از آن به این شرح است:

همسرشهید دکتر فیاض بخش به طور خلاصه به ویژگی های همسر خود اشاره کرد و گفت: دکتر فیاض بخش از خانواده مذهبی و اهل مطالعه و داری آگاهی بالایی بود و خود شهید مطالعات مذهبی و دروس حوزوی را مطالعه می کرد، خانواده دکتر در بازار مشغول تجارت لوازم التحریر بودند و سطح مالی نسبتا خوب داشتند. بعد از اتمام دوره پزشکی در ایام خدمت ازدواج ما شکل گرفت و بعد از چند سال در بیمارستان سینا مشغول به کار شد.

دکتر فیاض بخش دست خیر داشت و به نیازمندان کمک می کرد، همسر شهید در این باره اظهار داشت: دکتر انسان خیری بود و به نیازمندان کمک فراوانی می کرد، در مطب خود کاغذی درج کرده بود که حداکثر پرداختی 30 تومان است و هر شخصی توان پرداخت ندارد نیازی به دادن مبلغ نمی باشد. با داروخانه، فروشگاه ها و جاهای مختلف صحبت کرده بود که افراد نیازمند را به ایشان  معرفی کنند، تا به آنها کمک نماید و من تمام این مسائل را بعد از شهادت ایشان فهمیدم.

 در منزل ارتباط صمیمی و گرمی با خانواده داشت، در خانه جلسات مذهبی فراوانی برگزار می کرد و اصرار داشت تمامی افراد خانواده در جلسات مذهبی شرکت کنند و دو هفته یک بار ظهر جمعه  جلسه ای در منزل برگزار می کرد و در آن مباحث مذهبی را خود دکتر و برادر ایشان که حوزوی بودند تدریس می کردند. و در آن جلسه همه شرکت کننده ها باید یک حدیث حفظ می کردند و در جلسه توضیح می دادند و سایر افراد آن حدیث را حفظ می کردند و زمانی که به 100 حدیث می رسید آن ها را چاپ می کرد و در اختیار قرار می داد.

و به آگاهی مذهبی خانواده اهمیت ویژه ای می داد و هفته ای یک جلسه 3 ساعتی استاد روحانی از بیرون می آمد و تفسیر قرآن ، نهج البلاغه ، احکام و ... را آموزش می داد.

دکتر به ورزش توجه ویژه ای داشت و اهل خانواده را تشویق به ورزش می کرد، در آن زمان وسایل ورزشی و استخر در منزل تهیه کرده بود و هفته ای یک بار ما را به کوه می برد و به دلیل وضع نامناسبی که سینما در آن زمان داشت، دکتر دستگاه آپارات خریداری کرده بود و فیلم های مناسب را در خانه پخش می کرد.

دکتر به نماز جماعت و قرآن توجه خاصی داشت و همسر شهید در این باره گفت: نماز جماعت در خانه همیشه برقرار بود و برای تشویق و علاقه پسرها به نماز 2 عمامه ی کوچکی خریداری کرده بود. دکتر جلو می ایستادن و ما هم در پشت سر دکتر نماز می خواندیم و هر روز صبح بعد از نماز صبح قرائت قرآن برقرار بود و هیچ وقت آن را ترک نکرده ایم و بچه ها را روی زانو و کنار خود قرار می داد و با صوت زیبا قرآن را تلاوت می کرد.

 

زندگی نامه شهید دکتر محمد علی فیاض بخش

 

محمد علی فیاض‌بخش  در سال 1316 در تهران متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان خسروی و تحصیلات متوسطه را در كنار دروس حوزوی شامل جامع‌المقدمات و ادبیات عربی فرا گرفت و خدمت سربازی‌اش را در تفرش و رودبار به پایان برد.

شهید فیاض‌بخش از دانشگاه تهران مدرك پزشكی گرفت و دوره تخصصی جراحی را در بیمارستان سینا به پایان رساند.

دکتر فیاض بخش ، موسس انجمن امدادگران امام خمینی(ره) بود. این شهید آسایشگاه معلولان انقلاب را با همكاری انجمن امدادگران امام (ره) و كمیته امداد، زیر نظر بنیاد شهید راه‌اندازی كرد.

طبابت و ویزیت رایگان به مدت 4 سال، تاسیس كلینیك سلمان فارسی با همكاری شهید دكتر لواسانی،‌ آموزش كمك‌های اولیه پزشكی برای خدمت به مجروحان و معلولان انقلاب از دیگر فعالیتهای این شهید بزرگوار بود. وی سپس به عنوان مدیركل توانبخشی در وزارت بهداری مشغول به كار شد.

پیشنهاد لایحه سازمان بهزیستی كشور و پیگیری برای تاسیس چنین سازمانی جدا از وزارتخانه بهداشت از اقدامات دیگر این شهید بود. محمد علی فیاض‌بخش دركابینه شهید رجایی، به عنوان وزیر مشاور و سرپرست بهزیستی خدمت می‌كرد.

دكتر فیاض‌بخش، شامگاه هفتم تیر 1360 در حزب جمهوی اسلامی براثر انفجار بمب به شهادت رسید.

از این شهید مخلص و بزرگوار، چهار فرزند ( 2 پسر و 2 دختر) به یادگار مانده است

 

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم : امین حرثی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.