سه شنبه 26 بهمن 1395 | 11:20
دیدار جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با خانواده شهید حمیدرضا سهیلیان
از ایستادن در جلوی سرباز تا تا آزادسازی سرپل ذهاب
از ایستادن در جلوی سرباز تا تا آزادسازی سرپل ذهاب
همسر شهید حمید رضا سهیلیان: شهید سهیلیان بسیار آدم با اخلاصی بودند و در نبردها هر فعالیتی که انجام میدادند می فرمودند که من این کار را نکردم و خدا بود که انجامش داد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت شامل سردار افروز جانشین سازمان،سردار صادقی، سردار کریم پور مدیر مسئول نشریه سازمان ، برادر امیر آبادی و برادر حرثی با خانواده شهید حمیدرضا سهیلیان دیدار داشتند، که خلاصه ای از آن به این شرح است:

 

خصوصیات اخلاقی و رفتاری و مسئولیت های ایشان از زبان همسر شهید: ایشان خلبان جنگنده بودند و فرمانده ی عملیات سرپل ذهاب و مسئول آزاد سازی آن منطقه بودند و اصلا  جلوی دوربین ها حاضرنمی شدند و خود را در معرض دید قرار نمی دادند و به دنبال آشکار سازی خود نبودند. شهید سهیلیان بسیار آدم با اخلاصی بودند و در نبردها هر فعالیتی که انجام میدادند می فرمودند که من این کار را نکردم و خدا بود که انجامش داد. ایشان احترام و ادب خاصی داشتند و به همه احترام میگذاشتند حتی به سربازان زیر دست خود در زمانی که به اتاق ایشان می آمدند از جای خود بلند میشدند، ایشان در زمانی که قرآن تلاوت میکردند حتی در جمع خانوادگی به اتاق میرفتند و در زمان قبل از انقلاب با شهید کشوری به مساجد میرفتند و اعلامیه پخش میکردند و برای خانواده ی خود احترام خاصی قائل بودند مخصوصا مادر خودشان.

خاطراتی از زبان همسر شهید از ایشان:

خلبان بی باک: ایشان در یکی از عملیات هایی که شرکت داشتند هلیکوپتر ایشان مورد اصابت گلوله قرار میگیرد و باک هلیکوپتر آسیب جدی میبیند و ایشان با مهارت بسیار زیادی که داشتند هلیکوپتر را در محوطه ی پادگان صحیح و سالم فرود می آورند و از آنجا بود که همکاران شهید برای ایشان لقب خلبان بی باک را قرار دادند وتا مدتی ایشان را به همین اسم صدا میکردند.

لیاقت شهادت: همسر شهید که بعد از شهادت ایشان از این موضوع مطلع شده بودند داستان را اینگونه تعریف میکنند که شهید سهیلیان در یکی از عملیات هایی که شرکت داشتند یک گلوله به هلیکوپتر ایشان اصابت میکند و از دماغه ی هلیکوپتر وارد شده و از بالای سر شهید عبور میکند و ایشان به همکاران خود با ناراحتی فرموده بودند که حتما من لیاقت شهادت را نداشتم، که این گلوله باید به سره من برخورد میکرد نه اینکه از بالای سره من عبور کند.

قبل از پرواز آخر فرموده بودند که میدانم این پرواز برگشتی نخواهد داشت ولی من خواهم رفت و ایشان رفته بودند وپس از اتمام عملیات در راه بازگشت در کنار کوه کوره موش مورد اصابت گلوله ی توپخانه قرار میگیرند و به فیض شهادت نائل میشوند.

انتظارات همسر شهید سهیلی: همسر شهید سهیلی فرمودند که چرا به صورت بسیار زیادی در مورد آزاد سازی خرمشهر صحبت میشود ولی در مورد عملیات سرپل ذهاب که محدوده ای بسیار مهمی بود که با مهارت بسیار زیاد شهید سهیلی و با کمترین خسارات جانی آزاد شد مورد بحث و بررسی قرار نمیگیرد.

همسر شهید سهیلیان مطرح کردند که در ابتدای جنگ که به شهر سرپل ذهاب تهاجم صورت گرفت فرمانده تیم هوانیروز در سرپل ذهاب که در پادگان ابوذر مستقر بودند شهید سهیلیان بود که با همرزمان قهرمان تیمش ، شهید شیرودی ،شهید شمشادیان و... بودند که باعث آزاد سازی شهر سرپل ذهاب شدند

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.