سه شنبه 13 تیر 1396 | 10:49
یدالله چوانی / مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه
یکی از اثرگذارترین اقشار بسیج همین بسیج پیشکسوتان و ویژگی جهاد و شهادت است
یکی از اثرگذارترین اقشار بسیج همین بسیج پیشکسوتان  و ویژگی جهاد و شهادت است
حضرت آقا یک تعریفی از بسیج دارد و می فرماید: " بسیجی آن نیروی همیشه حاضر در صحنه برای دفاع از ارزشها است" پس می توان گفت بسیجی کسی هست که در صحنه است

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،  تعدادی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت از جمله  سردار صادقی مسئول نخبگان،  ، برادر امیرآبادی، شیخی،سید وهاب حسینی و برادر جلالی، دیدار صمیمی با سردار یدالله جوانیداشتند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه با اشاره به زمان آشنایی خود با پیشکسوتان ابراز کرد: با عنوان پیشکسوتان زمانی آشنا شدم که دعوت شده بودم به نیشابور، جمعیت خیلی زیادی دورهم جمع شده بودند که تعجب کردم که مگر چقدر پاسدار در این شهر وجود داشته است که حالا اینهمه بازنشسته وجود دارد.

سردار یدالله جوانی با اشاره به فرمایش حضرت آقا که می فرماید: " دفاع مقدس یک گنجیته هست و از این گنجینه باید به هنگام استفاده کرد" بیان کرد: یک نمونه  اینکار همین پیشکسوتان هستند ، نیروهایی که در دوران 8 سال دفاع مقدس بودند را بتوانیم سازماندهی کنیم و با گذشت تقریبا 3 دهه از جنگ این افراد در جایگاههای خاصی فعالیت می کنند، برخی استاد دانشگاه  یا حوزه هستند و اثر گذار و شاید یکی از اثرگذارترین اقشار بسیج همین بسیج پیشکسوتان  و ویژگی جهاد و شهادت  آنها باشد. مسئله ای که وجود دارد این است که چگونه ما باید با این نخبگان ارتباط برقرار کنیم، به آنها خوراک دهیم و از توان و امکانات که هر کدام از این پیشکسوتان دارند بتوانیم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حضرت آقا یک تعریفی از بسیج دارد و می فرماید: " بسیجی آن نیروی همیشه حاضر در صحنه برای دفاع از ارزشها است" پس می توان گفت بسیجی کسی هست که در صحنه است باید آمادگی لازم را داشته باشد، صحنه را بشناسد، راههای دفاع از ارزشها را بداند و راههای مقابله با تهدیداتی که متوجه ارزشها هست را خوب درک کندو بشناسد، در نتیجه برای تحقق این امور یکسری لوازمی وجود دارد که این نیروی بسیجی بتواند خوب عمل کند.

پس بسیج پیشکسوتان یعنی ساختار و سازمانی که با مجموعه ای از اقدامات پیشکسوتان را همواره در صحنه نگه دارد و برای اینکه این عزیزان در صحنه باشند باید مباحث بصیرتی و توجیحی و تغذیه مرتب فکری  برای این عزیزانی که ظرفیت و توانمندیهای متفاوت در حوزه های مختلف را هم دارند آماده شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه با اشاره به جایگاه نخبگان در بسیج عنوان کرد: زمانی که مسئله نخبگان در بسیج پیشکسوتان مطرح می شود یعنی یک قشری، یک درصدی از کل، باید نخبه را تعریف کرد که این نخبه در سطح ملی، استانی، شهرستان و  یا محل است. باید با نخبه یک تعاملی وجود داشته باشد و نخبه هم یعنی کسی که یک حوزه تاثیرگذاری دارد و ممکن است علمی، اقتصادی، اجتماعی،و یا کسی که در طایفه خودش تاثیرگذار است، باشد.

پس ما باید یک شناسنامه ای از این افراد تهیه کنیم و یک دسته بندی خاص متناسب با این شناسنامه و شناخت داشته باشیم  و بعد ببینیم چگونه می توان به این عزیزان خدمات داد و چگونه از خدمات آنها می توان بهره گرفت. برای اینکار ما باید یک رابطه پایدار و هدفمند را برای ارتباط با این عزیزان تعریف کنیم. که بنظر بنده یکی از جاهایی که باید سرمایه گذاری شود همین بسیج پیشکسوتان است.که قطعا می تواند بسیار موثر هم باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.