چهارشنبه 27 مهر 1390 | 19:45
تشكیل جلسه هیأت وزیران در حضور رهبر انقلاب
تشكیل جلسه هیأت وزیران در حضور رهبر انقلاب

در هشتمین و آخرین روز از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی، اعضای هیأت وزیران پس از تشكیل جلسه ای ویژه در بجنورد، ظهر امروز (چهارشنبه) به حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رسیدند و گزارشی از مصوبات خود برای حل مشكلات مردم استان و شتاب بخشی به روند پیشرفت خراسان شمالی ارائه كردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، خدمت به ملت قدرشناس ایران از جمله مردم مؤمن، خونگرم، انقلابی، باصفا و خوشفكر استان خراسان شمالی را توفیقی الهی دانستند و تأكید كردند: خدمتگزاری به این مردم شایسته و بزرگوار، باید تا سر حد امكان، با كیفیت تر و پرحجم تر شود.
ایشان مصوبات دولت را برای بهبود وضع خراسان شمالی، «خوب و جامع» دانستند و افزودند: همه این مصوبات باید با پیگیری مستمر و جدی استاندار و اهتمام ویژه مسئولان ملی تحقق یابد و مردم آثار آنها را در زندگی خود احساس كنند.
رهبر انقلاب، استمرار سیاستها و ثبات مدیریتهای استان را برای تحقق مصوبات هیأت دولت بمنظور بهبود اوضاع خراسان شمالی ضروری خواندند و افزودند: این مصوبات خوب را با توجه به عواملی نظیر امكانات، منابع، نیروی انسانی، زود بازده بودن و گستردگی تأثیر آنها بر زندگی مردم، اولویت بندی كنید.
ایشان به استناد گزارشهای مستند و كارشناسی شده سه سرفصل را در اولویت مسائل استان برشمردند: كشاورزی، گردشگری و رسیدگی به كارخانه ها و صنایع استان.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سكونت نیمی از مردم خراسان شمالی در روستاها، زمین مستعد، محصولات متنوع و ممتاز و آب و هوای مساعد را از جمله دلایل اولویت كشاورزی در این استان دانستند و خاطرنشان كردند: رونق كشاورزی منطقه، اشتغال زایی گسترده، افزایش درآمد مردم و دستگاههای استان و حل مشكلات اجتماعی ناشی از بیكاری را به همراه خواهد آورد.
رهبر انقلاب در همین زمینه، صنعتی شدن و مدرن سازی، یكپارچگی زمینهای كشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه را از جمله عوامل پر رونق شدن كشاورزی استان برشمردند.
ایشان همچنین با اشاره به اینكه استان خراسان شمالی بطور طبیعی بر سر راه میلیونها زائر امام هشتم قرار دارد افزودند: با توجه به این مزیت و با تكیه بر جاذبه های گردشگری استان، گردشگری می تواند در اولویت بعدی مسائل استان قرار گیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسئولان توصیه كردند: با اولویت دادن به گردشگری منطقه و برنامه ریزی برای بازدید حداقل بخشی از زوار امام هشتم از جاذبه های مهم گردشگری استان، به بهبود اوضاع عمومی خراسان شمالی همت گمارید.
رهبر انقلاب رسیدگی كامل به مسائل كارخانه های مهم استان از جمله كارخانه فولاد، لوله سازی و طرح نیمه تمام نیروگاه سیكلی تركیبی را اولویت سوم مسائل خراسان شمالی دانستند.
ایشان در همین زمینه از تلاش دولت برای به بهره برداری رساندن پروژه های نیمه تمام «موسوم به مهر ماندگار» قدردانی و خاطرنشان كردند در سال آخر خدمت دولت، امكانات و انرژی موجود، منطقاً باید صرف پروژه های نیمه تمام شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشكر مجدد از محبت عمیق و بی پایان مردم استان افزودند: ابراز مهر و محبت مردم، اساساً ناشی از دلدادگی قلبی آنان به اسلام و انقلاب است البته انتظارات معقولی نیز وجود دارد كه باید با «برنامه ریزی و همت و تلاش»، به آنها پاسخ شایسته داد.
در ابتدای این جلسه، آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور در گزارشی از وضع استان و مصوبات جلسه صبح امروز هیأت دولت گفت: در بخش های زیربنایی، فرهنگی و ورزشی، مناطق محروم و روستایی، تولیدی، اقتصادی، كشاورزی و تسهیلات بانكی تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.
معاون اول رئیس جمهور اعلام كرد: جلسه هیأت دولت، مصوبات مختلفی برای رشد و شكوفایی و حل مشكلات استان خراسان شمالی دربر داشت و در مجموع 3800 میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات برای تحقق این مصوبات تخصیص یافت.
به گفته آقای رحیمی هیأت دولت همچنین هزار میلیارد تومان برای اتمام طرحهای نیمه تمام استان اختصاص داده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.