شنبه 10 خرداد 1393 | 15:57
بیانیه سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به مناسبت روز پاسدار (سال 1393 )

 

بیانیه سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به مناسبت روز پاسدار

پاسدارى، یک فرهنگ است، یک فرهنگ عزت و افتخار است. پاسدارى از دین و انقلاب - که امروز این معنا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مجسم است- صرفاً یک حرکت نظامى نیست، پاسدارى، یک فرهنگ است، جنبه عقیدتى و سیاسى و فداکارى و مجاهدت دارد. البته جنبه نظامى هم دارد، یعنى بازوى نظامى انقلاب بوده است و خواهد بود. همان‏‌طورکه دیروز انقلاب به این پاسدارى نیاز داشت، امروز هم نیاز دارد، فردا هم نیاز خواهد داشت، همیشه نیاز دارد.

بیانات رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای  (مدظله العالی)  (17/7/1381)

بدون شک قیام جاوید عاشورا و فداکاری امام حسین (ع) و یارانش فقط برای صیانت و پاسداری از ارزش ها و مقدّسات دینی بود و همین انگیزه در لحظه لحظه نبرد کربلا متبلورگردید و اگر فداکاری و پاسداری سالار شهیدان نبود، نامی از اسلام و مکتب اسلام برجای نمی ماند.

پاسداری رسالتی است انسانی و الهی که شایسته بندگان وارسته است. در توصیف مقاومت جوانان برومند و پاسداران روشن ضمیر، فقط باید گفت این عزیزان در شرایطی که روز به روز پاکی و معنویت کم رنگ می شد عزّت و اقتدار حسینی را دوباره عینیت و تجسّم بخشیدند و حکایت گر رنجی شدند که در طی قرون متوالی بر انسان و انسانیت رفته است. فرزندان غیور ایران اسلامی (پاسداران انقلاب )در کنار نیروهای مردمی بسیج، به مانند امام شهیدشان حضرت حسین علیه السلام ، پیام خود را با ایثار و شهادت به گوش جهانیان رساندند.

پاسدار و پاسداری یک پیام است که ریشه در ارزش های الهی دارد. صیانت از آن تا زمانی که دو جبهه ایمان و کفر در نبردند، بر دوش همه انسان های مؤمن گذاشته شده است. هرکه در انجام دادن وظیفه و تعهّد خود نسبت به اسلام، پایدارتر باشد و با جدّیت بدان عمل نماید، بدون تردید حسینی است ؛ زیرا رسالت پاسداری فراتر و عمیق تر از اردوگاه های نظامی و مرزهای کشور است .

سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سالروز ولادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار را به آحاد مردم بصیر و ولایت مدار ایران به ویژه پاسداران ، بسیجیان و همچنین  پیشکسوتان عرصه جهاد وشهادت که ذخیره های الهی نظام هستند تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوار است با بهره گیری از تجارب و دستاوردهای راهبردی سه دهه گذشته ، با هوشیاری و بصیرت در رویارویی با تهدیدات استکبار جهانی و فتنه گران و مفسدین داخلی به مدد الهی و پشتوانه مردمی و روحیه جهادی و انقلابی با تبعیت محض از فرامین و منویات ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)پایدار و مقاوم بوده و با حضور پر تلاش و پر افتخار خود پیروزیهای درخشان و روز افزون برای امت اسلامی به ارمغان آورند.

 

 

 

                                                                             سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.