شنبه 1 آذر 1393 | 14:50
بیانیه سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به مناسبت هفته بسیج (1393)
بیانیه سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به مناسبت هفته بسیج (1393)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به مناسبت هفته بسیج

وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ   ( سورة قصص، آیه5 )
«و اراده ما بر این قرار گرفته است كه به مستضعفین نعمت بخشیم و آنها را پیشوایان و وارثین روی زمین قرار دهیم»

معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)، بسیج را از «الطاف جلیّه خداوند تعالی» دانستند. این تكریم شگرف، بیانگر حقیقتی ورای واژگان معمولی است. ایشان در سخن نغز دیگری فرموده است: «بسیج، شجره طیّبه و درخت تناور و پرثمری است كه شكوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد». براستی آیا نسبت دادن بسیج به الطاف الهی و توصیف آن با مفاهیم والایی چون "شجره طیبه"، "وصل"، "یقین" و "عشق"، آن هم از سوی مردی كه همگان او را به راستی و پارسایی و عرفان می ستایند، معنایی جز این دارد كه بسیج مدرسه عشق و راهی نو فرا راه مجاهدان فی سبیل الله است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند :"فرهنگ بسیجى یعنى آن مجموعه‌ معرفت ها و روش ها و منش هایى كه می تواند مجموعه‌هاى عظیمى را در ملت به وجود بیاورد كه تضمین‌كننده‌ حركت مستقیم و پایدار اسلامى آن ملت باشند. این یك تفكر است؛ در ذهن هم نیست، در خارج و در عینیت وجود دارد."  (06/09/90)

بسیج پیش از آنکه یک ساز و کار و ساختار باشد یک تفکر و اندیشه است که ریشه در قرآن و اسلام دارد . ریشه در تفکر جهادی پیامبر عظیم الشان اسلام و رفتار مجاهدین فی سبیل الله و در راس آنها حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام دارد ، ریشه در عاشورا و فرهنگ عاشورایی دارد.

فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ پایداری و مقاومت در مقابل ستم و ستمگران ، یعنی فرهنگ عشق به الله و جهاد و شهادت ، یعنی فرهنگ ما می توانیم و خدا باوری و تکیه بر قدرت لایزال الهی ، یعنی فرهنگ بندگی و مردم داری ، بسیج یعنی فرهنگ اخلاص و آمادگی خدمت در هر سنگر و هر زمان و هر مکان بی مزد و منت و در یک کلمه بسیج یعنی حزب الله که امام بسیجیان فرمودند : (( بسیج لشکر مخلص خداست ))

‌ هفته بسیج گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی و یادآور همبستگی، همراهی و هم پیمانی یک ملت برای رسیدن به آرمان های متعالی در همه عرصه ها و الگوسازی برای آزادگان هوشمند جهان است ؛ که روح حماسه و ایثار برای رسیدن به زندگی عزتمند و پاک شدن از آلودگی های کفر ، الحاد و نفاق  همراه با رشد و بالندگی در تمامی عرصه های اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی را فراراه  تمامی انسان های آزادی خواه و عدالت طلب قرار می دهد.

 فرهنگ بسیج و بسیجی یاد آور این حقیقت است که اگر مسئولین به توانایی و قدرت مردم خویش تکیه کنند و به وعده های خداوند قادر متعال اعتماد و باور داشته باشند می توانند همانند دوران دفاع مقدس در مقابل دهها کشور بایستند و پیروز و سربلند باشند.

می توانند در مقابل زیاده خواهی و ظلم شیطان بزرگ و مزدوران خبیث آن ایستادگی کنند و عزت و افتخار را برای امت اسلامی به ارمغان بیاورند.

می توانند با در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی ، پیمان منحوس تحریم را همچون پیمان مشرکین مکه در تحریم پیامبر و مسلمین صدر اسلام ، به موریانه واگذارند.

می توانند خاطره تلخ و غم انگیز و خوار کننده ترکمن چای و گلستان چای و هرات و ... را به گورستان تاریخ سپرده و در صحنه سیاسی نیز مانند دوران دفاع مقدس به پاس رشادت ، مقاومت و شایستگی مردم فداکار و بسیجی ، برگی زرین و باشکوه ، شوق انگیز و افتخار آمیز را برای نسل کنونی و نسلهای آینده در کتاب تاریخ ایران اسلامی به یادگار بگذارند.

ماپیشکسوتان جهاد و شهادت که پس از سه دهه خدمت جهادی ، با افتخار و سربلندی در همه فراز و نشیب های انقلاب اسلامی پای در رکاب ولایت ،دمی را از تلاش و کوشش ، مقاومت و جانفشانی در مسیر انقلاب جهانی حضرت ولیعصر مهدی موعود (عج)  فروگذار نکرده ایم و اکنون به افتخار کسوت بسیجی بی نام و نشان و فارغ از همه اعتباریات دنیایی و سازمانی نایل آمده ایم ضمن تجدید عهد و پیمان با امام و مقتدای خویش و تبریک فرارسیدن این هفته مبارک به همه بسیجیان عالم به ویژه مولای بسیجیان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز با همه وجود اعلام می داریم که تا آخرین نفس و قطره خون به عهد و پیمان خویش وفا داریم و در انتظار دیدار یار یا شهادت پایداریم.

«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ﴿۲۳﴾ »

 

 

 

                                                                      سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.