سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 | 14:56
مصاحبه با پیشکسوت بسیجی سردار علیرضا تنهایی
برای عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری درباره بازنشستگان نیروهای مسلح چه اقدام اساسی صورت گرفته است ؟
برای عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری درباره بازنشستگان نیروهای مسلح چه اقدام اساسی صورت گرفته است ؟
حضرت آقا به عنوان فصل الخطاب فرمودند ما در اسلام بازنشستگی نداریم. سوالی که باید به آن پرداخته شود این است که تفسیر این فرمایش حضرت اقا چیست?
   

 

 


به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  درادامه جلسه شورای مرکزی و هیآت اندیشه ورز درخراسان رضوی با پیشکسوت بسیجی برادر بزرگوار سردار علیرضا تنهایی گفتگوی صمیمانه ای انجام شد که تقدیم حضورتان می گردد:


با تشکر از قبول قرارمصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان ممکن است ضمن معرفی خودتان بفرمائیدارزیابی شما از هیآ تهای اندیشه ورز در بسیج پیشکسوتان و اثراتی که این تشکل درجامعه فرهیختگان پیشکسوت بسیجی برای یکپارچه سازی سازمانی وپیشبرد برنامه های انقلابی بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت در راستای منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای داشته و خواهد داشت چیست ؟

باسلام بنده تنهایی هستم از محموعه سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت باید عرض کنم که اساسا مشکل در حوزه بسیج پیشکسوتان دیده نشدن سازمان بسیج پیشکسوتان و جایگاه مناسب آن در سازمان نیروهای مسلح است ، تا این مساله حل نشود سازمان از قدرت مناسب برخوردار نخواهد شد بنا براین لازم است در نیروهای مسلح مشخص گردد به پیشکسوتان تا چه اندازه ای نیاز دارند ؟ تا این نیاز احساس نگردد و در سازمان نیروهای مسلح از صدر تا ذیل ضرورت آن را در نیابند جایگاه شایسته پیشکسوتان جهاد و شهادت معلوم نمی گردد. پیشنهاد بنده این است که باید این مساله در دستور کار  مجمع عالی بسیج پیشکسوتان قرار گیرد، بنظر می رسد سازمان بسیج پیشکسوتان باید منسجم ترباشد تا نمود خارجی آن قوی دیده شود.


بنظر شما پیشکسوتان جهاد وشهادت چه ظرفیتها یی برای شرکت در فعالیتهای اجتماعی ،فرهنگی،سیاسی و اقتصاد مقاومتی میتوانند داشته باشند ؟

بنظر اینجانب پیشکسوتان ظرفیت کل سپاه است، سپاه یعنی پیشکسوتان و پیشکسوتان یعنی تجربه انقلابی سپاه پس همه ظرفیت های تجربه انقلابی سپاه را پیشکسوتان یکجا دارند.درباره ظرفیت های پیشکسوتان  یا پاسداران بازنشسته نکات مهمی وجود دارد که لازم است به آن توجه


 شود .


اولین سوالی که مطرح میشود اینست که آیا در اسلام بازنشستگی داریم ?


حضرت آقا به عنوان فصل الخطاب فرمودند ما در اسلام بازنشستگی نداریم.

سوالی که باید به آن پرداخته شود این است که تفسیر این فرمایش حضرت اقا چیست?


  برای عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری درباره بازنشستگان نیروهای مسلح چه اقدام اساسی صورت گرفته است ؟


سوال بعدی این است که چرا واژه بازنشستگی در قانون استخدامی سپاه وارد شد?

 آیا امکان نداشت  قانون مناسب تری منطبق بر نیازهای انقلاب و اسلام  برای سپاه و دیگرنیروهای مسلح تدوین شود?

سپاه سازمانی است انقلابی که بر اساس آرمان ها و نیازهای انقلاب اسلامی تاسیس گردید.آرمان انقلاب که محدود به زمان و مکان نیست. رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ و تداوم ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دربستر زمان و تا ظهور حضرت حجت (عج) است  ونیروی انسانی سپاه اصلی ترین عنصر

پیش برنده  این رسالت و ماموریت ها است.بنابراین محدود کردن این نیرو در ظرف زمان ومکان مشخص وجهی ندارد .تبدیل پاسداری به یک شغل سازمانی یعنی نابود کردن رسالت دائمی و تمام عیار پاسداران دردفاع  ازارزش های  انقلاب اسلامی در سراسر جهان و پیشبرد  آن.


 پاسداران عناصری هستند که می بایست  بصورت دائمی  در خدمت آرمان‌های این انقلاب و نظام باشند .همانگونه که پاسداران درحیاتشان  درتداوم ارزشهای انقلاب تاثیر گذار بوده اند درمماتشان نیز تاثیر گذارند . مناسب بود مقررات استخدامی سپاه بر اساس این اصول و قواعد تدوین می شد  و استخدام و سازماندهی و بکارگیری باتوجه به این مبنا  صورت می گرفت.

 باید قبول کنیم  یک تفاوت اساسی در قوانین استخدامی و بازنشستگی حاکم بر سپاه و ارتش انقلابی و متعلق به اسلام  با قوانین حاکم بر ارتش در قبل انقلاب باشد .

 سپاه پاسداران باید از قوانینی پیروی کند که معطوف به رسالت‌ ذاتی اش  باشد.بتواند آرمان‌ها و نیازهای انقلاب اسلامی را پوشش دهد چرا که حفظ انقلاب اوجب واجبات است.بقیه ملاحظات ارزشی ندارد.


عده ای ممکن است این مسئله را مطرح کنند که نبود قانون بازنشستگی  ممکن است اصل  جوان گرایی و شادابی  و کارامدی  سازمان سپاه  را مخدوش  نماید.سپاه را پیر و زمین گیر کند.کارایی سپاه را کاهش دهد زیرا در جابجایی بین نسلی  فواید بیشماری است .


پس تکلیف این موارد جه خواهد شد? برای حل این مسئله راهکار بسیار ساده ای وجود دارد .

تدابیر حضرت آقا بسیار واضح و کارگشا  است .معظم له  تدبیر سازماندهی بازنشستگان را درسازمان وابسته  ارائه فرمودند. این تدبیر حضرت اقا  هم مورد توجه قرار نگرفت..


در بسط تدابیر حضرت اقا می توان گفت :همه پاسداران باید از ابتدا تا انتهای عمرشان در خدمت رسالت و ماموریت های سپاه باشند  ،هیچ پاسداری ازسازمان سپاه خارج نشود.

پاسداران بعد از  دوره ۳۰ ساله اول که در سازمان های پیوسته خدمت می کنندمی توانند به سازمانهای وابسته و احتیاط سپاه  منتقل شوند، این مساله را می توان در موقع استخدام  و گزینش نیروهای جدید به آنان یادآورشد.تمام پاسداران ً به تناسب حال و احوال خود و نقشی که در سی سال اول خدمت داشتند در سازمانهای وابسته و احتیاط سازماندهی و بکارگیری می شوند.

 رتبه و یگان خدمتی آنها مجددا مشخص می‌شود  و این رویه تا اخر عمر آنان استمرار خواهد داشت.پیشنهاد دارم این طرح برای سایر نیروهای مسلح از جمله ارتش و ستاد کل نیروهای

مسلح هم اجرا  گردد.امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش اسلام است ،بنابراین باید از قوانین نظام گذشته  نجات یافته و منطبق با نیازهای انقلاب سازماندهی به کارگیری شوند .


بنظر شما چه اقدامات مشخصی برای پیشرفت کار، به منظور بهره برداری بهینه از ظرفیتهای کامل پیشکسوتان بسیجی با توجه به محدودیتها ومقدورات و موانع پیش روباید انجام پذیرد، تا این ظرفیتهای کم نظیر وارد عرصه فعالیتهای انقلابی بطورگسترده بشود؟

بایددر سپاه و بسیج از اساس اصل بازنشستگی حذف و دو زمان خدمتی پاسداری 30 یا 35 سال رسمی و بسیجی تا پایان عمر برنامه ریزی و لحاظ شود .زیرا قانون بازنشستگی متعلق به انقلاب نیست و قانون قبل انقلاب است.قانون آدمهای با اندیشه غیر انقلابی است .اجرای این قانون در سپاه و بسیج جفا درحق این نهاد است تا واژه بازنشستگی تا هست مشکل هست .بفرمایش حضرت امام ره حفظ نظام ازاوجب واجبات  است لذا حفظ این قانون با اصل وجوب حفظ نظام اسلامی مغایرت دارد.البته این بحث مفصل است و درفرصت کوتاه نمی توان بیش ازاین توضیح داد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.