چهارشنبه 6 تیر 1397 | 12:49
شهید ولی الله فلاحی :
نه از مرگ هراسی دارم ونه از سرزنشهای اهل زمان / انسان شهید نمی شود مگر آنکه قبل از شهادت کامل شده باشد.
نه از مرگ هراسی دارم ونه از سرزنشهای اهل زمان /  انسان شهید نمی شود  مگر آنکه قبل از شهادت کامل شده باشد.
همسر شهید فلاحی: هیچگاه نماز و روزه شان ترک نمیشد حتی زمانی که به مسافرت هایی مثل :امریکا ،انگلستان،و یتنام و... میرفتند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  جمعی از مسؤلان سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت در سلسله دیدارها با خانواده معظم شهدا این بار به خانه شهید ولی الله فلاحی حضور یافتند در این دیدار  : امیر محمد افرایی، امیر مقدم دهکردی ، سردار اسلامی ، سردار صادقی  و برادران امیر آبادی ، سید وهاب حسینی و حرثی حضور داشتند.

 

 

سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم،  سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند ونماندند تا بمیرند!

خوشا آنانکه جانان میشناسند                    طریق عشق وایمان میشناسند

بسی گفتند و گفتیم از شهیدان                  شهیدان را شهیدان میشناسند

 

بیاری خداوند توفیق شد در حضور خانواده شهید فلاحی باشیم و روایتی از زندگی ایشان وشخصیت ومقام والای شهید را از زبان همسرشان جویا باشیم.

 

سردار اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ارزشمند سازمان بسیج پیشکسوتان دیدار از خانوادهای شهدای نیروهای مسلح وشهدای ملی کشور است عنوان کرد: حدود پنجاه مورد از  خانواده های معظم شهدا را در عرض دوسال سرکشی وبازدید کرده ایم.

 وی با اشاره به جایگاه و نقش شهدا در پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی، گفت: اقتداری که نظام جمهوری اسلامی در دنیا به آن دست یافته است، به برکت خون شهدا و در سایه رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است و برای زنده نگهداشتن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همه باید تلاش کنند که این فرهنگ به نسل های آینده انتقال یابد.

 

 

همسر شهید ولی الله فلاحی ضمن خوش آمدگویی ، مختصری از زندگی با این شهید بزرگوار را بیان کرد:

من وشهید فلاحی دختر عمو و پسرعمو  بودیم که با اختلاف سنی، پنج سال با هم ازدواج کردیم و 25سال زندگی مشترک باهم داشتیم که حاصل این ازدواج چهار فرزند که دو دختر و دو پسر می باشدکه همه انها داری تحصیلات عالیه هستند.

وی با اشاره به اینکه در همه امور زندگی فرزندانش با تمام وجود از پدرشان مشورت میگیرند و حضور شهید فلاحی را همیشه کنارمان حس میکنیم بیان داشت:  شهدا همیشه زنده هستند. دل همه ما برای وجود نازنینشان تنگ میشود.شهید ولی الله فلاحی انسانی پاک ، وارسته ، و به دور از متعلقات دنیوی بود، وی فردی معتقد و از نظر علم ،سیاست،دیانت وعرفان بی نظیر بودند  و باید بگویم در رابطه با شهید فلاحی کتابی به نام " امیر خستگی ناپذیر " به چاپ رسیده است که بسیار ارزشمند می باشد.

خانم فلاحی با اشاره به  25سال زندگی مشترک با شهید فلاحی ابراز داشت: هیچگاه نماز و روزه شان ترک نمیشد حتی زمانی که به مسافرت هایی مثل :امریکا ،انگلستان،ویتنام و... میرفتند.

 

خاطره ای برای شما عرض کنم : ما تازه ازدواج کرده بودیم ودر اهواز زندگی می کردیم به یاد دارم شهید فلاحی همیشه می گفتند:کسی که به خانه ما می آید باید راحت باشد، دوست ندارم با دسته گل وشیرینی بیاید.

شهید فلاحی از نظراخلاق ،رفتار  وکردار بی نظیر بود و هرگاه از کار برمی گشت ابتدا استحمام میکرد وبعد به نماز  و راز و نیاز می پرداخت.

هیچگاه مسائل کاری وسیاسی را وارد زندگی نمی کردند، شهید فلاحی درعین اینکه یک همسر خوب و یک پدر خوب برای فرزندانش بود یک فرزند خوب برای پدر و مادرش هم بود. و خیلی به پدر و مادر احترام میگذاشتند.

 ساده زیست بودند و به تجملات اهمیت نمیدادند، بطور مثال ما در داوودیه منزل داشتیم که دارای دو اتاق بود،که در یک اتاق فرش لاکی رنگ وچند مبل و در اتاقی دیگر زیلو داشتیم که هرگاه افسران ارتش جهت آموزش به منزل ما می امدند فلاحی آنها را به اتاقی که زیلو داشت می برد و من میگفتم آقا چرا به اتاقی که فرش داریم نمی برید ،در جواب میگفتند که برای درس یاد گرفتند آمدند نه برای مال ومنال من. هیچگاه ازمرگ هراسی نداشت وبیان می کرد: اگر در سن جوانی ودر راه انجام وظیفه از دنیا رفتم من را در کنار مزار ایت الله طالقانی به خاک بسپارید و اگر در سن پیری از دنیا رفتم مرا در طالقان کنار مزار اجدادم به خاک بسپارید.

 

 

زندگی نامه :

شهید ولی الله فلاحی سال 1310در طالقان متولد شد.در سال ۱۳۲۷ وارد دبیرستان نظام شد و پس از اخذ لیسانس درسال ۱۳۳۳ از دانشکده افسری فارغ التحصیل شد. او خدمت خودرا از لشگر ۹۲ اهواز آغاز کرد ودر سال ١٣٣٧ به تهران منتقل شد و در دانشگاه نظامی به تدریس اشتغال یافت.او مدت هشت سال به عنوان مدیریت آموزش دانشکده فرماندهی ستادفعالیت داشت واز سال ١٣٥١ تا اواسط سال ١٣٥٣ بادرجه سرهنگ دومی به همراه گروهی از افسران ایرانی به عنوان ناظر صلح سازمان ملل در آتش بس ویتنام به آن کشور اعزام شد. در ١٢ مهر ١٣٥٧ به درجه سرتیپی ارتقا یافت ودر شیراز به عنوان فرمانده مرکز پیاده شیراز مشغول به کار شد.

چندی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی،سرتیپ فلاحی طی حکمی بازنشست شد اما طولی نکشید که با موافقت شورای عالی انثلاب اسلامی و با حکم دیگری از جانب سرلشکر قرنی به خدمت اعاده و به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شد. امیر فلاحی پس از پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان، بخصوص بحران و تشنج در منطقه کردستان که به دست ضد انقلاب وابسته صورت می گرفت و همچنین پس از موفقیت در تحکیم نظم و انضباط و مقررات و سازماندهی نیروی زمینی، در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۵۸ شمسی به ریاست ستاد مشترک ارتش برگزیده شد.

 

 شهید فلاحی بعد از شکست حصر آبادان وپیروزی در عملیات  ثامن الاﺋمه ،با یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰با همرزمانش (شهید فکوری،شهید نامجو، شهید جهان ارا وشهید کلاهدوز و تعدادی از رزمندگان و مجروحان عملیات )عازم تهران بودند که براثر سقوط این هواپیما در ساعت هشت بعداز ظهر هفتم مهرماه ۱۳۶۰ در بیابانهای کهریزک به شهادت رسیدند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.