شنبه 8 دی 1397 | 09:09
«روزه نجات» در حمایت از مردم مظلوم یمن؛ سلام رهبر انقلاب به دانشجویان معتکف
«روزه نجات» در حمایت از مردم مظلوم یمن؛ سلام رهبر انقلاب به دانشجویان معتکف
اجتماع بزرگ دانشگاهیان پویش «روزه نجات» در حمایت از کودکان و مردم مظلوم یمن با حضور پرشور دانشگاهیان برگزار شد و دانشگاهیان سه روز متوالی را در مسجد دانشگاه تهران معتکف شدند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از کیهان،  در این اجتماع که از سوی دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران و با حضور چهره‌های سیاسی‌، فرهنگی از جمله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه‌، محمدرضا عارف رئیس ‌کمیسیون آموزش مجلس‌، محمد‌حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مهدی چمران عضو سابق شورای شهر تهران برگزار شد‌، حجت‌الاسلام اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت در اجتماع دانشجویان و طلاب روزه‌دار معترض به محاصره یمن در مسجد دانشگاه تهران گفت: وقتی یک جاسوس دوتابعیتی مرتبط با صهیونیست بین‌الملل و یا یک مفسد اقتصادی اعدام می‌شود، برخی رسانه‌ها می‌گویند که حقوق بشر در ایران نقض شده، ولی به‌خاطر کشتار مردم یمن از همین رسانه‌ها هیچ صدایی
در نمی‌آید.
وی از مردم یمن به‌عنوان مردمی مقاوم، غیور و دارای استقامت نام برد و افزود: در اکثر کشور‌های اروپایی، ایرانی‌ها، ترک‌ها، پاکستانی‌ها و لبنانی‌ها حضور دارند، ولی یمنی‌ها به بهانه جنگ از این کشور فرار نکرده‌اند و همانجا ماندند.
اختری با بیان اینکه آل‌سعود یکبار دیگر مردم یمن را امتحان کرده بود و در آن جنگ نیز سرافکنده شدند و مصری‌ها نیز قبلا در جنگ با مردم یمن شکست خورده بودند، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند دماغ آل‌سعود به خاک مالیده خواهد شد و یمنی‌ها این کار را انجام می‌دهند. امروز نیز شاهدیم که آل‌سعود و آل نهیان جنایتکار به‌دنبال راه فرار هستند و بسیاری از حرکت‌های سیاسی نیز که انجام می‌شود، برای نجات آنهاست.
ارتش سعودی با میلیاردها دلار هزینه
مقابل مردم یمن زانو زد
شیخ‌الاسلام، دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه نیز در این مراسم به پیروزی‌های انصارالله و جبهه مقاومت در یمن ‌اشاره کرد و افزود: مذاکرات سوئد یک پیروزی مهم برای انصارالله است، چون تا آن زمان انصارالله را یک گروه تروریستی می‌دانستند، اما در مذاکرات سوئد شاهد بودیم که افتخار دبیرکل سازمان ملل این بود که با انصارالله عکس گرفت و نقش این گروه در آینده یمن را پذیرفتند.
شیخ‌الاسلام گفت: انصارالله توانسته است ارتش سعودی را با میلیارد‌ها دلار هزینه که از حمایت‌های ارتش آمریکا نیز برخوردار بوده‌اند، با چالش مواجه سازند.
دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه اظهار کرد: مردم یمن در عین مظلومیت، حق‌طلبی خود را در قضیه فلسطین از دست نداده‌اند؛ به‌گونه‌ای که انصارالله همواره ۲ بار مرگ بر اسرائیل می‌گوید. وی با بیان اینکه ما مذاکرات خوبی را برای نشان دادن مظلومیت مردم یمن انجام دادیم، افزود: البته شاید در آینده درخصوص اقدام خوبی که انجام شد، حرف بزنیم؛ در هر حال، همین اقدام باعث شد تا توازن منطقه‌ای، آمریکایی و سعودی نشود.
مقاومت مردم یمن، مقاومت عربی، اسلامی
در برابر امپریالیسم
عماد حمرون، مدرس مدرسه ژئوپلتیک پاریس نیز در گفت‌وگوی تصویری با دانشجویان عماد حمرون با ‌اشاره به اینکه ملت یمن با تمام کمبود‌ها توانسته‌اند در مقابل حملات نظامی عربستان، امارات و دیگر متحدان این کشور‌ها پیروز شوند، افزود: جنگ برای عربستان نتیجه‌ای نداشته است و این پیروزی از لحاظ ژئوپلتیک مهم است و موجب امید بین امت‌های اسلامی می‌شود. چون این مقاومت نه تنها مقاومت یمنی، بلکه مقاومت عربی، اسلامی در برابر امپریالیسم محسوب می‌شود و در آینده منطقه موثر است.
وی با تاکید بر اینکه امروز یمن به ما نیاز دارد و ما باید قدرت و صدای خود را برای اعلام مظلومیت مردم این کشور جمع کنیم ،اظهار کرد: ۱۴ میلیون یمنی در معرض مرگ هستند؛ از این رو مهم است که کمک‌های ما به دست این مردم برسد.
حمرون با بیان اینکه مقاومت یمنی، مقاومتی است که امروز کل منطقه در برابر قدرت‌های خارجی انجام می‌دهند، افزود: یمن از لحاظ جغرافیایی سیاسی دارای اهمیت بالایی است، بنابراین یمن جدید نیز به یک یمن قدرتمند وابسته به قدرت مقاومت در منطقه تبدیل خواهد شد.
سکوت رسانه‌های دنیا در برابر قتل‌عام مردم یمن
اسکات بنت، عضو سابق ارشد آمریکا و سیا نیز در جمع دانشجویان روزه‌دار گفت: برای من جای خوشحالی است که در حضور شما دانشجویان صحبت می‌کنم. دانشجویان امروز رهبران فردا خواهند بود.
وی افزود: دانشجویان و مردم آمریکا به مانند مردم ایران مخالف سیاست‌های دولت آمریکا هستند، از این رو باید با هم در راستای افشای حقیقت و آزادی ملت یمن تلاش کنیم. وی با ‌اشاره به اینکه امروز در یمن با یک تراژدی مواجهیم، عنوان کرد: امروز مردم یمن به دست صعودی‌ها قتل عام می‌شوند و بندرگاه‌های اقتصادی این کشور مورد تهاجم هستند.
عضو سابق ارشد آمریکا تصریح کرد: باید اعتراف کنم پس از چندین سال سکوت رسانه‌های دنیا با تلاش‌های پرس‌تی‌وی، راشاتودی روسیه و سی‌سی‌تی‌وی چین رسانه‌ها مجبور شدند در مورد یمن صحبت کنند تا دنیا به این خیمه‌شب‌بازی آمریکایی‌ها در یمن پی ببرد. بنت ابراز امیدواری کرد که یمنی‌ها در آینده‌ای نزدیک به خواست خود در مقابل جنایتکاران جنگی برسند. در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام رستمی رئیس‌نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جمع دانشجویان گفت: از رهبر معظم انقلاب وکالت دارم سلام ایشان را به این جمع برسانم. وی افزود: شما در حد بضاعت خود حامی مظلوم شده‌اید.
«روزه نجات» برآمده از دیانت
بصیرت و فهم سیاسی است
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در اجتماع روزه نجات دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از مردم مظلوم یمن، اظهار داشت: این اقدام شما برآمده از روح دیانت و بصیرت و ناشی از دانش و فهم سیاسی و البته احساس مسئولیت نسبت به برادران یمنی است و قطعا خدا برای این کار اجر بزرگی می‌گذارد. ابوترابی فرد تاکید کرد: آنچه امروز در دنیای اسلام با آن روبه‌رو هستیم برای ملت مسلمان مایه افتخار و برای دشمنان مایه خاری است. ان‌شاالله با حضور موثر و الهام‌بخش شما شاهد پیروزی‌های بزرگ و ذلت آل‌سعود باشیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.