یکشنبه 16 دی 1397 | 14:49
اروپا تاکی باید بد عهدی کندوملت تاوان آن را بدهد
اروپا تاکی باید بد عهدی کندوملت تاوان آن را بدهد
با گذشت ۸ ماه، بار دیگر وزارت امور خارجه به نقطه اول و بلکه قبل از آن بازگشته است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  وطن امروزنوشت:امروز وزارت ا‌مور خارجه حتی دیگر از اراده سیاسی(!) سران اروپایی برای حفظ برجام سخن نمی‌گوید!امیدواریم دستگاه دیپلماسی وسیاست خارجی کشورمان لااقل این نکته را متوجه شده باشد که اتفاقا تاخیر هدفمند مقامات اروپایی در ایجاد ساز و کار مالی ویژه، معلول «اراده سیاسی» آنها در پیروی از ایالات متحده و دولت ترامپ است، آنچه در اظهارات ۴ ماه قبل آقای عراقچی و حتی اظهارات اخیر مقامات وزارت امور خارجه مشاهده می‌شود،«مصالحه بااروپای بدعهد»است!اروپایی که به قول «ژان ایو لودریان»وزیر خارجه فرانسه و«فدریکاموگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی قراربود تا آبان‌ماه امسال کانال ویژه مالی خود را برای حفظ توافق هسته‌ای و بهره‌مندی حداقلی ایران از منافع اندک برجام راه‌اندازی کند!
اخیرا سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرده اروپا در «آزمون جدیدتر» موفق باشد وبتواند کانال مالی ویژه خود را برای اثبات حسن نیت خود درقبال ایران راه‌اندازی کند! جای‌ بسی تعجب و بلکه تاسف است که امروز، ۸ ماه پس از خروج رسمی ترامپ از توافق هسته‌ای و در حالی که قرار بود اروپاییان ظرف چند هفته راهکار خود را برای حفظ توافق هسته‌ای ارائه و اجرایی کنند، ما از«فرصت دوباره» و «آزمون جدیدتر» اروپا سخن به میان می‌آوریم! براستی اروپا باید چندین باردرآزمون «اعتمادسازی» نسبت به ملت صبور ایران مردودشودتامقامات وزارت امورخارجه کشورمان باآن مواجهه وبرخوردی قاطعانه ودر شأن آرمان های انقلاب داشته باشند؟ فرصت «آزمون جدیدتر اروپا» را چه کسی به اروپا واحد داده است؟!
بدون شک میان مقدمه‌ای که آقای قاسمی مبنی بر «عدم توانایی اروپا در ایستادگی در مقابل فشارهای آمریکا» بیان می‌کند و نتیجه‌ای که ایشان درباره «امید به موفقیت اروپا در آزمون جدیدتر» بیان می‌کند کمترین همخوانی و تناسبی وجود ندارد. طنز تلخ‌ ماجرا این است که ایشان پس از فرصت دوباره‌ای که دراین‌باره برای اروپا درنظرمی‌گیرد،تاکید می‌کند وزارت امور خارجه به ساز و کار مالی ویژه اروپا دل نبسته(!) و سرنوشت خود را به آن گره نزده است(!)(ای کسانی که ایمان آورده اید یهود ونصارارا تکیه گاه ودوستان خود نگیرید آنها دوستان وهواداریکدیگرندوهرکه از شما آنها را به دوستی گیرد از انهاست. همانا خداوند ظالمان راهدایت نمی کند.سوره مائده/آیه۵۱).مجددا سخنان ولایت وموضع نظام راتبیین میکنیم:به هرحال بامجموعه ی اروپا کشورهای اروپایی نه جامعه ی اروپا بایستی ارتباط باشد اماقطع امیدکنید ازاین ها از اروپا قطع امید بکنید اروپا جایی نیست که ما بتوانیم برای مسائل گوناگون خودمان از جمله همین مسئله ی برجام ومسائل اقتصادی وماننداین ها به آن ها امید ببندیم این ها کار نخواهند کردقطع امیدبکنید.پیشکسوت بسیجی محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.