یکشنبه 14 بهمن 1397 | 09:42
مرضیه هاشمی در کنفرانس خبری پرس تی وی
ایران را انتخاب کردم چون با سیاست های وحشیانه آمریکا مقابله می کند
ایران را انتخاب کردم چون با سیاست های وحشیانه آمریکا مقابله می کند
مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس ‌تی‌وی در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان تاکید کرد هدف آمریکا از بازداشت وی دادن این پیام شفاف بوده است که حمایت از جمهوری اسلامی ایران هزینه دارد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از کیهان، مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه پرس ‌تی‌وی پس از تحمل ۱۱ روز بازداشت غیرقانونی در آمریکا شامگاه چهارشنبه دهم بهمن وارد ایران شد. نشست خبری مرضیه هاشمی با رسانه‌های داخلی و خارجی دیروز در محل سالن اجتماعات شبکه پرس‌تی‌وی برگزار شد.
وی در ابتدای این نشست بیانیه‌ای را قرائت و از حامیان خود تشکر کرد و گفت: «ابتدا به آیت‌الله خامنه‌ای به خاطر ۴۰ سالگی انقلاب تبریک می‌گویم و بعد از همه تشکر می‌کنم که در این مدت مرا حمایت کردند.»
مرضیه هاشمی در پاسخ به سؤال کیهان که از وی پرسید: «دلیل بازداشت شما در آمریکا به خاطر کار و فعالیتان در ایران بود. به نظر شما چرا دولتمردان آمریکا آن قدر از جمهوری اسلامی ایران واهمه دارند؟» گفت: حقیقتا همه ما دشمنی‌هایی که آمریکا با جمهوری اسلامی ایران دارد را درک می‌کنیم و از آن آگاه هستیم. این دشمنی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده و همچنان ادامه دارد. این واقعیت هیچ‌گاه بر کسی پوشیده  و مخفی نبوده که هدف اصلی آمریکا تغییر رژیم در ایران است. بنابراین خیلی واضح است که هر کسی از جمهوری اسلامی حمایت کند مورد دشمنی آمریکا قرار می‌گیرد.
خبرنگار پرس تی وی گفت که به چهل‌سالگی انقلاب نزدیک شدیم و به خودم می‌بالم در این انقلاب مسلمانم هاشمی این را هم گفت که، اسلام را انتخاب کردم چون ایران با سیاست‌های ددمنشانه آمریکایی‌ها مقابله می‌کند. ما باید متوجه شدت رفتارهای جنایتکارانه آمریکایی‌ها باشیم. بازداشت‌مان ثابت کرد با کنار گذاشتن اختلافات و ایجاد انسجام به هدف می‌رسیم.
خبرنگار پرس ‌تی‌وی در ادامه افزود: «من به عنوان یک آمریکایی همواره حامی جمهوری اسلامی ایران بوده‌ام در این کشور زندگی می‌کنم و فعالیت شغلی من در این کشور است. بنابراین من یک مورد بسیار کاملی برای آمریکایی‌ها بودم تا با من برخورد کنند چون برخورد آنها با من پیام شفافی را به همه می‌داد که حمایت از ایران هزینه دارد و حمایت از ایران برای آمریکایی‌ها و مخصوصا مسلمانان بسیار تهدیدآمیز و خطرناک است.»
مجری پرس ‌تی‌وی افزود: «من یک حامی قوی انقلاب اسلامی هستم و قطعا من با توجه با این مسایل یک هدف خوب برای آمریکا هستم چون سیاهپوستان و مسلمانان و هر کسی که از ایران حمایت کند مورد هجمه آمریکا قرار می‌گیرد.»
وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد علت بازداشت خود این گونه توضیح داد: «من مستندی درباره کشتار سیاهپوستان در آمریکا در دست ساخت داشتم و روزی که در این خصوص فیلمبرداری داشتم بازداشت شدم. آنها برای اینکه مسلمانان را هدف قرار دهند و از آنها به عنوان شاهد اصلی استفاده کنند چنین کاری انجام می‌دهند، جزییات بازداشت مرا هم تلاش کردند رسانه‌ای نشود... من بعد از آزادی با سی‌بی‌اس مصاحبه داشتم که چندان موردتوجه قرار نگرفت اما رسانه‌های خبری ایران بیشتر علاقه‌مند بودند که این قضیه را دنبال کنند. ما اکنون در ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم و من خیلی خوشحالم که همسرم ایرانی است و با دین اسلام آشنا شده‌ام.»
وی درباره شکایت خود از عاملان این اتفاق نیز گفت: «من کار خود را در حوزه خبر ادامه می‌دهم و شاید شکایت هم تنظیم کنم.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.