دوشنبه 29 بهمن 1397 | 11:22
آیت الله مکارم شیرازی:
پایان عمر وهابیت نزدیک است | عربستان زادگاه تروریسم تکفیری است
پایان عمر وهابیت نزدیک است | عربستان زادگاه تروریسم تکفیری است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که پایان عمر وهابیت نزدیک است، از عربستان سعودی به عنوان زادگاه تروریسم تکفیری یاد کرد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رییس دانشگاه علامه طباطبایی و اعضای ستاد برگزاری همایش ملی نقد مبانی سلفی گری، با بیان این که مساله سلفیه و وهابیت از بلاهای بزرگی است که دامن گیر اسلام شده و همه باید در مقابل آن بایستند، تصریح کرد: سلفی گری و وهابیت در حقیقت ریشه آن در جمود و افراطی گری است و محصول آن نیز جز ویرانی، کشتار و مفاسد اخلاقی نیست.

این مرجع تقلید تاکید کرد: وهابیت و سلفی گری را نباید تفسیری از اسلام دانست؛ اینها بر اثر جمود فکری و انتخاب گزینشی از آیات قرآن کریم، مطابق امیال خودشان عمل می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی وهابیت و تکفیری ها را مصداق نؤمن ببعض و نکفر ببعض دانست و اظهار داشت: وهابیت تحریف کاملی در اسلام بوجود آورده اند و ریشه آن نیز سیاسی است.

وی در ادامه با بیان این که پایان عمر سلفیت و وهابیت نزدیک است، گفت: ما ده سال قبل از فروپاشی شوروی کتابی تحت عنوان پایان عمر مارکسیسم نوشتیم، الان نیز می گوییم پایان عمر وهابیت و سلفیت نزدیک است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی محصول تفکر سلفی گری و وهابیت را داعش و تکفیری ها و نابودی و کشت و کشتار دانست و افزود: اینها برای بقای خود در حال دست و پا زدن هستند و البته تلاش آنها نیز فایده ای نخواهد داشت و راه به جایی نخواهند برد.

وی با تاکید بر لزوم مواجهه فعالانه با وهابیت و تکفیری ها تاکید کرد و بیان داشت: محصول اندیشه وهابیت جز تخریب و نابودی نیست، جهاد نکاح یک رسوایی بزرگ برای وهابیت بود و دنیا نیز به این مساله پی برده است.

این مرجع تقلید ارتباط ستاد برگزاری این همایش با دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) را ستایش کرد و گفت: این مرکز در نقد سلفیه و وهابیت کارنامه و دستاوردهای ارزشمند علمی و تحقیقاتی دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار مکتوب دبیرخانه کنگره جریان های تکفیری اشاره و تاکید کرد: شما می توانید از این آثار نیز بهره بگیرید؛ کتاب زادگاه تروریستم که از محصولات و آثار این کنگره هست از هشتاد منبع و مدرک مستدل و از منابع اهل سنت بهره گرفته است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: بعد از اتمام برگزاری کنگره فعالیت ها خاتمه نیافت و در حال حاضر دبیرخانه کنگره فعال است و برنامه های مختلفی را در دستور کار دارند؛ شما ارتباط خود را با دبیرخانه کنگره بیش از پیش تقویت کنید.

وی زادگاه تروریسم تکفیری را عربستان سعودی دانست و گفت: هرچند آنها در ظاهر می گویند تکفیری ها از ما نیستند، اما همه می دانند منشا و خاستگاه تروریسم تکفیری کجاست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.