چهارشنبه 1 اسفند 1397 | 15:26
آیت الله شب زنده دار:
حفظ انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است | حوزه باید نیازهای نظام را تأمین کند
حفظ انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است | حوزه باید نیازهای نظام را تأمین کند
عضو فقهای شورای نگهبان حفظ انقلاب را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: انقلاب آسیب ببیند، اسلام و حوزه ضربه سنگینی خواهند خورد و دشمن دیگر مجال نخواهد داد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از   رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به فرازهایی از دعای شریف مکارم الاخلاق گفت: دنیا محل تزاحم است و وقتی انسان به اموری اشتغال پیدا می کند قهرا از پرداختن به امور دیگر باز می ماند.

وی افزود: یکی از موانع سر راه طالب علم حوائج زندگی و کسب درآمد است، بسیاری از افراد برای رفاه اندک و نیازمندی های معیشت باید کار کنند که قهرا فعالیت های تحت الشعاع قرار می گیرد، انسان باید بر اساس اهمیت کارها، تزاحم در امور را مدیریت کند و تا می تواند وقتی امر مهمی را هدفگذاری کرده باید از مزاحمات آن اجتناب کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که گاهی نیروهای مستعد دارای آتیه روشن برای کارهای گوناگونی از حوزه گرفته شده است، اظهار داشت: انسان های با استعداد بسیاری در حوزه هستند اما بسیاری از استعدادها هم مشغول کارهای دیگر شده اند.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) از خداوند می خواهد تا موانع کنار رفته که بتوانند به هدف های خود دست پیدا کنند، صرف کردن وقت در امور دیگر، انسان را از هدف اصلی باز می دارد، وقتی انسان هدفی را انتخاب کرد باید مدیریت کند تا کارها غیر ضروری و مانع حذف شود.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که امروز توقعات بسیاری از حوزه های علمیه وجود دارد، ابراز داشت: مسائل کار نشده بسیاری وجود دارد که نیازمند تحقیق و پژوهش است، باید قدردان فرصت های امروز باشیم و وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

وی عنوان کرد: اگر انسان در کار و هدف خود جدی باشد و از خداوند متعال یاری بخواهد قطعا زمینه ها برای او فراهم خواهد شد، هرکس وظایفی بر عهده دارد که باید به درستی انجام دهد چرا که اگر واجب الهی زمین بماند مورد سؤال خواهیم بود.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اگر واجب کفایی اجتهاد زمین بماند از ما سؤال خواهند کرد، انقلاب الهی انجام شده و اگر خدایی نکرده از بین برود و دوباره طواغیت مسلط شوند اسلام و حوزه های علمیه ضربه سنگینی خواهند خورد و دشمن دیگر مجال نخواهد داد.

وی حفظ نظام اسلامی و انقلاب را وظیفه ای همگانی دانست و اضافه کرد: وقتی می توانیم انقلاب را حفظ کنیم که عالم فرهیخته و ملا داشته باشیم و حوزه باید نیازهای نظام را تأمین کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.