چهارشنبه 11 دی 1398 | 13:03
دست گذاشتن FATF روی 2 مورد خاص، مشکوک و دخالت خارجی در امور داخلی ایران است
دست گذاشتن FATF روی 2 مورد خاص، مشکوک و دخالت خارجی در امور داخلی ایران است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقدام اخیر شورای FATF در دست گذاشتن بر روی ۲ مورد خاص مشکوک است، گفت: آیا این دخالت یک گروه خارجی در مسائل داخلی ایران نیست؟

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  فارس محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه) در آیین رونمایی از دستاوردهای پژوهشی پژوهشکده راهبردی مجمع تشخیص گفت: اینکه عده‌ای مجمع تشخیص مصلحت نظام را رقیب خود یا تکرار برخی از نهادهای دیگر بدانند، ظلم به این نهاد و نظام است.

وی با بیان اینکه مجمع رقیب هیچ نهادی نیست و تکرار هیچ نهادی هم محسوب نمی شود، گفت: مجمع تشخیص مصلحت، عنصر و نهاد مکمل در حکمرانی است. سایر نهادها کار خودشان را می‌کنند و مجمع هم در نقشه راهبردی نظام، جای خودش را دارد و مکمل سایر نهادهاست‌.

رضایی با بیان اینکه انتظار همکاری از سایر نهادها را داریم، گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که مباحث مجمع تشخیص مصلحت نظام را سیاسی بدانیم.

وی در همین زمینه، بررسی لوایح مرتبط با FATF را مورد اشاره قرار داد و گفت: اینکه عده‌ای بخواهند بررسی FATF در مجمع را سیاسی جلوه دهند و برخی هم در خارج مرز ببینند اختلافی در کشور ایجاد شده و پا را روی پدال گاز بگذارند و فشار وارد کنند و توصیه های بیشتری را اعمال کنند، درست نیست‌.

رضایی با بیان اینکه اقدام اخیر شورای FATF مشکوک است که از ۳۰ اقدامی که انجام نشده، روی ۲ مورد دست گذاشته، گفت: آیا این دخالت در یک گروه خارحی در مسائل داخلی ایران نیست؟ آیا اینکه شورای FATF وارد می شود و پشت یک طرف بحث درباره FATF می‌ایستد، این دخالت نیست؟

وی ادامه داد: چرا شورای FATF روی ۳۰ کاری که دولت باید انجام دهد دست نمی‌گذارد ؟ در ضمن مجمع تشخیص مصلحت؛ کار خودش را انجام می‌دهد و چرا یک گروه بین‌المللی در کار آن دخالت می‌کند؟ اینکه یگ گروه بین‌المللی پر رو شود و در مسائل داخلی ما دخالت کند و طرف یک بخش کارشناسی را بگیرد، این بیانگر ضعف داخلی ما نیست؟

رضایی افزود: می‌گویند چرا مجمع تشخیص، نظارت می‌کند؟ طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی، نظارت کلان بر امور، از اختیارات رهبری است که بخشی از آن را می‌توانند به فرد یا نهاد خاصی تفویض کنند. مجمع بر اساس نظرات رهبری نظارت می‌کند و ربطی هم به این دوره ندارد. 

وی با بیان اینکه از زمان مرحوم هاشمی، مجمع تشخیص مصلحت نظام بر امور نظارت می‌کند، گفت: در 6- 5 سال اخیر به دلیل اینکه آیین‌نامه‌های داخلی مجمع به تصویب رسیده، نظارت جدی شده است‌.

رضایی ادامه داد: نطارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید باعث عصبانیت دولت شود. نباید یک دولتمرد علیه بخشی دیگر از نظام موضع‌گیری کند و بگویند چرا مجمع نظارت می‌کند. نظارت باعث شفافیت، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از خسارت‌ها می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.