سه شنبه 13 اسفند 1398 | 09:07
اعتراف هند به تخریب ۷۴۵ خانه و خودرو در جریان حمله به مسلمانان؛ افزایش تعداد زخمی‌ها تا ۳۵۰ نفر
 اعتراف هند به تخریب ۷۴۵ خانه و خودرو در جریان حمله به مسلمانان؛ افزایش تعداد زخمی‌ها تا ۳۵۰ نفر

دولت دهلی نو به صورت رسمی تخریب ۷۴۵ بنا شامل منازل مسکونی و مغازه‌ها و همچنین خوردوهای متعلق به شهروندان در جریان حمله به مسلمانان را پذیرفت.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت " به نقل از تسنیم،  نماینده دولت در شمال دهلی نو اعلام کرد: در جریان آشوب های هفته گذشته خسارت های قابل توجهی به 745 بنا و خودرو وارد شده است.

در این گزارش ضمن تشریح جزئیات تصریح شده: در جریان حمله به مسلمانان 122 خانه، 322 مغازه و فروشگاه و همچنین 301 خودرو که متعلق به شهروندان بود از بین رفته اند.

همچنین دولت هند اذعان کرده است: 18 تیم از سوی دستگاه قضایی ماموریت پیدا کرده اند میزان خسارت ها را ارزیابی کرده و به محله هایی که در آنها شورش رخ داده است اعزام شوند.

دولت هند ضمن افزایش شمار زخمیان این حادثه هولناک اعلام کرد: تاکنون زخمی شدن 350 نفر در جریان حمله مردم (هندوهای افراط گرا) و نظامیان به مسلمانان تائید شده است.

همچنین نمایندگان دولتی از ارزیابی دقیق خسارت ها و اعلام میزان کمک های احتمالی به مردم خودداری کردند.

از سوی دیگر برخی مقامات رسمی اذعان کردند: تعداد آسیب دیدگان این حادثه و همچنین قربانیان در برررسی های دقیق تر قطعا افزایش خواهد یافت.

گفتنی همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به هند نظامیان این کشور با همراهی هندوهای متعصب به مسلمانان یورش برده و کشتار وحشتاناکی را در پایتخت هند شروع کردند.

انتشار تصاویری که نشان می داد یک مادر مسلمان و فرزندش توسط هندوهای افراط گرا زنده زنده دفن شده اند خشم مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخته است.

در جریان این حملات آمارهای دولتی مرگ 50 مسلمان را تائید کرده اند ولی منابع غیر رسمی اعلام کرده اند تعداد قربانیان این حادثه حداقل 100 نفر است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.