سه شنبه 16 اسفند 1390 | 09:07
آیت‌الله صافی گلپایگانی:
مسؤولان به فکر فقر فرهنگی جامعه باشند
مسؤولان به فکر فقر فرهنگی جامعه باشند
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، رسیدگی به محرومان جامعه را خواستار شد و گفت: در زمینه فقر زدایی در استان قم کارهای ارزشمندی صورت گرفته است اما مهم تر از آن فقر فرهنگی است که باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.

بسیج پیشکسوتان، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در جمع مسوولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: در جامعه اسلامی، روح کمک رسانی و همکاری در میان همه اقشار باید وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید، با اشاره به آیات و روایات کمک به نیازمندان را موجب خشنودی خداوند توصیف کرد و ابراز داشت: گاهی خدمتی هر چند ناچیز، بنده‌ای را به بهشت می‌فرستد و در سیره ائمه اطهار(ع) نیز توجه به امورات محرومان فراوان دیده شده است.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، خدمت و رسیدگی به نیازمندان در قم را رضایت بخش عنوان کرد و اظهار داشت: از مردم قم که در شهر اهل بیت(ع) زندگی می‌کنند همین انتظار می‌رود که مانند همیشه از سنت‌های الهی پیروی کنند و الگویی برای شهرهای دیگر کشور باشند.

وی اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان را مثبت ارزیابی کرد و خطاب به مسوولان گفت: در زمینه فقر زدایی در استان کارهای ارزشمندی صورت گرفته است اما مهم تر از آن فقر فرهنگی است که باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.

این مرجع تقلید، رسیدگی به امور محرومان را از بزرگترین عبادت‌ها خواند و خاطرنشان کرد: خوشحال کردن مستمندان و توجه به آنها از جمله کارهایی است که هیچ عبادتی به اندازه آن نزد خداوند محبوب نیست.

این مرجع تقلید، همچنین عنوان کرد: جامعه اسلامی مانند یک بدن است و اگر قسمتی از آن دچار مشکل شود بقیه هم رنج می‌برند، از این رو باید در جهت بهبود وضعیت نیازمندان جامعه همه با اتحاد و همدلی کمک کنند تا فقیری وجود نداشته باشد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه خدمت به نیازمندان سیره اهل بیت(ع) و بزرگان دینی است خاطر نشان کرد: مردم عیال خدا هستند و محبوبترین بنده‌ها نزد خدا کسانی هستند که نفعشان به عیال خدا بیشتر باشد و در جهت تامین نیازهای مستمندان تلاش کنند.

این مرجع تقلید، با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم، آسیب‌های عدم رسیدگی به نیازمندان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کسانی که توانمندی اقتصادی دارند به نیازمندان کمک کنند تا آثار شوم فقر از جامعه دور شود.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، یکی از راه‌های سالم ماندن جامعه از مشکلات فرهنگی و بی بند و باری را توجه به مسئله ازدواج جوانان دانست و اظهار کرد: فراهم کردن مقدمات ازدواج قشر جوان جامعه از عبادت‌های بزرگ و تضمین کننده سلامت روانی جامعه است.

این مرجع تقلید، خاطرنشان کرد: مردم به منزله اولاد امام زمان(عج) هستند و دستگیری از آنها موجب رضایت ایشان است. در جامعه دینی وقتی افراد غنی آسایش می یابند‌ که فقیری در جامعه وجود نداشته باشد.

 

 

منبع: رسا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.