دوشنبه 25 فروردین 1399 | 08:01
آغاز رزمایش لبیک یا خامنه‌ای ارتش در کرمان

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت " به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ مهدی معمارباشی صبح امروز در رزمایش لبیک یا خامنه‌ای ارتش که با حضور فدائی استاندار کرمان در راستای مقابله با کرونا برگزار شد اظهار داشت: با شیوع بیمار کرونا در کشور بلافاصله قرارگاه امام رضا(ع) در ستادکل نیروهای مسلح به‌فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد.

 

وی با بیان اینکه در راستای مقابله با کرونا ارتش جمهوری اسلامی نیز بلافاصله رزمایش لبیک یا خامنه‌ای را آغاز کرده افزود: این رزمایش از 25 اسفند ماه در کشور آغاز شده است و امروز با رمز "یا علی‌بن ابی‌طالب(ع)" در کرمان برگزار می‌شود.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان اینکه "9 ایستگاه ثابت در کرمان و هشت ایستگاه در استان سیستان و بلوچستان دایر کردیم" گفت: در این ایستگاه‌ها پایش مردم انجام می‌شود و تست و غربالگری آنها را در دستور کار داریم.

وی با ابراز اینکه "تا پایان تعطیلات در این ایستگاه‌ها هستیم و اگر موارد مشکوکی را مشاهده کنیم با آمبولانس به بیمارستان امام حسین(ع) ارتش و یا بیمارستان افضلی‌پور منتقل می‌شوند" اضافه کرد: در دو روز گذشته بالغ بر هزار و 400 نفر از مردم به ایستگاه‌های پایش و غربالگری ما مراجعه کردند و مورد پایش قرار گرفتند.

معمارباشی با بیان اینکه دو استراحتگاه به‌ظرفیت 100 تخت نیز برای بستری بیماران کرونایی در شرایط بحران پیش‌بینی شده است گفت: همه نیروهای مسلح کنار هم هستند و فقط رنگ لباس ما فرق می‌کند اما در عمل "سرباز ولایت تا شهادت" هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی نیز پیش‌بینی شده است که اگر نیاز استان باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را در دستور کار قرار دادیم و روزانه دو تا سه هزار ماسک در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان تولید می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: منازل سازمانی و آسایشگاه‌های سربازی ضدعفونی می‌شود تا از شیوع بیماری جلوگیری کنیم.

 

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.