جمعه 29 فروردین 1399 | 17:11
بکارگیری بیش از ۵ هزار متخصص برای درمان مبتلایان به کرونا

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سردار «احمد عبداللهی» معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره تلاش‌هایی که تاکنون سپاه برای درمان مبتلایان به کرونا و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام داده است، اظهار داشت: بیماری اکنون در حال مدیریت شدن و روند ابتلای به این ویروس رو به کاهش است؛ البته این شرایط در صورتی ادامه خواهد داشت که همگان امور بهداشتی و خودمراقبتی را همچنان رعایت کنند.

وی افزود: بیمارستان‌های سپاه در روز‌های آغازین گسترش این ویروس بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ تخت را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادند؛ به‌عنوان مثال در بیمارستان بقیه الله (عج) ۵۵۰ تخت در اختیار این بیماران قرار داشت، اما با افزایش تعداد بیماران، این عدد به هزار تخت افزایش یافت و تعداد تخت‌های آی.سی.یو نیز در این بیمارستان در مرحله اول ۷۰ و در مرحله دوم ۱۰۰ تخت شد.

معاون بهداشت و درمان سپاه اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۴ هزار تخت نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی در سطح کشور مهیا کردیم؛ به‌عنوان مثال در بیمارستان بقیه الله (عج) ۷۰۰ تخت، در قم یک‌هزار تخت و در کاشان و اصفهان هم یک‌هزار و ۵۰۰ تخت آماده شد؛ البته بسیاری از این تخت‌ها، چون نیازی احساس نشده، هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

سردار عبداللهی ادامه داد: از طرف دیگر در بخش نیروی انسانی هم بیش از پنج هزار متخصص در این حوزه را بکار گرفتیم؛ به همین جهت اکنون دیگر نیازی به حضور نیروی انسانی متخصص در مراکز درمانی سپاه نیست؛ زیرا به اندازه نیاز مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: در جنبه‌های دیگر، یعنی در موضوع تحقیقات نیز بیش از ۲۰۰ پروژه تحقیقاتی در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و... در حال پی‌گیری است که اکنون حدود ۱۰۰ پروژه مسیر تحقیقات بالینی را طی می‌کند که از این تعداد ۸۰ پروژه کد اخلاق از وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند؛ لذا در روز‌های آینده خبر‌های خوبی در ارتباط با دارو و تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران کرونایی خواهیم داشت و از این دستاورد‌ها رونمایی می‌کنیم.

معاون بهداشت و درمان سپاه در ادامه عنوان کرد: همچنین طی این مدت، سپاه به هشت استان کشور و شهر‌هایی مانند قم، رشت، کاشان، گرگان، اردبیل، برازجان و... بیمارستان سیار اعزام کرده است؛ البته در برخی از این شهر‌ها میزان افراد مبتلا زیاد نبوده، ولی چون درخواست کردند، بیمارستان سیار اعزام کردیم؛ بدین ترتیب ۸۸۰ تخت در قالب بیمارستان‌های صحرایی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

وی در ادامه درخصوص موضوع رایگان بودن درمان بیماران کرونایی که وزارت بهداشت آن را اعلام کرده است، تأکید کرد: تلاش کردیم این موضوع رایگان بودن درمان بیماران کرونایی را تحقق ببخشیم، اما چون تاکنون دولت نه‌تنها مابه‌التفاوت درمان رایگان این بیماران را به سپاه نداده است، بلکه قولی هم نداده که در صورت رایگان شدن، هزینه آن را پرداخت می‌کند، به همین علت بر اساس تعرفه ابلاغی عمومی غیر دولتی، از بیماران کرونایی هزینه دریافت می‌شود.

سردار عبداللهی درباره استفاده از دستگاه‌های کمک‌تنفسی بیمارستانی (ونتیلاتور) در مراکز درمانی سپاه هم گفت: در بیمارستان‌های سپاه تا ۲۰ روز پیش تعداد دستگاه‌های کمک‌تنفسی با توجه به تعداد بیماران کم بود که با تأمین تعدادی از این دستگاه‌ها، اکنون کمبود دستگاه کمک‌تنفسی به شکل حاد در بیمارستان‌های سپاه وجود ندارد.

وی سپس به میزان آمادگی بیمارستان‌های سپاه در مواجهه با موج دوم شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام خوبی بود که باید زودتر اجرا می‌شد، اما با کاهش شدت این طرح و افزایش تردد‌ها در جامعه، قطع زنجیره تماس در حال کم‌رنگ شدن است؛ لذا این موضوع باعث می‌شود که تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا افزایش یابد.

معاون بهداشت و درمان سپاه افزود: بر این اساس، بیمارستان‌های سپاه برای مواجهه با موج دوم شیوع ویروس کرونا تمهیدات لازم را در خصوص نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز، اتخاذ کردند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.