یکشنبه 29 تیر 1399 | 10:29
پس از عمری خیانت و جنایت؛
«مسعود رجوی» مُرد
«مسعود رجوی» رهبر سازمان مجاهدین خلق، پس از عمری آدم‌کشی، ترور، خیانت و خباثت، مُرد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از دفاع پرس،   «مسعود رجوی» رهبر سازمان مجاهدین خلق، پس از عمری آدم‌کشی، ترور، خیانت و خباثت، مُرد. منافقین و حامیان آن‌ها در اخباری ضد و نقیض، خبر مرگ وی را تأیید کرده‌اند. این درحالی است که «مسعود رجوی» سال‌ها بود که در مقابل دوربین‌ها ظاهر نمی‌شد و با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نمی‌کرد.

از سویی دیگر، خبرها حکایت از این دارد که پیرمردها و پیرزن‌های مستقر در اردوگاه «آلبانی»، اخیراً با ارسال ایمیل‌هایی به برخی رسانه‌ها، رسماً خبر مرگ «مریم رجوی» را نیز تأیید کرده‌اند؛ البته پس از آن، وی در مقابل دوربین رسانه‌ها ظاهر شد و مجدداً حکومت جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد که همین موضوع دلیل بزرگی بر مرگ اوست.

مرگ «مسعود رجوی» خبر جدیدی نیست؛ چراکه او سال‌هاست مُرده؛ اگرچه منافقین درباره مرگ جسم او اخبار ضد و نقیضی را با اهداف گوناگون منتشر کرده و در این‌باره سیاست یک‌بام و دو هوا را دنبال می‌کنند اما باید گفت که «مسعود رجوی» همان‌زمانی که از خاک ایران گریخت و به کشوری که با ما در جنگ نظامی بود، پناه برد و با «صدام» دست بیعت داد و بیش از 12 هزار نفر از مردم ایران را ترور کرد، برای ملت ایران مُرده است.

انتشار اخبار ضد و نقیض از مرگ «مسعود رجوی»، نشان از این دارد که وی حتی برای اعضای سازمان مجاهدین خلق نیز مُرده است؛ چراکه نزدیک به 14 سال پیش «ترکی‌ الفیصل» در نشست سالیانه سازمان مجاهدین خلق، از عبارت «مرحوم» برای او استفاده کرده و یا این‌که در تصویری، عکس وی در کنار دیگر کشته‌شدگان منافقین قرار گرفته است؛ بنابراین اگرچه ممکن است که هنوز قلب سیاه «مسعود رجوی» بتپد؛ اما در حقیقت او سال‌هاست که هم برای ملت ایران و هم برای اعضای سازمان مجاهدین خلق مُرده است.

 

چرا سازمان مجاهدین خلق «مسعود رجوی» را کشت؟

همان‌گونه که گفته شد؛ خبر مرگ جسمی «مسعود رجوی» توسط منافقین با سیاست یک بام و دو هوا مطرح می‌شود؛ یعنی یک‌زمان می‌گویند که او مُرده؛ اما گاهی هم خبرهایی از وی به‌گوش می‌رسد که وی درباره مسئله خاصی اظهار نظر کرده است؛ برای نمونه اخیراً «مریم رجوی» در سخنرانی خود، گریزی به موضع‌گیری او درباره حوادث دی‌ماه سال 1396 در ایران زده است.

یکی از اعضای جدا شده از سازمان مجاهدین خلق در مصاحبه با رسانه‌ها، علت اعلام اخبار ضد و نقیض از مرگ جسمی «مسعود رجوی» را این‌گونه تحلیل کرده است که بعد از سقوط صدام و تثبیت منافقین در «آلبانی»، شاهزاده «ترکی الفیصل» رئیس سابق استخبارات عربستان سعودی، مسئولیت مستقیم منافقین را بر عهده گرفته است تا مشی این سازمان تروریستی، از رهبری «مسعود و صدام» که بیشتر دستگاهی «تروریستی و نظامی» بود، به رهبری «مریم و ترکی» که بیشتر سازمانی «امنیتی و تبلیغاتی» است، تغییر کند؛ چراکه بی‌شک چهره منفور «مسعود رجوی» در میان مردم ایران، با رویکرد‌های جدید این سازمان که از «تروریستی و نظامی» به «امنیتی و تبلیغاتی» تغییر کرده است، همخوانی ندارد.

همچنین «سید محمدجواد هاشمی‌نژاد» دبیرکل بنیاد هابیلیان نیز پیش از این، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به فرضیات مطرح‌شده درباره به‌درک واصل شدن «مسعود رجوی» گفته است: «شرایط منافقین پس از حضور آمریکایی‌ها در «عراق» تغییر کرد؛ بنابراین برای این‌که بتوانند شرایط بهتری داشته باشند، «مسعود رجوی» به‌عنوان رهبر صرفاً نظامی خود را کنار گذاشتند و دستیار او یعنی «مریم رجوی» را جایگزین وی کردند تا بتوانند تحرکات بیشتری داشته باشند و فضای جدیدی را از سازمانی که چندین دهه به سرکردگی «مسعود رجوی» دست به کشتار مردم ایران و عراق زده بود، در افکار عمومی ایجاد کنند». (بیشتر بخوانید)

اوضاع «مریم رجوی» چگونه است؟

بعد از این‌که «مسعود رجوی» چندبار مُرد و زنده شد؛ یعنی خبرهای ضد و نقیضی درباره مرگ جسمی او مطرح شد؛ این‌بار نوبت به «مریم رجوی» رسید تا منافقین همان سیاست یک بام و دو هوا را درباره او نیز در پیش گیرند. در این راستا، چند روز پیش از برگزاری نشست سالیانه سازمان مجاهدین خلق در ۲۷ تیر امسال، خبر مرگ «مریم رجوی» هم در فضای مجازی پیچید و ناگهان وی در این نشست، مقابل دوربین‌ها ظاهر شد و سخنرانی کرد.

 

هدف از تکرار سیاست یک بام و دو هوا درباره «مریم رجوی» دقیقاً عکس هدفی است که درباره «مسعود رجوی» دنبال می‌شود؛ چراکه «مسعود رجوی» باید از افکار عمومی کنار می‌رفت تا سازمان مجاهدین خلق بتواند رویکرد جدید خود یعنی «امنیتی و تبلیغاتی» را در پیش گیرد و از آن تفکر جنایت‌کارانه‌ای که از آن سازمان باقی‌مانده است، فاصله بگیرد؛ بنابراین حضور «مسعود رجوی» در رأس این سازمان با آن‌همه جنایات خونینی که در دهه ۶۰ انجام داده است، عملاً با رویکرد‌های جدید منافقین در تضاد است؛ اما در مورد «مریم رجوی»، باید خبر مرگش منتشر می‌شد تا وی از فراموشی و انزوا در رسانه‌ها خارج شده و در آستانه نشست سالیانه سازمان مجاهدین خلق، به صدر اخبار و افکار عمومی بیاید و هشتگ او «تِرِند» شود. همچنین از طرفی دیگر، پیش از برگزاری این نشست برخی از عوامل مزدور منافقین نیز در فضای حقیقی دست به کار شده و با چسباندن عکس «مریم رجوی» و شعارنویسی در برخی معابر خلوت، با ترس و لرز از آن فیلم‌ها و عکس‌هایی با کادر بسته تهیه کرده و در فضای مجازی پخش کردند تا بیش از پیش رهبر سازمان خود را از انزوا خارج کنند.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که به‌کارگیری سیاست یک‌بام و دو هوا، چه برای «مسعود رجوی» و چه برای «مریم رجوی»، هردو نشان از یک موضوع دارد که آن چیزی نیست جز «مرگ» این دو عنصر فاسد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.