پنجشنبه 8 آبان 1399 | 09:13
کمک مومنانه 850 میلیون تومانی پیشکسوتان بسیجی به اقشار آسیب دیده از کرونا درآذربایجان‌غربی
رییس سازمان بسیج پیشکسوتان آذربایجان غربی گفت: پیشکسوتان بسیجی به اقشار آسیب دیده از کرونا به ارزش 850 میلیون تومان کمک کردند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  رحیم عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: پیشکسوتان بسیجی در کنار اقشار مختلف مردم در صحنه حاضر شدند، تا اینکه باری از دوش اقشار آسیب دیده‌ از کرونا بردارند و به فرمان رهبری مبنی بر کمک مومنانه، مواسات و همدلی لبیک بگویند.

وی با بیان اینکه در دوره شیوع کرونا از این ظرفیت عظیم استفاده حداکثری به عمل آورده‌ایم، یادآور شد: کمک مومنانه به دو شکل نقدی و غیرنقدی به ارزش 850 میلیون تومان بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

رییس سازمان بسیج پیشکسوتان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بسیج پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت بنا به فرمان ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری در راستای صیانت از شان، منزلت و کرامت بازنشستگان نیروهای مسلح شکل گرفته است، ادامه داد: این مجموعه با هدف عملیاتی کردن آرمان‌های رهبری در این زمینه با رویکرد جدیدی آغاز به کار کرده است.

عباس‌زاده بیان کرد: به طوری که این سازمان پیش از این بازنشستگان سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع را زیرپوشش قرار می‌داد، ولی در برهه کنونی بازنشستگان همه نیرو‌های مسلح را در تمام سطوح زیر چتر خود قرار داده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: سربازانی که در زمان جنگ تحمیلی در جبهه حق علیه باطل شرکت کردند، بسیجیان دفاع مقدس، بسیجیان امنیت داخلی، بسیجیان بازنشسته کشوری، مبارزان انقلاب اسلامی جزء جامعه هدف سازمان بسیج پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به شمار می‌روند، در حالی که در گذشته این طور نبود.

لزوم استفاده از تجارب پیشکسوتان در سطح استان

عباس‌زاده با بیان اینکه در عرصه‌های دفاعی امنیتی، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و سازندگی، حقوقی و مشاوره‌ای همچنین سلامت محیط زیست فعالیت و نقش آفرینی می‌کنیم، اضافه کرد: بازنشستگان سال‌ها در عرصه‌های مختلفی فعالیت کرده و به طور قطع تجارب ارزنده‌ای کسب کرده‌اند، بنابراین این بستر فراهم شده است، تا تجربه‌ها، یافته‌ها و دانسته‌های این قشر استفاده شود.

رییس سازمان بسیج پیشکسوتان به شکل‌گیری گروه‌های جهادی برای خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: در زلزله کرونا گروه‌های جهادی برای کمک رسانی به مردم همچنین جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در سازمان هفت کارگروه وجود دارد، اظهار کرد: خوشبختانه هیئت اندیشه ورزی متشکل از اساتید دانشگاهی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان شکل گرفته است، هر دو ماه یک بار نیز جلسات این هیئت برگزار می‌شود و امسال نیر دو نوبت جلسه با حضور رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور برپا شده است.

وی ضمن تقدیر از فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به واسطه حمایت از این سازمان، اظهار کرد: هر 15 روز یک بار با جمعی از پیشکسوتان و بازنشستگانی که در زمینه‌های مختلف صاحب نظر هستند، با سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری دیدار می‌کنیم، تاکنون نیز سه جلسه با حضور فرمانده سپاه شهدای استان برگزار کرده‌ایم.

رحیم‌زاده ضمن ابراز خوشنودی از اینکه سردار شهسواری به همه شهرستان‌‌ها ابلاغ کرده‌اند که دیدار فرماندهان سپاه شهرستان‌ها با حضور بازنشستگان برگزار شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این موضوع نیز در مناطق مختلف استان پیگیری می‌شود و چندین جلسه‌ تشکیل داده‌اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.