دوشنبه 6 خرداد 1392 | 08:18
سيدحسن نصرالله: مقاومت هرگز سوريه را تنها نخواهدگذاشت
دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد، سوريه حامي و تکيه‌گاه مقاومت اسلامي است و مقاومت هرگز دمشق را تنها نخواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران، سيد حسن نصرالله در سخنراني خود به مناسبت سيزدهمين سالگرد آزادي جنوب لبنان از اشغال ارتش رژيم صهيونيستي اظهار داشت، وضعيت کنوني سوريه بسيار مهم و استراتژيک است و ما در جيبوتي زندگي نمي‌کنيم که به تحولات سوريه بي‌تفاوت باشيم.
وي تاکيد کرد، مقاومت هرگز سوريه را تنها نخواهد گذاشت و اجازه سقوط اين تکيه‌گاه مقاومت را نخواهد داد.
سيد حسن نصرالله گفت، اگر سوريه به دست آمريکا و اسرائيل و تکفيري‌ها و عوامل آمريکا در منطقه بيفتد مقاومت محاصره مي‌شود و اسرائيل به لبنان تجاوز خواهد کرد و لبنان بار ديگر به اسارت اسرائيل درخواهد آمد.
دبيرکل حزب‌الله لبنان تصريح کرد، اگر سوريه شکست بخورد فلسطين، مقاومت فلسطين، غزه، کرانه باختري و قدس شريف از بين مي‌روند.
وي بار ديگر تاکيد کرد به صراحت مي‌گويم که مقاومت نمي‌تواند دست بسته بماند و مشاهده کند پشتيبان و حامي‌اش شکست بخورد.
سيدحسن نصرالله گفت، در قاموس آمريکا اعزام هزاران نفر و ارسال ميليون‌ها دلار تجهيزات نظامي به سوريه دخالت در اين کشور تلقي نمي‌شود اما حضور گروهي کوچک از حزب‌الله در سوريه را دخالت‌هاي نظامي در اين کشور توصيف مي‌کند.
وي با استناد به تحولات ناشي از فعاليت مسلحانه گروه‌هاي تکفيري که اکنون در عراق، تونس، ليبي و پاکستان جريان دارد تاکيد کرد گروه‌هاي تکفيري هيچ حرمتي براي مقدسات و عقايد ديگران قائل نيستند و به همين دليل است که به آساني قلب ديگران را از سينه درمي‌آورند و در برابر ديدگان همه مي‌خورند، به مساجد و کليساها حمله مي‌کنند و آنها را به آتش مي‌کشند و به راحتي با عمليات انتحاري مردم را در مساجد و در ايستگاه‌هاي اتوبوس و در پاي صندوق‌هاي راي منفجر مي‌کنند.
سيدحسن نصرالله اقدامات اخير حزب‌الله را در سوريه و به خصوص در نزديکي مرزهاي مشترک لبنان و سوريه در راستاي حفاظت لبنان از هجوم و استقرار تکفيري‌هاي سوريه در نزديکي مرزهاي لبنان دانست و آن را حفاظي براي امنيت همه طوايف لبناني ارزيابي کرد.
سيدحسن نصرالله از تشکيل محوري به رهبري آمريکا در سوريه براي ايجاد تحولات جديد در خاورميانه پرده برداشت که هدف اصلي آن حفظ امنيت اسرائيل و نابودي مقاومت است. وي سرعت حمايت مالي و نظامي گسترده مخالفان نظام در سوريه و اعزام ده‌ها هزار نفر به اين کشور را در همين راستا ارزيابي کرد.
سيدحسن نصرالله همچنين جنگ رواني عليه حزب‌الله پس از حوادث القصير را تازه ندانست و آن را ادامه سياست‌هاي تبليغاتي آمريکا ارزيابي کرد که در طول سال‌هاي اخير جريان داشته است.
سيدحسن نصرالله به يک اشکال اساسي در نحوه تعامل نظام لبنان با هر گونه حمله احتمالي اسرائيل به لبنان اشاره کرد و گفت که دولت لبنان تاکنون اقدامي انجام نداده است تا نشان دهد اسرائيل يک دشمن است و اين يک مشکل جوهري در بافت نظام سياسي موجود لبنان است.
سيدحسن نصرالله با دفاع از استقرار دولت مرکزي در لبنان وجود دولتي ولو ضعيف را از خلأ دولت بهتر دانست و گفت که «اگر دولتي باشد که همه مسئوليت‌هاي خويش را به عهده بگيرد ما به مدارس و مساجد مي‌رويم و همچنان مقاوم مي‌مانيم و مسئوليت‌ها را به اين دولت واگذار مي‌کنيم.»
وي حزب‌الله را در چهارچوب فعاليت‌هاي سياسي، حزبي همگرا با احزاب هم‌پيمان تعبير کرد و بهترين دليل را همکاري براي تدوين قانون جديد انتخابات پارلماني دانست و همه اقدامات هرج و مرج طلبانه و بروز درگيري‌هاي نظامي در طرابلس را محکوم و ارتش لبنان را محور اصلي حفظ آرامش و صلح داخلي در کشور معرفي کرد.
دبيرکل حزب‌الله لبنان در پايان سخنانش گفت، اي مردم شريف، اي مجاهدان، اي قهرمانان همان‌گونه که هميشه به شما وعده پيروزي مي‌دادم بار ديگر به شما وعده پيروزي مي‌دهم.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.