سه شنبه 7 تیر 1401 | 10:24
سرلشکر باقری: مداخلات منطقه‌ای رژیم صهیونیستی را برنمی‌تابیم
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عضویت رژیم صهیونیستی در مجموعه تروریستی سنتکام و استقرار تجهیزات و حضور آن در رزمایش‌ها را بسترساز ایجاد تهدیداتی برای منطقه دانست و گفت: ما این تهدیدات را برنمی‌تابیم و مطمئناً در قبال آن عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از  دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در دیدار با ژنرال «ندیم رضا» رئیس کمیته مشترک رؤسای ستاد ارتش پاکستان اظهار داشت: در سال‌های اخیر با تلاش فرماندهان و مسئولان دو کشور روابط فی‌مابین توسعه خوبی یافته است و این روابط باید توسعه و استمرار یابد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ما معتقدیم دو کشور از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردارند، گفت: باید در راستای تقویت همکاری‌های مشترک بیشتر تلاش کنیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: در پنج سال گذشته ما تعاملات و رفت‌و‌آمد‌های زیادی بین مسئولان نظامی ایران و پاکستان را شاهد بوده‌ایم که این روند باید گسترش یابد.

سرلشکر باقری این همکاری‌ها را موجب ایجاد امنیت در مرز‌های مشترک ایران و پاکستان دانست و عنوان کرد: دو کشور در سایه این امنیت و آرامش روابط اقتصادی را مورد تأکید قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: موضوع امنیت مرز‌های ایران و پاکستان از مهم‌ترین مسائل بین دو کشور بوده و بنده در سفری که به پاکستان داشتم به‌طور جدی پیگیر موضوعات مشترک دو کشور به‌ویژه در حوزه امنیت مرزی بوده‌ام.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با همسایگان نگاه ویژه‌ای دارد و این مهم در دولت جدید نیز تقویت شده و رو به توسعه است.

سردار باقری اضافه کرد: در سال‌های اخیر، روابط نظامی ایران و پاکستان توسعه چشمگیری داشته که این روابط سبب امنیت و اثربخشی در توسعه اقتصادی دو کشور شده است.

وی با بیان اینکه منطقه‌ای که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در آن قرار دارند، بسیار مهم و حساس است، گفت: این منطقه از حساسیت فزاینده‌ای برخوردار است؛ به‌ویژه اینکه رویداد‌ها و تحولات اخیر سبب مداخلات کشور‌های فرامنطقه‌ای شده و مشکلاتی در سطح منطقه ایجاد کرده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، رژیم صهیونیستی را در رأس مداخله‌گری‌ها و زمینه‌ساز بی‌ثبات در منطقه دانست و افزود: این رژیم با اجرای طرح‌هایی در صدد ایجاد ارتباط با کشور‌های منطقه و دستیابی به اهداف مداخله‌گرانه خویش است.

سرلشکر باقری عضویت رژیم صهیونیستی در مجموعه تروریستی سنتکام و استقرار تجهیزات و حضور آن در رزمایش‌ها را بسترساز ایجاد تهدیداتی برای منطقه عنوان و تأکید کرد: ما این تهدیدات را برنمی‌تابیم و مطمئناً در قبال آن عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

وی در خصوص مداخلات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بیان کرد: تشکیل گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه به‌ویژه در سوریه و عراق از دیگر مواردی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن نقش داشته‌اند و به آن دامن زدند و در ادامه روند سلطه‌گری تا سقوط این دو کشور پیش رفتند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین با اشاره به تحولات یمن اظهار داشت: از دیگر مسائل منطقه ما فاجعه یمن است که برای مدت زمان زیادی است که این روند ادامه یافته و باید به سرعت به این جریان خاتمه داد.

سردار باقری مسئله کشمیر را از دیگر مسائل جهان اسلام برشمرد و افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در این رابطه همان تدبیر و موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است که حمایت از مردم مظلوم و مسلمان را تحت توجه قرار می‌دهد.

وی در ادامه تحلیل مسائل منطقه گفت: جنگ روسیه و اوکراین قطعاً بر منطقه و جهان تأثیرگذار خواهد بود و توسعه ناتو به سمت مرز‌های روسیه و خطری برای امنیت این کشور محسوب می‌شود که امیدواریم طرفین با گفت‌وگو مسائل و مشکلات را حل و فصل کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح موضوع افغانستان را از تأثیرگذارترین مسائل بین دو کشور ایران و پاکستان دانست و عنوان کرد: با توجه به شرایط افغانستان مشارکت و مداخله سایر اقوام در ایجاد امنیت و ثبات نقش سازنده‌ای در آینده این کشور خواهد داشت.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ما نگران توسعه تروریسم از سمت افغانستان هستیم و برای مقابله با تروریسم برنامه‌هایی نیز داریم، گفت: معتقد هستیم که این مسائل و مشکلات با همکاری کشور‌های ایران و پاکستان قابل حل خواهد بود و نیازی به مداخله کشور‌های بیگانه نیست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.