سه شنبه 7 تیر 1401 | 15:29
مهمترین عامل پیشرفت در مولفه های قدرت مخصوصا اقتصاد شفافیت است

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"   بطورقطع ویقین شفافیت در پیشرفت اقتصادی نفش اول واساسی داردوشفافیت بدون تبیین حقیقت امکان ندارد برای این امرمهم یعنی تمام عوامل موثر در آسیب های اقتصادی مشخص وسپس اثرات آنها معلوم وزمان بندی جهت رفع اثرات با کمک عمومی مشخص گردد.آیا 60 میلیارددلار ذخیره‌ ارزی در سه سال پایانی دولت قبل از بین نرفت. آثار این توزیع رانت به سیمای اقتصاد چیست آیا نقدینگی در دولت قبل از 430 هزار میلیارد تومان به نزدیکی40000 هزار میلیارد تومان نرسید که رشد بیش از 900 درصدی را نشان می‌دهد و یکی از موتورهای تورم‌ساز و عامل نسبت تورم 60 درصدی در پایان دولت قبل محسوب می‌شود.
آیا دولت قبل مصیبت برجام را برای کشور پدید نیاورد و بعد، آیا پیش‌بینی صاحب‌نظران منتقد از برجام خارج شدن آمریکا از برجام نبودوآن خسارت سنگین به صنعت هسته ای و تحریم های فوق العاده تحریمی در پی نداشت آسیب برجام بر اقتصاد فوق العاده بود. آیاتشجیع شدن دولت ترامپ به زیرپاگذاشتن برجام- حاصل جرأتی که همان دولت و متولیان اصلی آن به دولت آمریکا دادندنبود مبنی بر اینکه هرقراردادی از عدم آن بهتر است وهر معامله‌ای از سوی آمریکا با برجام بشود، آنها یک تنه تعهدات ایران را به انجام می‌رسانند.
لازم است تبیین وبیان این حقیقت که سقوط پایه پولی وبی ارزش شدن پول ایران عزیزکی وچگونه اتفاق افتادودرحال، اقدام درست کدام است.آیا قیمت ارز در دولت روحانی از 3700 تومان تا 33 هزار تومان صعود نکرد و سرانجام به 26 هزارتومان نرسید. موضوع کاهش کسری بودجه ، کسری 480 هزارمیلیاردی و بدهی 1500 هزار میلیاردی را که دولت قبل به یادگار گذاشته که دولت سیزدهم همچنان با تبعات دنیای آن دست و پنجه نرم می‌کند. این ها گوشه ای ازآسیب های اقتصادبه ارث رسیده از قبل است که منتقدان دربیان این حقیقت کوتاهی می کنند چرا که اگر به خواهند حقیقت را بیان کنند دیگر به هدفشان که القای خرابی وسیاهنمایی است نمی رسند البته مردم فهیم ما حقیقت را خوب درک می کنند وحرکاتشان نشان ارآین مطلب داردچه خوب بود که مخالفان ومعاندان هم ای را می فهمیدند . چه خوب بود حقیقت تبیین می شد وراه خروح ار اسیب بیان وهمه در تلاش جهت یک دست شدن با مردم یعنی حاکمیت بودند تا مشکلات به سرعت حل شود .اصلی ترین راه موفقیت جهاد تبیین است.

 

پیشکسوت بسیجی محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.