شنبه 11 تیر 1401 | 10:11
بطورقطع استکبار بزودی بعد از قرن ها مضمحل خواهد شد

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  قانون تبدیل تهدید به فرصت:تدابیری برای مقاومت درمقابل هرنوع تهدید اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی،فرهنگی اجتماعی و....وقانون تبدیل تهدید به فرصت در قرآن: ولو قاتلکم الذین کفروا لولّوالادبار ثم لایجدون ولیاولانصیرا*سنة الله التی قدخلت من قبل ولن تجد لسنة الله تبدیلا* (آیه23سوره فتح) چقدر شگرف انگیز است واژه مقاومت ،سنت الهی براین است که فقط مقاومت را به موفقیت برساند دراینجا دیگر عده وعده مطرح نیست یعنی حتی اگر 72 نفر در مقابل 120هزارنفر با تمام امکانات باشند راه حقیقت باموفقیت همراه است یک قانون اثبات شده است که مقاومت به طور قطع ویقین توانائی های دفاعی را زیاد می کند واین همان بازدارندگی است که در دفاع مقدس برای نظام ایجاد شد که بروز وظهور آن امروزفرصت طلایی قدرتمندی ایران اسلامی در جهان است.یکی از مصادیق عملی آن موضوع نفتکش ایران از قول روزنامه امریکایی است یک روز پس از آنکه یونان، نفت ایران را در پایان ماه می ‌توقیف کرد، تهران دو نفتکش یونانی را در خلیج‌فارس در اختیار گرفت. این مسئله، به لزوم سیاست جامع‌ترو معتبرتر آمریکاو کمپین فشاربرای مقابله موثرباتجاوزگری)!؟!( ایران وجلوگیری از آن اشاره دارد. )روزنامه نشنال اینترنت) ۲۶ می‌۲۰۲۲ گزارش شد که یونان به درخواست مقام‌های آمریکایی و اروپایی، محموله نفت خام‌تانکر ایرانی را توقیف کرده است. ایران در پاسخ همان کاری را کرد که همواره در مواجهه با فشار اقتصادی انجام می‌دهد، اینکه متقابلا فشار را افزایش داد. ایران دو نفتکش یونانی را در آب‌های خلیج‌فارس توقیف کرد. گفته می‌شود که یکی از این نفتکش‌ها حامل محموله‌ای به مقصد آمریکا از عراق از جمله هزاران بشکه نفت به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بود و دیگری از عراق راهی یونان بود.
این مسئله نشان می‌دهد هر زمان که آمریکا به فعالیت‌های ایران با تحریم‌های صرف یا حتی استفاده محدود اززورپاسخ داده، تهران چراغ سبزی برای تشدید اقدامات خود مشاهده کرده است.روزنامه نشنال اینترنت ادامه می دهد:
تاکنون راهبرد فشار متقابل ایران تا حد زیادی موفقیت‌آمیز بوده است. درحالی که جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا دستور حملات هوایی در سوریه در فوریه ۲۰۲۱ و سپس در سوریه و عراق در سال ۲۰۲۱ را صادر کرد، شبه نظامیان شیعه تحت حمایت ایران بر تحرکات خود افزودند و این مسئله شگفت‌آور نیست. بدون حمایت گزینه‌های نظامی معتبر، تلاش آمریکا برای تقویت اجرای تحریم‌ها، ترغیب‌کننده فشار متقابل ایران به ویژه در میز مذاکره است. در جریان مذاکرات هسته‌ای، ایران به تامین مالی گروه نیابتی خود ادامه می‌دهد و رویکردی قاطعانه‌تر که هم تحریم‌های موجود را اجرا و هم آمادگی نظامی را تقویت می‌کند، بهترین چشم‌انداز را برای کاهش بی‌ثباتی ارائه می‌دهد.
نشنال اینترست درحالی خواستار تهدید نظامی ایران ازسوی آمریکاشده که دولت آمریکا حتی ازعهده گروه طالبان درافغانستان برنیامدودرجنگ نیابتی سوریه هم شکست سنگینی رابه جان خرید.یقینا مقاومت اصلی ترین عامل تبدیل تهدید به فرصت است.ودرنهایت استکبار جهانی بعداز قرن ها مضمحل خواهد شد.

 

پیشکسوت بسیجی محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.